شیشه سکوریت دودی
04 سپتامبر

این روزها صنعت شیشه سازی به یک بخش جدایی ناپذیر معماری و ساختمان سازی تبدیل شده است. تولید کنندگان شیشه تلاش می کنند تا عالی ترین کیفیت را از نظر ایمنی و مقاومت در صنعت شیشه سازی ایجاد کنند. یکی از نمونه های بارز این محصولات تولیدی شیشه سکوریت دودی است. به این منظور شیشه های معمولی را تحت فرآیندهای حرارتی ویژه ای سکوریت می کنند تا قابلیت های مقاومتی بیشتری پیدا کند.

در ساختمان سازی مدرن کاربرد شیشه سکوریت علاوه بر امنیت، کیفیت و قیمت مناسبی دارد و بازار پسندتر است. شیشه های نشکن دودی این روزها در انواع مختلف و ابعاد و ضخامت های گوناگون تولید می شود. ثبات رنگ و شفافیت در پروسه تولید و عدم تغییر وزن و ضریب انبساط از دیگر مشخصات شیشه های سکوریت شده مرغوب و درجه یک است.

پبشنهادی : برای اطلاع از انواع کارکرد شیشه های دوجداره با سدید گلس همراه باشید.

از آنجایی که موارد مصرفی این سبک شیشه ها به سرعت در حال افزایش است تولید آن در مدل های مختلف گسترش یافته است. کاربردهایی همچون صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، مبلمان، پارتیشن بندی ادارات، جداسازی حمام و سونا و…. نشان از کیفیت بالای این محصول دارد.

لازم به ذکر است که کاربرد شیشه سکوریت دودی به دلیل ضد لک بودن، نظافت ساده تر و از همه مهم تر حفظ حریم شخصی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

قیمت شیشه سکوریت دودی

قیمت شیشه سکوریت دودی مانند انواع شفاف تحت تاثیر ابعاد، جنس و ضخامت و برند تولید کننده تغییر می کند. آنچه مسلم است شیشه سکوریت 10 میل در مقایسه با نوع 20 میل وزن کمتر و قیمت پایین تری دارد. این نوع شیشه ها با احتمال آسیب رسانی پایین و مقاومت در برابر شکستگی در دو رنگ تیره و دودی روشن به بازار عرضه می شود که به همان نسبت قیمت های متفاوتی دارند.قیمت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت دودی چگونه تولید می شود؟

شیشه سکوریت دودی در جریان فرآیندهای صنعتی ویژه ای از شیشه خام یا معمولی به سکوریت تبدیل می شود. در این فرایند شیشه خام تحت دمای 700 درجه سانتی گراد در کوره های مخصوص و پیشرفته هوریزنتال حرارت داده شده و سپس بلافاصله سرد می شود.

در این پروسه دمای بخش خارجی شیشه کاهش یافته اما بخش مرکزی آن همچنان داغ است. این تفاوت زیاد دما باعث سکوریت شدن شیشه معمولی می شود.

چرا شیشه سکوریت دودی؟

این روزها انواع شیشه های سکوریت کاربرد فراوانی در ساختمان سازی و معماری داخلی و خارجی بنا دارند. این سبک شیشه ها علاوه بر زیبایی بصری و جلوه ای که به ساختمانها می دهند، مقاومت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل کاربردهای گسترده تری در ساخت راه پله های شیشه ای، سقف و کف سازی و نمای شیشه ای نورگیرها پیدا کرده اند.

بهترین رنگ شیشه های سکوریت شده نوع دودی آن است که قابلیت کاربرد در فضاهای مختلف را دارد.

کاربردهای شیشه سکوریت دودی

نرده های راه پله

چند سالی است که شیشه سکوریت دودی در ساختمانهای شیک و مدرن جایگزین نرده های چوبی و فلزی شده است. طراحان دکوراسیون این روزها به بهترین نحو از این شیشه ها برای جداسازی فضا و خلق جلوه مینیمالیستی در دکوراسیون استفاده می کنند.

پلکان داخلی ساختمان می تواند صاف یا منحنی باشد به هر حال با وجود شیشه دودی ظاهر بسیار زیباتری پیدا می کند.

حفاظ دور دوشی حمام

حمام شیشه ای و پارتیشن های شیشه ای جدا کننده فضا، سازه های مدرنی هستند که در چندین سال اخیر در ساختمانهای مدرن و کلینیکها، ادارات و… کاربرد فراوانی پیدا کرده اند. طراحان داخلی معمولا برای این گونه فضاسازی ها به جای شیشه شفاف یا مات از انواع شیشه های دودی بهره می برند. بهتر است این شیشه ها به صورت فریم لس نصب شوند تا ظاهر شیک و منحصر بفردی برای حمام ایجاد کنند.

طراحی کف ساختمان

برخلاف تصور اشتباهی که در مورد خطرناک بودن کفپوش شیشه ای ساختمان وجود دارد، باید بگوییم که این شیشه ها نسبت به نرده های چوبی و فلزی امنیت بیشتری ایجاد می کنند. از آنجایی که کفپوش های شیشه ای کل سطح را پوشش می دهند و حفره و فضای بازی ندارند، هیچ خطری کودکان و حیوانات را تهدید نخواهد کرد.

کاربرد شیشه سکوریت دودی برای بخش هایی از کف ساختمان نه تنها جلوه منحصربفردی ایجاد می کند بلکه فضای داخلی ساختمان را از تابش شدید نور خورشید محافظت می کند.

پارتیشن شیشه ای یا دیوار

با وجود پارتیشن های شیشه دودی امنیت و زیبایی را به طور همزمان در فضای پیرامون تان خواهید داشت. این شیشه های خاص با ظاهر براق جذابیت مینیمالیستی در پارتیشن بندی فضا به وجود می آورد و فضا را بزرگ تر نشان می دهد. با وجود اینکه این شیشه ها از نفوذ اشعه های ماورا بنفش خورشید به داخل ممانعت می کند اما همچنان از دریافت نور و روشنایی کافی در طول روز برخوردار می شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید