شیشه های سکوریت
18 ژوئن

پیشرفت در صنعت شیشه سازی راحتی و آرامش را برای بشریت به همراه داشته است. در این مقاله روش تهیه استرچ_فیلم را توضیح خواهیم داد. استفاده ازشیشه سکوریت در منزل فایده های زیادی به همراه دارد. سایت سدید گلس با کادر مجرب خود تمام خدمات مربوط به شیشه نشکن و شیشه ایمنی و شیشه لمینت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. همچنین مشاوران ما در زمینه انتخاب نوع شیشه شما را یاری می کنند.

شیشه سکوریت را بهتر بشناسیم

در این مقاله قصد داریم روش تهیه شیشه سکوریت را توضیح بدهیم اما قبل از آن بهتر است آن را بهتر بشناسیم. در مقایسه با شیشه های معمولی، شیشه سکوریت مقاوم تر است و باد و‌باران، حرارت، برف و ضربه را تحمل می کند. سکوریت در واقع یک شیشه ایمنی هستند و در صورت شکسته شدن خطری متوجه افراد در آن مکان نمی شود. چرا که به قطعه های بسیار ریزی تبدیل می شوند. حتی باید گفت که این تکه های ریز کاملا ایمنی هستند. یعنی لبه های برنده ندارند و این مزیت و نقطه قوت این نوع شیشه است. از نظر ظاهری نیز بسیار شکیل و کاملا صاف و صیقلی هستند. موارد استفاده از این شیشه در ساخت در و پنجره های دوجداره می باشد. این شیشه ها در کنار امنیت و دیگر نکات مثبت، زیبایی و جلوه خاصی به ساختمان ها خواهند داد.

کاربردها و مزیت های شیشه سکوریت

در بعضی از مکان ها مثل شیشه های جانبی و عقب وسایل نقلیه، ورودی ها، اجاق های مایکروفر، نورگیرها، دوش و وان حمام و پاسیوهای مبله شده، مسئله ایمنی اهمیت ویژه ای دارد. همچنین برای تولید ویترین فروشگاه ها، ساختمان های تجاری و پنجره های ساختمان هایی که در مکان های بادخیز و طوفان زا از شیشه سکوریت استفاده می کنند. از مزیت های این نوع شیشه می توان مقاومت در برابر گرما و سرما را نیز نام برد. با داشتن شیشه نشکن و سکوریت گرما و سرما به داخل منزل نفوذ نمی کند. گرد و خاک نیز راهی به داخل ساختمان ندارند‌. همچنین سر و صدای بیرون نیز شما را اذیت نمی کند. حتی شیشه ایمنی در مقابل گلوله ها نیز امنیت دارند. البته این نوع شیشه با انواع ضد گلوله تفاوت دارد.

شیشه های سکوریت

روش تهیه شیشه سکوریت

روش تهیه شیشه سکوریت با حرارت دادن به شیشه های معمولی صورت می گیرد. برای این کار به شیشه های معمولی حدود ۶۵۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهند‌. با این حرارت شیشه نرم شده و پس از سرد شدن سطح خارجی، فشرده سازی قوی به وجود می آید. این فرآیندها در واقع به صورت الکترونیکی کنترل خواهند شد. در اصل همین پارامترهای خاص، بر کیفیت شیشه سکوریت تاثیر می‌گذارند. سیستم مدیریت کیفیت همیشه شیشه نشکن و شیشه ایمنی را کنترل خواهد کرد. تمام استانداردها در مورد این محصولات باید رعایت شود. چرا که ایمنی اساسی ترین نقطه قوت این نوع شیشه است.

مدل های شیشه سکوریت

روش تهیه شیشه سکوریت را در قسمت های قبل توضیح دادیم. اکنون انواع این شیشه را نام می بریم و در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

روش تهیه شیشه سکوریت حرارت دیده

روش تهیه شیشه سکوریت را در قسمت ها قبل بررسی نمودیم. این نوع شیشه امنیت زیادی دارد. از این رو در مناطقی که زلزله خیز هستند می توان از این شیشه در ساختمان ها استفاده نمود. همچنین برای تولید ماشین ها نیز گزینه مناسبی به شمار می روند. مخصوصا برای شیشه عقب و شیشه های کناری بسیار کارآمد هستند. این نوع شیشه ایمنی، کارکرد بسیار خوبی دارد.

شیشه لمینتی | روش تهیه شیشه سکوریت

نوع دیگری از شیشه های سکوریت، لمینتی است. در تولید این نوع شیشه از پلاستیک پولی وینیل استفاده خواهد شد. روش تهیه شیشه سکوریت لمینتی به این شکل است که این لایه پلاستیک دقیقا بین دو قاب شیشه قرار می گیرد. از این رو این مدل شیشه را جزء مقاومترین شیشه ها به حساب می آورند. نکته جالب دیگر در مورد این شیشه ها این است که در موارد لازم می توان لایه بیشتری از پلاستیک به آن اضافه نمود و مقاومت آن را بالاتر برد. این نیز نقطه قوت شیشه لمینتی به حساب می آید‌.

سخن پایانی

در این مقاله روش تهیه شیشه سکوریت را مورد بررسی قرار دادیم. شیشه نشکن برای استفاده در مکان‌های مختلف بسیار کاربردی و مهم است. برای این که اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد می توانید به سایت سدید گلاس مراجعه و مطالب آن را مطالعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید