فرق شیشه لمینت و سکوریت
25 اکتبر

شیشه ها انواع مختلفی دارند و با توجه به خصوصیات خود در مکان های گوناگون به کار می روند. شیشه لمینت و شیشه سکوریت دو نوع شیشه پرکاربرد در دنیای امروز هستند. در این مطلب ما تفاوت شیشه لمینت و سکوریت را بررسی می کنیم تا شما با این دو نوع شیشه بیشتر آشنا شوید.

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت نوعی شیشه پوشیده شده با لایه ای از PVB می باشد. این لایه از خرد و پخش شدن شیشه جلوگیری می کند و عایق صوتی و حرارتی فوق العاده ای می باشد. با استفاده از این شیشه می توان از انتقال سر و صدا به محیط جلوگیری کرد و در میزان مصرف انرژی صرفه جویی نمود‌.
این شیشه ها به عنوان شیشه دوجداره هم شناخته می شوند و مانع از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل ساختمان می گردند. شیشه لمینت ضریب ایمنی ساختمان را بالا می برد و همچون سدی مقاوم از پوسیدگی و رنگ پریدگی وسایل داخل ساختمان جلوگیری می نماید.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت به عنوان شیشه نشکن در بین مردم شناخته می شود. این نوع شیشه بسیار محکم است و ماندگاری بالایی دارد. اگر شیشه سکوریت بر اثر ضربه ای سهمیگن بشکند به دانه های ماسه ای تبدیل می شود.
این شیشه های مقاوم در برابر گرد و غبار همچون پوششی عایقی عمل می کنند. ضخامت شیشه های سکوریت موجود در بازار متفاوت است و بستگی به کاربرد آن دارد. برای ساختمان ها از شیشه سکوریت های ۱۰ میلیمتری استفاده می گردد.

کاربرد شیشه لمینت و سکوریت

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت سبب کاربرد مختلف این دو نوع شیشه شده است. از شیشه لمینت برای شیشه بالکن، نرده های شیشه ای، کفپوش های شیشه ای، نمای ساختمان شیشه ای و شیشه جلوی ماشین ها استفاده می شود. شیشه سکوریت برای پنجره های بزرگ، نرده ها و پله های شیشه ای و همچنین کفپوش ساختمان به کار می رود.
بخشی از کاربردهای این دو شیشه شبیه به هم است اما کاربردهای متفاوتی نیز دارند. اگر می خواهید برای بخشی از شیشه استفاده کنید و امنیت و مقاومت آن برایتان مهم است پس شیشه های لمینت گزینه مناسب تری است.

شیشه لمینت و شیشه سکوریت چه تفاوت هایی دارند؟

 

تفاوت های شیشه لمینت و سکوریت

شیشه های لمینت و سکوریت را بررسی کردیم و به بخشی از ویژگی ها و کاربرد این ‌دو نوع شیشه پرداختیم. اکنون می خواهیم تفاوت های این دو نوع شیشه را به شکل جزیی تر بررسی کنیم.

۱- وزن شیشه

در ساخت شیشه لمینت از دو لایه شیشه و یک لایه PVB استفاده می شود. شیشه لمینت نسبت به شیشه سکوریت تک جداره وزن بیشتری دارد. این در حالی است که شیشه سکوریت دوجداره دارای اختلاف وزن کمی با شیشه لمینت می باشد.

۲- قیمت شیشه

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت در تعیین قیمت آن نیز ملموس است. هر متر شیشه لمینت با توجه به اینکه از چه نوع شیشه ای ساخته شده است، متفاوت می باشد. می توان بدون در نظر داشتن این مورد گفت که قیمت شیشه لمینت به دلیل سبک ساخت آن گران تر از شیشه سکوریت می باشد.

۳- مقاومت شیشه

شیشه ها در برابر فشار و ضربه مقاومت های مختلفی دارند. شیشه لمینت از شیشه سکوریت مقاوم تر است و اگر در ساخت شیشه لمینت از شیشه های معمولی استفاده شود پس مقاومت آن کمتر خواهد شد. می توان اینطور گفت که مقاومت شیشه لمینت بستگی به شیشه ای که در ساخت آن به کار رفته است دارد.

۴- ایمنی شیشه

شیشه های لمینت نسبت به نوع سکوریت از ایمنی بیشتری برخوردار هستند. این موضوع به این دلیل است که شیشه های سکوریت علی رغم مقاومت خود در نهایت ممکن است فرو بریزند. شیشه های لمینت بسیار مقاوم هستند و حتی اگر دچار شکستگی شوند فرو نریخته و به لایه تعبیه شده می چسبند. به همین دلیل در مراکز حساس از شیشه های لمینت استفاده می شود.
کلام پایانی
تفاوت شیشه لمینت و سکوریت سبب شده تا از این شیشه ها در مکان های مختلفی استفاده شود. کاربرد، قیمت، مقاومت و مشخصات این دو شیشه با هم متفاوت بوده و سبب استفاده های گوناگون شده است. بخشی از نیازهای جامعه به وسیله شیشه سکوریت و بخشی دیگر از طریق شیشه لمینت رفع می شود.پیش از انتخاب نوع شیشه باید میزان خطر و استقامت مورد انتظار برآورد شود و شیشه مناسب انتخاب گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید