تاریخچه و کاربرد شیشه سکوریت
17 مه

تاریخچه و کاربرد شیشه سکوریت ! امروزه شیشه های سکوریت کاربرد های بیشتری نسبت به شیشه های ساده داشته و برای محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید شیشه سکوریت دارید، برای بررسی موارد بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

با توجه به آثار باستانی کشف شده، شیشه سکوریت قدمت طولانی دارد و در معماری اسلامی و معماری های جهان از شیشه های سکوریت استفاده شده است. در صورتی که نگاهی به آثار باستانی ایرانیان، یونانیان و رومیان داشته باشید، نقش نگار های مختلفی بر روی شیشه های ضخیم سکوریت درج شده است. در آثار باقی مانده از هگمتانه و شهر سوخته می توانیم از آثاری از شیشه سکوریت را مشاهده نمایید.

تولید صنعتی و همه گیری شیشه سکوریت

با اینکه بیش از ۳ هزار سال شیشه های سکوریت قدمت دارند، تولید صنعتی این محصول برای درب و پنجره، ساخت هواپیما و تجهیزات دیگر از سال ۱۹۱۴ شروع شد. پس از آن به کشور های دیگر از جمله ایران وارد شده و مورد استفاده قرار گرفت. امروزه شیشه های پیشرفته دیگری مانند شیشه رفلکس، شیشه لمینت و غیره تولید می شود که هر کدام کاربرد ها و تاریخچه تولید متفاوتی دارند.

کاربرد های شیشه سکوریت

  • ساخت لوازم خانگی

یکی از متداول ترین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت لوازم خانگی، شیشه سکوریت بوده که مقاوم به دما باشد. پس در ساخت انواع ظروف پیرکس، ظروف نشکن، درب مایکروویو، تجهیزات داخلی یخچال از شیشه سکوریت استفاده می شود. فاکتور مهم در زمان خرید تجهیزات لوازم خانگی توجه به تحمل دمایی شیشه محصول مورد نظر است.

  • فضای داخلی منازل

امروزه دیگر برای پارتیشن بندی ساختمان نیاز به دیوار کشی وجود ندارد. می توانید از شیشه های سکوریت با توجه به ابعاد مورد نظر خود استفاده نمایید. شیشه های سکوریت به شکل کشوی بوده که امکان استفاده در محیط های مختلف را فراهم می کند. این شیشه ها را می توانید در ابعاد مختلف به صورت شفاف یا مات خریداری نمایید. همچنین در ساخت انواع مبلمان، میز و صندلی، میز ناهار خوری و غیره شیشه سکوریت کاربرد دارد.

  • ساخت خودرو

در هنگام تصادفات یکی از آسیب های وارد شده از طریق شیشه خودرو ها است که صدمات جدی به سرنشینان وارد می شود. می توان با ساخت شیشه سکوریت برای خود را از خطرات مانند فرو ریختن یکباره شیشه ها به داخل جلوگیری کرد.

در صورتی که قصد خرید انواع شیشه سکوریت، شیشه نشکن ، شیشه دوجداره ، شیشه خم و ساخت انواع نما های اسپایدر و غیره را دارید، به سایت سدید گلس مراجعه نمایید.

  • ساخت نما ساختمان ها

شیشه های سکوریت برای طراحی نما های خاصی نیز کاربرد دارد. می تواند به عنوان مثال طراحی نمای اسپایدر و غیره از شیشه های سکوریت استفاده نمایید. شیشه های سکوریت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، باد شدید، حرارت بالا و سرما دارد. استفاده آن باعث زیبایی و استحکام ساختمان در برابر حوادث مختلف می شود.

جهت خرید شیشه سکوریت برای نمای ساختمان می‌توانید به سایت سدید گلس مراجعه کرده و با تخفیفات ویژه شیشه مناسب را خریداری نمایید.

  • محافظ شیشه ای

امروزه مقاومت شیشه های سکوریت به قدری افزایش یافته که به عنوان کف در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار این عامل می توانیم به پل های شیشه ای و محافظ های شیشه ای جهت نصب پله اشاره نماییم که زیبایی خاصی برای محیط ایجاد می کند. این پله ها مقاومت خاص خود را داشته و در زمان رفت و آمد دچار شکستگی یا موارد مختلف نمی شود.

درب و پنجره های سکوریت

شیشه سکوریت و دو جداره در ساخت انواع درب و پنجره های upvc، درب و پنجره های آلومینیومی و غیره کاربرد بسیاری دارند. می ‌توانید جهت ورود و خروج از درب های شیشه ای استفاده نمایید. این درب ها ضد ضربه بوده و در مقابل حرارت و موارد ذکر شده دیگر مقاومت بالایی دارد. در نظر داشته باشید اگر قصد نصب سقف شیشه ای را دارید، برای روشنایی بیشتر در فضا های داخلی می توانید استفاده نمایید.

نتیجه گیری

جهت آشنایی بیشتر در مورد تاریخچه و کاربرد شیشه سکوریت و همچنین انواع شیشه ضد حرارت، شیشه لمینت و اطلاع از قیمت روز شیشه نشکن به سایت سدیت گلاس مراجعه نمایید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت خرید محصولات به سایت سدید گلاس مراجعه کرده یا با کارشناسان فنی سایت در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید