شیشه سکوریت رفلکس
07 سپتامبر

شیشه سکوریت رفلکس یکی از پرکاربردترین و زیباترین انواع محصولات شیشه‌ای با دوام بالاست  که با رنگ‌های گوناگون علاوه ‌بر زیبایی بصری، مقاومت بالایی در ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف ایجاد می‌کند. این محصولات با مقاومت بالا به دلیل امنیت، استحکام و عایق حرارتی بودن در چند سال اخیر بسیار پرفروش بوده ‌است.

با پیشرفت‌های فناوری در ساخت شیشه‌های رفلکس رنگی و پوشش‌دار که علاوه‌ بر صرفه‌جویی انرژی زیبایی و ظرافت عالی دارد، معماران به کاربرد این شیشه ها سوق پیدا کرده اند. این شیشه قابلیت طراحی‌های منحصر به ‌فرد بنا و ترکیب با مصالح ساختمانی دیگر را ایجاد می‌کند.

 شیشه سکوریت رفلکس چطور تولید می‌شود؟

در فرایند تولید شیشه سکوریت رفلکس ابتدا شیشه‌های رفلکس معمولی را در اندازه‌های سفارشی با دستگاه CNC برش می‌دهند. در مرحله بعد شیشه‌ها را در کوره‌های مخصوص سکوریت قرار می‌دهند تا در دمای مشخصی شیشه به حالت سکوریت شده تبدیل شود. اگر دمای کوره از حد مشخصی بیشتر شود شیشه پودر می‌شود.

شیشه‌های رفلکس باید تحت دمای استاندارد آب‌گیری شوند تا مقاومتشان بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از شیشه خم و انواع آن کلیک کنید.

 برشکاری شیشه رفلکس

این شیشه‌ها پس ‌از تولید امکان برشکاری ندارند و خرد می‌شوند. بنابراین پیش ‌از آنکه شیشه تحت حرارت زیاد به شکل سکوریت شده تبدیل شود، باید در ابعاد مورد نظر مشتری با دستگاه CNC برش داده شود. البته نمونه‌هایی از صفحه فرز در آلمان و چین تولید شده که قابلیت برش شیشه رفلکس تا ضخامت ۵ میلی‌متر را دارند.

 ظاهر شیشه سکوریت رفلکس

شیشه‌های رفلکس از نظر ظاهری با انواع دیگر شیشه نشکن تفاوت‌هایی دارد. ساده‌ترین روش برای تشخیص این مدل از شیشه‌های ساختمانی این است که در نور روز و شب به آن دقت کنید. شیشه‌های رفلکس در طول روز ظاهر آیینه ای مانندی پیدا کرده و تصاویر را در خود منعکس می‌کنند. درضمن در طول روز شما نمی‌توانید محیط داخلی ساختمان را از پشت این شیشه‌ها ببینید. با اینکه در طول روز از داخل ساختمان به ‌راحتی امکان مشاهده مناظر بیرون وجود دارد اما از نمای بیرونی امکان دید داخل ساختمان نیست.

اما با فرارسیدن شب این شیشه‌ها حالت شیشه معمولی به خود می‌گیرند و از هر دو  جهت قابلیت دید فضا وجود دارد. در حقیقت تابش نور خورشید روی سطح بیرونی شیشه باعث می‌شود حالت آینه‌ای پیدا کند.

 انواع شیشه رفلکس

شیشه سکوریت رفلکس حکاکی شده: در این مدل به کمک دستگاه هوشمند طرح‌های مشخصی روی شیشه سکوریت اینگریونیگ یا حکاکی می‌شود. به بیانی دیگر در این روش طرح مورد نظر روی شیشه کنده‌کاری یا تراشیده می‌شود.

شیشه رفلکس دوجداره: برای نصب شیشه داخل پنجره‌های دوجداره مسلماً نیاز به شیشه‌های رفلکس دوجداره سکوریت یا ساده می‌باشد. این نوع از شیشه‌ها در کارخانه‌های شیشه‌سازی در ابعاد مشخص‌ تولید شده و با تزریق گاز آرگون در جداره میانی شیشه آماده سازی می شوند.

شیشه رفلکس لمینت: این مدل از شیشه برای پروژه‌های ساختمانی تولید می‌شود که ابعاد کلی شیشه بیشتر از حد استاندارد شیشه های معمول است و به ‌صورت فریم لس طراحی و اجرا می‌شود. در این ‌موارد کاربرد شیشه لمینت سکوریت شده باعث می‌شود ذرات شیشه در صورت شکستن احتمالی از هم جدا نشود.

شیشه رفلکس هوشمند: این نوع از شیشه‌ها با قابلیت فوق‌العاده با کمک ریموت از حالت مات به شفاف یا برعکس تغییر شکل می‌دهند. عملکرد این شیشه‌ها به واسطه جریان الکتریسیته است و با قطع جریان برق از کار می‌افتد.

شیشه رفلکس چاپی: در صنایع شیشه سازی به کمک دستگاه های چاپ طرح های مختلفی به صورت رنگی یا سفید روی سطح شیشه سکوریت ایجاد می شود. به عنوان نمونه در کلینیکها یا سازمانها طرح لوگو روی شیشه نقش می بندد.

شیشه سکوریت ویژه یا سوپر: این نوع از شیشه های رفلکس حالت رفلکتیو بیشتری نسبت به انواع ساده دارند. بر اساس استانداردها این شیشه ها در حدود 60 درصد رفلکتیو هستند. این نوع شیشه ها به صورت سفارشی و در تعداد محدود در کارخانه تولید می شود. مسلما قیمت این شیشه ها به دلیل مشخصات ظاهری و قابلیتهای متفاوتی که دارند، گران تر است.

شیشه های سکوریت خم: این نوع شیشه ها در مرحله اول به صورت شیشه رفلکس ساده در ابعاد مورد نظر برش داده می شود و در مرحله بعد به وسیله قالب فلزی داخل کوره قرار گرفته و فرم می گیرد.

قیمت شیشه سکوریت بر مبنای برند تولید کننده، ضخامت و رنگ برآورد می شود. این روزها کاربرد شیشه سکوریت معمولی و شیشه سکوریت رفلکس در ساختمان سازی مدرن بسیار گسترش یافته است. این شیشه های نسل جدید علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، حرارت و باد ظاهر بسیار شیک و فاخری دارد. فناوری سکوریت کردن شیشه ها مقاومت بسیار بالایی به آنها می دهد.

شیشه های سکوریت یا نشکن در برابر ضربه شدید به سادگی نمی شکنند. در ضمن در صورت شکستگی به قطعات کوچک مربعی با لبه های صیقلی تبدیل می شوند که برندگی ندارد. در نتیجه این سبک شیشه ها از خسارت های جانی و مالی در حوادث پیشگیری می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید