تفاوت شیشه لمینت با سکوریت در پنجره دوجداره

شیشه لمینت و سکوریت دو نوع از شیشه های مقاوم به حساب می‌آیند. این دو شیشه از مقاومت بالایی برخوردارند و از جهت دیگر تفاوت هایی باهم دارند، که ما در سدید گلس قصد داریم بخش از آن را مرور کنیم. تفاوت ها به شما در انتخاب صحیح و بدون اشتباه هر یک از این نوع شیشه ها کمک خواهد کرد.

ویژگی های شیشه لمینت

شیشه لمینت یا همان دوجداره از دسته شیشه هایی هستند که عایق صدا و حرارت هستند. شیشه های این قبیل از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و از لحاظ دیگر دارای طول عمر بسیار بالا هستند. در این شیشه از یک لایه بنام PVB استفاده می‌شود که در کنار خاصیت نشکن بودن، اجازه عبور سروصدا و حتی گرما و سرما را نمی‌دهد. همچنین این لایه در صورت شکستگی فرم خود را از دست نمی‌دهد و خرد نمی‌شود.

ویژگی های شیشه سکوریت

شیشه دوجداره نیز به مانند لمینت از خاصیت نشکن بودن و مقاومت بالا برخوردار است. در گذشته نیز از این شیشه به عنوان شیشه نشکن یاد شده است. شیشه سکوریت عایق گرد و غبار است و با فرم خاصی که دارد بعد از فشار زیاد تبدیل به ماسه می‌شود. در ساختمان سازی هم بدلیل اینکه شیشه های با ضخامت 10 میلی متر استفاده می‌شود، از شیشه سکوریت بهره می‌برند. جالب است بدانید، که این شیشه قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و بدون شکستگی خم می‌شود.

تفاوت شیشه لمینت با سکوریت در پنجره دوجداره

تفاوت شیشه سکوریت و لمینت

همانطور که پیش‌تر گفتیم، این شیشه ها از مقاومت بالایی برخوردارند و برای کسانی که در فکر انتخاب یک شیشه با دوام هستند انتخاب سختی می‌تواند باشد. اما اینطور نیست! این دو شیشه تفاوت هایی نیز باهم دارند. به عبارتی، ویژگی های بسیاری که آنها را از هم جدا می‌کند. در ادامه به برخی از آن میپردازیم.

از لحاظ مقاومت

این دو شیشه همواره درحال مقایسه از لحاظ کیفیت مقاومت هستند. اما باید بدانید که تفاوت زیادی باهم دارند و هرکدام برای کاری مقاوم هستند. به عنوان مثال شیشه های سکوریت بعد از اینکه مورد ضربه قرار می‌گیرد، دچار شکستگی می‌شود و به قطعات مختلف تبدیل خواهد شد. در شرایطی هم این شیشه بدون برش خاصی ممکن است، شکسته شود و حتی قطعات پخش شوند.

اما لمینت اینطور نیست! شیشه های لمینت یا دوجداره فلسفه ای متفاوت از هر نوع شیشه دارند و بصورت چندیدن لایه شیشه تهیه می‌شوند. همچنین به این نکته هم باید توجه کنید که لایه‌ی مقاوم PVB نیز در این نوع شیشه بکار می‌رود. قطر این لایه حدود 1.5 میلی متر است و باعث میشود در هنگام شکستگی فرم شیشه عوض نشود و همچنان کارایی داشته باشد.

از لحاظ شفافیت

شیشه های لمینت و سکوریت از لحاظ شفافیت خیلی فرقی باهم ندارند. البته باید بدانید شیشه سکوریت به دلیل نازکی بیشتر به نسبت لمینت دارای شفافیت بهتر می‌باشد و تمیزی آن نیز براحتی فراهم می‌شود. همچنین این موضوع درحالی مطرح می‌شود که هر دو از یک نوع طلق استفاده می‌کنند و اگر چنین نباشد، بر اساس طلق، شفافیت متفاوت است.

از لحاظ قیمت و وزن

شیشه های لمینت معمولا بدلیل وجود پلاستیک در بین پان هایشان از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. البته باید به این نکته توجه کنید، که در کجا استفاده خواهید کرد و طبق آن تصمیم گیری کنید. به عنوان مثال اگر برای منزل خود دنبال شیشه مناسب تری هستید، شیشه های سکوریت انتخاب مناسب‌تری هستند. از جهت دیگر در شرکت ها برای استفاده از پارتیشن‌ها و بالکن‌ها معمولا از شیشه های لمینت بهره می‌برند تا امنیت به اندازه کافی فراهم شود.

همچنین شیشه های لمینت بدلیل ضخامت بالاتر و استفاده از لایه PVB که وزن بالایی به نسبت لایه های سکوریت دارد و به همین ترتیب از وزن بالاتری نیز برخوردار است. به همین در ساخت ساختمان از شیشه های سکوریت استفاده می‌شود.

در آخر

هرکدام از این دو شیشه دارای ویژگی های خاص خود هستند و عمده تفاوت آن در ضریب مقاومت و نوع شکستی است. اینکه کدام شیشه بهتر است بستگی به نیاز موردنظر دارد. در این مقاله به برخی از این تفاوت ها که شمارا به انتخاب بهتر می‌رساند، پرداختیم. با استفاده از این نکات می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید