نحوه تمیز کردن شیشه های دور از دسترس
05 نوامبر

تمیز کردن شیشه ها نقش مهمی در زیبایی خانه دارد. زمانی که شیشه ها تمیز و بدون آلودگی باشند به زیبایی می درخشند و محیط را بهتر و مدرن تر نشان می دهند. شیشه هایی که در بخش پایینی ساختمان قرار دارند قابل دسترس هستند و تمیز کردن آنها دشوار نیست. این در حالی است که شیشه های دور از دسترس را نمی توان مانند شیشه های قابل دسترس تمیز کرد. در این مطلب آموزش می دهیم که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم پس با سدیدگلس همراه باشید.

روش های تمیز کردن شیشه های دور از دسترس

در زمان های گذشته شیشه های دور از دسترس را در بازه های زمانی طولانی تمیز می کردند. این کار توسط افرادی انجام می شد که از ساختمان آویزان بوده و با به خطر انداختن جان خود شیشه ها را تمیز می کردند. امروزه این روش ها منسوخ شده و کمتر کسی برای پاک کردن شیشه های یک ساختمان از این روش استفاده می کند. در ادامه روش های نوین و بی خطر تمیز کردن شیشه های دور از دسترس را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

هرچند که اغلب ساختمان ها امروزه از شیشه نشکن و شیشه دوجداره استفاده می کنند و تمیز کردن آنها ریسک بالایی ندارد ولیکن بهتر است از روش های تست شده استفاده کنید.

۱- به کار بردن پاک کننده های مغناطیسی

پاک کننده های مغناطیسی نمونه ای از پاک کننده های مدرن هستند که به آهنربایی قوی مجهز می باشند. بر روی این آهنرباها پنبه یا ابر قرار دارد تا برای تمیز کردن شیشه ها آسیبی به شیشه وارد نشود. این پاک کننده آهنربایی دو تکه به گونه ای به شیشه می چسبد که یک بخش آن در قسمت خارجی و بخشی دیگر در قسمت داخلی قرار می گیرد. با حرکت دادن این پاک کننده هم بخش داخلی و هم بخش خارجی شیشه تمیز می شود.

تمیز کردن شیشه های بلند

۲- تمیز کردن با تی دسته بلند U

برای اینکه بدانیم چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم می توانیم از تی های دسته بلند U استفاده کنیم. در یک سمت این تی دستمال یا اسفنج قرار دارد و در سمت دیگر آن یک دسته قرار گرفته است. زمانی که شما قسمت اسفنج دار را رو به شیشه های بیرونی قرار می دهید، دسته آن در بخش داخلی در دسترس شما قرار می گیرد. بدین شکل می توانید شیشه ها را تمیز کنید و از فضای بیرون لذت ببرید. استفاده از مواد شوینده نیز سبب می شود که آلودگی ها راحت تر تمیز شوند اما پس از آن باید از یک اسفنج و یا دستمال برای خشک کردن شیشه ها استفاده کنید.

۳- استفاده از تی های تاشو

تی ها انواع گوناگونی دارند و هر یک برای وارد خاصی کاربرد دارند. تی های تاشو از جمله تی هایی هستند که می توانید از آن برای پاک کردن شیشه های دور از دسترس استفاده کنید. این تی ها دارای دسته بلندی هستند و بخش انتهایی آن به یک دستمال نخی یا حوله ای مجهز است.
این بخش به حالت چرخشی حرکت می کند و تا می شود. شما می توانید به سادگی از این نوع تی برای پاک کردن شیشه ها استفاده کنید. به کار بردن تی های تاشو دشوار نیست و حتی می توانید در صورت فرسودگی پارچه آن از دستمال ها و اسفنج های جدید برای آن استفاده کنید. اکنون می دانیم که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم اما برای تصمیم گیری دست نگه دارید تا مورد بعدی را نیز بررسی کنیم.

۴- به کار بردن کارواش های خانگی

کارواش های خانگی انواع و اقسام مختلفی دارند. شما قطعا انواع این کارواش ها را بارها دیده و یا شاید از آن استفاده کرده اید. برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس نیز می توانید از این کارواش ها استفاده کنید. برای تمیز کردن شیشه با کارواش باید از مایع مخصوص کارواش استفاده کنید تا تاثیر آن احساس شود. تمیز کردن شیشه ها با کارواش زمان بر نیست و به سادگی انجام می شود. این دستگاه ها آب کمی مصرف می کند و اثری از لکه ها باقی نخواهد گذاشت.

کلام پایانی
چالش تمیز کردن شیشه ها بسیار حساس است اما در این مطلب ما بررسی کردیم که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم . شما می توانید با مطالعه این مقاله و به کار بردن روش های گفته شده از شر آلودگی شیشه ها راحت شوید و از محیط بیرون خانه خود لذت ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه بگذارید