شیشه دو جداره رفلکس
02 اکتبر

شیشه دو جداره رفلکس چیست؟ آیا با شیشه رفلکس یا آینه ای، انواع آن و نحوه استفاده آن آشنایی دارید؟ این شیشه‌ ها برای چه مکان‌ هایی مناسب هستند؟ شیشه دو جداره رفلکس نوعی از شیشه‌ ها است که می‌ تواند نور را به خوبی بازتاب دهد. معمولاً نیز در نمای ساختمان‌ ها از آن استفاده می‌ شود. جهت ایجاد خاصیت باز تابش نور از فلزات در ساخت آن استفاده شده است. در ادامه مقاله شیشه دو جداره رفلکس را معرفی می‌ کنیم.

شیشه دوجداره با پوشش رفلکس

گفتیم که شیشه دو جداره رفلکس نوعی از شیشه‌ ها است که می‌ تواند نور را بازتاب دهد و بیش تر در نمای ساختمان‌ ها از آن استفاده می‌ شود. در تولید چنین شیشه‌ هایی از برخی فلزات استفاده شده است که خاصیت بازتابش نور را ایجاد می‌ کنند. این ویژگی موجب می‌ شود که فضای داخلی ساختمان‌ ها از بیرون آن دیده نشود. عملکرد شیشه‌ های رفلکس به این شکل است که از هر طرفی که نور به آن تابیده شود، از همان طرف می‌ تواند خاصیت آینه‌ ای پیدا کند، بنابراین سمت بازتاب نور در طول شب و روز کاملاً متفاوت است. وجود چنین پوششی بر روی شیشه‌ ها مانند نوعی فیلتر عمل کرده و از تابش مستقیم نور خورشید پیشگیری می‌ کند. این شیشه‌ ها تنها به نور طبیعی اجازه عبور کردن می‌ دهند.

محصول مرتبط: شیشه خم

انواع شیشه رفلکس یا آینه ای

شیشه دوجداره رفلکس در انواع مختلفی وجود دارد، که برخی از آنها عبارتند از:

  • شیشه رفلکس آینه‌ ای یا نقره‌ ای

این نوع از شیشه‌ ها در مقایسه با انواع دیگر شیشه‌ های رفلکس خاصیت رفلکتیو بالاتری دارند، به همین دلیل به آن ها شیشه‌ های رفلکس و آینه‌ ای هم می‌ گویند. از آن ها در سنگ نمای سفید ساختمان‌ ها استفاده می‌ کنند. از ویژگی‌ های خوب آن ها نیز حفظ حریم داخلی منازل است به طوری که معمولاً اگر در طول روز پرده‌ ها را کنار بزنید، کسی نمی‌ تواند داخل منازل را ببیند.

  • شیشه آینه‌ ای دودی

نوع دیگر شیشه دو جداره رفلکس به صورت دودی، نقره‌ ای و طلایی تولید می‌ شود که البته قیمت این سه نوع از رنگ‌ ها بیش تر از انواع دیگر شیشه‌ ها می‌ باشد. شیشه رفلکس نقره‌ ای خاصیت رفلکتیو بیش تر و نوع دودی خاصیت رفلکتیو کم تری دارد. به همین دلیل از نوع رفلکس نقره‌ ای برای نمای ساختمان‌ ها بیش تر استفاده می‌ شود.

  • شیشه رفلکس سوپر سیلور

شیشه رفلکس سوپر سیلور ویژگی منحصر به فردی دارد، به این صورت که می تواند در فضاهای با نور کم عملکرد خوب و مناسبی از خود نشان دهد. دلیل این موضوع نیز هدایت کردن نور خورشید به صورت ۱۰۰ درصد از نمای داخلی ساختمان‌ ها می‌ باشد.

  • شیشه رفلکس طلایی

ساختمان‌ هایی که دارای نمای کرم و قهوه‌ ای هستند و شیشه‌ های پروفیل‌ های یو پی وی سی با طرح چوب در آن ها استفاده شده است، یک گزینه مناسب برای انتخاب شیشه نوع شیشه طلایی است که می‌ تواند همخوانی خوبی در نمای ساختمان‌ ها نیز به وجود بیاورد.

  • شیشه دوجداره آینه ای

این شیشه در قسمت خارجی نما قرار می‌ گیرد و نمای داخلی آن دارای شیشه ساده است‌. میزان نور و گرمایی که از این نوع شیشه‌ ها عبور می‌ کند، به ترتیب ۶۱ و ۶۲ درصد است. این شیشه‌ ها بر خلاف انواع شیشه‌ های رفلکس ساده ضخامت بالایی دارند. معمولا نیز از آن ها در داخل پنجره‌ های دو جداره استفاده می‌ کنند. البته گاهی نیز می‌ توان آن ها را در پنجره‌ های تک جداره جای داد.

  • شیشه آینه ای سکوریت

این شیشه‌ ها در ابعاد بزرگی تولید می‌ شوند و نشکن هستند. به عنوان شیشه پنجره‌ های دو جداره جهت نمای ساختمان‌ ها کاربرد دارند. مقاومت شیشه دو جداره سکوریت از دیگر شیشه‌ ها بسیار بیش تر است.

انواع شیشه رفلکس

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شیشه دو جداره رفلکس، ویژگی‌ ها و انواع آن را بررسی کردیم. شیشه دو جداره رفلکس نیز یکی از انواع شیشه‌ های جدید و مدرن است که قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های منحصر به فرد و قابل توجهی دارد، از جمله این که از اتلاف انرژی پیشگیری می‌ کند، به حفظ حریم خصوصی منازل کمک می‌ کند، ایمن هستند و از اتلاف انرژی نیز پیشگیری می‌ کنند. در سایت سدید گلس با انواع شیشه دو جداره رفلکس، مشخصات، ویژگی‌ ها، نحوه استفاده و غیره آن بیش تر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید