موارد استفاده از شیشه خم
28 فوریه

شاید وقتی برای اولین بار شیشه ها اختراع شدن کسی فکر نمی کرد که این شیشه ها کاربردی فراتر از محافظت برای درب و پنجره خانه ها داشته باشند.ولی با پیشرفت علم شیشه ها نیز دچار تغییرات و تحولات فراوانی شده اند.امروزه از شیشه ها در موارد مختلف استفاده میکنند. ماهم تصمیم داریم تا در این مقاله به بررسی شیشه خم و موارد استفاده از شیشه خم بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه خم یا شیشه قوس دار

بهتر است قبل از اینکه به بررسی موارد استفاده از شیشه خم بپردازیم، ابتدا بدانیم که شیشه خم یا قوس دار چیست؟ شیشه خم یا قوس دار که در بعضی از موارد از آن با عنوان شیشه منحنی یاد می شود.همان شیشه سکوریت و معمولی می باشد که در یک فرآیند تولید با استفاده از حرارت بالا و گرما شیشه باز و به شکل های دلخواه قالب گیری می شود.باید توجه داشته باشید که شیشه خم علاوه بر شیشه سکوریت با استفاده از شیشه نیمه سکوریت نیز تولید می‌شود.

در مورد نحوه تولید شیشه سکوریت باید بگوییم که شیشه های سکوریت در حین فرآیند ساخت با فرم دهی و حرارت دهی به شکل خمیده ساخته می شوند و از آنها استفاده های متفاوتی می شود. این شیشه ها معمولاً به صورت ساده و رنگی در بازار موجود هستند. این نوع از شیشه ها می توانند تمام سکوریتی یانیم سکوریت باشند.به نقل از سدید گلس شکل کلی شیشه های خم را به دو دسته تقسیم بندی می کنند،این دو دسته عبارتنداز:

شیشه های خم لمینت و شیشه‌های خم سکوریت، البته در بعضی از موارد شیشه‌ خم با شیشه های معمولی نیز ساخته می شود.

موارد استفاده از شیشه خم کدامند؟

استفاده در معماری

یکی از مهمترین موارد استفاده از شیشه خم استفاده در هنر معماری می باشد.بدون شک در دنیای مدرن امروزی که معماری بیرونی و داخلی نقش مهمی در زیباسازی نما های اصلی به عهده دارند. استفاده از فناوری جدید می تواند به عنوان یک مزیت بزرگ به کمک هنر معماری بیاید.معمولاً از شیشه های خم برای دکوراسیون داخلی یک مغازه مثل ویترین، درب های ورودی با شکل های خمیده، مدرن و زیبا استفاده می شود.این شیشه ها باعث جلوه دادن بیشتر به دکور مغازه استفاده میشود. همچنین از شیشه‌های خم لمینت می توان برای جلوه دادن بیشتر به یک ساختمان یا نما بهره گرفت.استفاده از شیشه های خم در نمای بیرونی ساختمان می تواند باعث زیباتر شدن و باشکوه تر شدن ساختمان می شود.

استفاده در صنعت

یکی دیگر از موارد استفاده از شیشه خم استفاده از این نوع شیشه در صنعت و مخصوصاً صنعت خودروسازی میباشد. امروزه خیلی از شرکت‌های خودروسازی از شیشه خم برای شیشه های جلوی ماشین ها بهره برده می شود.

استفاده در فروشگاه ها

از دیگر موارد استفاده از شیشه خم می توان به استفاده از آن برای شیشه فروشگاه ها اشاره کرد. جنس این نوع شیشه ها معمولاً وضوح و دید خوبی دارند. به همین خاطر در اکثر موارد از آن‌ها برای ویترین فروشگاه ها استفاده می شود. معمولاً برای ساخت شیشه های خم برای فروشگاه ها از شیشه های سوپر کلیر استفاده می شود. چرا که این شیشه ها دارای شفافیت بیشتری می باشند. شیشه های خم فروشگاهی در مقایسه با سایر شیشه ها و مخصوصاً شیشه های نمای جلوی چند برابر خیره کننده تر ایجاد می کنند و همین امر باعث افزایش مشتریان فروشگاه میشود.

استفاده از این شیشه برای آکواریوم

آنچه که مسلم می باشد این است که  شیشه های خم در مقایسه با شیشه های مسطح برای ساخت آکواریوم هزینه های بسیار مناسب تر هستند.چرا که استفاده از شیشه های خم یا منحنی باعث میشود که آکواریوم نمای خیره کننده داشته باشد. اگر شما تونل های شیشه ای دریایی را دیده باشید بیشتر متوجه جذابیت شیشه خم برای استفاده در این مورد خواهید شد. شیشه خم آکواریوم علاوه بر زیبایی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد به همین خاطر برای ساخت شیشه خم مخصوص آکواریوم از شیشه های لمینت استفاده می شود این شیشه ها علاوه بر این که بسیار مقاوم هستند تا حدود زیادی هم شدت صوت را می گیرند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله هرآنچه که نیاز بود که شما در مورد شیشه خم و موارداستفاده از شیشه خم را بدانید توضیح دادیم.این نکته را نیز باید به شما یادآوری کنیم که شیشه های خم بعد از اندازه گیری و قالب گرفتن برش آنها بسیار سخت و یا غیر ممکن میشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید