شیشه دوجداره در تجهیزات پزشکی
09 مه

یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت و تجهیزات پزشکی، شیشه دوجداره است. در صورتی که قصد خرید تجهیزات پزشکی با شیشه های دوجداره را دارید، با ما همراه باشید.

آیا از شیشه دوجداره در تجهیزات پزشکی استفاده می شود

امروزه کاربرد شیشه در صنعت افزایش یافته است. در قدیم از شیشه های دوجداره تنها برای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شد. ولی امروزه از شیشه های دوجداره در تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود. هر کدام دارای معایب و مزایای خاص خود را دارند.

انواع شیشه دوجداره در تجهیزات پزشکی

شیشه دوجداره در صنعت آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی کاربرد فراوان دارد و برای آزمایش های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های دوجداره مقاومت بالایی در برابر دما داشته و از استحکام کافی برخوردار هستند. همین دلیل برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های عمومی شیشه دوجداره

امروزه شیشه های دوجداره کاربرد و محبوبیت بیشتری از شیشه های دوجداره دارند. علاوه بر موارد ذکر شده می توان از شیشه های دوجداره در ساختمان ها و هتل ها استفاده نمایید. در کنار این موارد استفاده در دکوراسیون داخلی، آزمایشگاه های شیمی و بیولوژی طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، ساخت پارتیشن های شیشه ای برای محیط های تجاری و صنعتی بهترین گزینه محسوب می‌ شود. با توجه به عایق بودن آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

ویژگی ها و موارد مورد توجه در زمان شیشه دوجداره

در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی تجهیزاتی وجود دارد که باید دائماً استرلیزه شده و از گرما و امواج مختلفی برای استرلیزه و تمیز کردن اجسام مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه هایی که برای این این موضوع استفاده می شود باید شیشه مقاومی داشته و از شیشه های دوجداره با استانداردهای روز دنیا ساخته شود. می توانید با توجه به ویژگی هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم خریداری نمایید. در ادامه به دوجداره در تجهیزات پزشکی می پردازیم.

اتوکلاو بیمارستانی

یکی از تجهیزاتی که برای استریلیزه کردن تجهیزات بیمارستانی استفاده می‌ شود، دستگاه اتوکلاو است. این قطعه برای از بین بردن میکروب ها و ویروس ها بر روی سطوح تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش بخار تحت فشار و حرارت غیر مستقیم تمامی میکروب ها را از بین برده و به صورت استاندارد استریلیزه می نماید.

ابزارهای جراحی، ابزار های دندانپزشکی، تمام شیشه آلات آزمایشگاهی و غیره را می توان توسط دستگاه اتوکلاو بیمارستانی استریلیزه نمایید.

دلایل استریل کردن تجهیزات

تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی بسیار گران بوده و نمی توان برای تمامی فعالیت ها از لوازم یکبار مصرف استفاده نمایید. بهترین وسیله برای پزشکان و دندانپزشکان اتوکلاو بوده که در برابر تمام ویروس ها و میکروب ها به بهترین شکل ممکن عمل می نماید. در صورتی که عفونت های بهداشتی وجود داشته باشد، تمامی آن ها را از بین برده و موجب انتقال یا سرایت بیماری نمی شود.

اگر قصد خرید انواع نمای اسپایدر و شیشه حرارتی برای کاربرد های مختلفی را دارید، می توانید به سایت سدید گلس مراجعه کرده و محصول خود را ثبت سفارش نمایید.

شیشه دوجداره در تجهیزات پزشکی

در صورتی که قصد استریل تجهیزات بیمارستانی را دارید، باید سه مرحله اصلی را طی نمایید. مرحله اول مربوط به تمیز کردن بوده که برای از بین بردن موارد خارجی، گرد و غبار استفاده می شود. پس از آن باید دست و صورت خود را با آب و صابون شستشو نمایید. هر محیط برای تمیز کردن ابزارآلات خاص خود را لازم دارد و در بیمارستان ها از مواد ضدعفونی برای استریل محیط استفاده می شود.

پس از طی این مرحله باید به ضدعفونی تجهیزات بیمارستانی بپردازیم. ضدعفونی به معنای از بین بردن تمام میکروب های زنده بود و از دستگاه اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار استفاده می شود. با توجه به نوع زخم و میکروب های موجود می توان از تجهیزات متفاوتی استفاده نمایید. مرحله آخر مرحله اتوکلاو بیمارستانی بوده که موثر ترین روش برای از بین بردن میکروب محسوب می ‌شود و در مرحله قبل به عنوان پیش زمینه در نظر گرفته می شود.

جمع بندی

در این بحث و بررسی شیشه دوجداره در تجهیزات پزشکی پرداختیم. در صورتی که قصد بررسی کاربرد های این شیشه استاندارد در زمینه های مختلف را دارید، برای اطلاعات بیشتر به سایت سدید کلاس مراجعه نمایید. همچنین اگر قصد خرید شیشه ضد حرارت، شیشه لمینت ، شیشه ای نشکن و نمای اسپایدر را دارید، به سایت سدید گلس مراجعه و از تخفیفات این سایت استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید