شیشه لمینت مقاوم
10 سپتامبر

ویژگی‌ های شیشه لمینت مقاوم در برابر اشعه uv چیست؟ چگونه می‌ توان با استفاده از انواع شیشه لمینت از نفوذ اشعه یو وی به داخل منازل پیشگیری کرد؟ یکی از ویژگی‌ های مهم و قابل توجه شیشه لمینت مقاومت در برابر اشعه یو وی می باشد. این شیشه‌ ها در مقایسه با انواع دیگر شیشه‌ ها ایمنی بسیار خوبی در برابر این موضوع دارند، چون از چند لایه تشکیل شده‌ اند و در بین لایه‌ های مختلف آن طلق pvb قرار گرفته است که از نفوذ هر گونه آلودگی صوتی یا اشعه‌ های مضر پیشگیری می‌ کند. در این مقاله ویژگی‌ های شیشه لمینت مقاوم در برابر اشعه یو وی را بررسی می‌ کنیم.

محصولات مرتبط شامل:

شیشه خم

شیشه دوجداره

 

شیشه لمینت چیست؟

گفتیم که شیشه لمینت از جمله شیشه‌ های بسیار مقاوم در برابر کلیه آلودگی‌ های صوتی و اشعه‌ های مضر از جمله اشعه uv است و در واقع یکی از دلایل انتخاب چنین شیشه‌ هایی به ویژه در ساختمان‌ های مسکونی همین ویژگی مهم و قابل توجه می‌ باشد. این شیشه‌ ها از آن جهت مقاومت بالایی دارند، چون از دو یا چندین لایه تولید شده‌ اند و در بین هر کدام از این لایه‌ ها طلق pvb قرار گرفته است. البته گاهی اوقات تشخیص این نوع شیشه‌ ها با شیشه‌ های مشابه به علت شباهت‌ ها برای خریدار دشوار است، اما به طور کلی جهت این تشخیص و انتخاب درست شیشه لمینت به موارد زیر توجه کنید:

  1. مقاومت در برابر ضربه

آسان‌ ترین و مهم‌ ترین راه تشخیص انواع شیشه لمینت در مقایسه با دیگر شیشه‌ ها مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه است. اگر این شیشه‌ ها بشکنند لایه pvb که در میان لایه‌ های مختلف آن قرار گرفته است از پاشیده شدن قطعات خرد شده به محیط اطراف پیشگیری می‌ کند. یا به بیانی می‌ توان گفت چسبیدگی این لایه به قطعات خرد شده و شکسته شیشه اجازه نمی‌ دهد آن ها از یک دیگر جدا شوند. به این ترتیب خطر هر گونه جراحت و آسیب در صورت استفاده از این شیشه‌ ها به حداقل کاهش پیدا می‌ کند.

  1. مقاومت شیشه لمینت در برابر صدا

مورد دیگری که جهت تشخیص دادن شیشه لمینت اهمیت دارد، میزان مقاومت آن در برابر صدا است. به بیانی می‌ توان گفت که این شیشه‌ ها در مقایسه با انواع شیشه‌ های عادی عایق‌ بندی صوتی بالایی دارند.

  1. مقاومت شیشه لمینت در برابر اشعه یو وی

شاید بتوان یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد شیشه لمینت را مقاومت قابل توجه آن در برابر نفوذ اشعه یو وی و دیگر اشعه‌ های مضر به داخل منازل دانست. ورود اشعه یو وی به داخل منازل قطعاً مشکلات و عوارض بسیار جدی و شدیدی از خود به جای می‌ گذارد. به همین دلیل است که در حال حاضر توجه ویژه به بخش‌ های مختلف ساختمان به ویژه شیشه‌ هایی که درب و پنجره‌ ها استفاده می‌ شود، شده است تا بتوانند حداکثر ایمنی در داخل ساختمان‌ ها را به وجود بیاورند. شیشه لمینت به علت چند لایه بودن و ساختار خاص خود این ویژگی مهم را به وجود آورده است و در حال حاضر می‌ بینیم که در اکثریت پروژه‌ های ساخت و ساز به ویژه پروژه‌ های ساختمان‌ های مسکونی از این شیشه‌ ها استفاده شده است. این شیشه مقاوم حتی در شیشه جلو اتومبیل‌ ها نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد که نوعی ضد گلوله محسوب می‌ شود.

ویژگیهای شیشه لمینت

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ویژگی های شیشه لمینت در مقابل نفوذ اشعه یو وی را بررسی کردیم. شیشه لمینت تفاوت زیادی به شیشه سکوریت دارد. یعنی هر دو هنگامی که می‌ شکنند دقیقاً در جای خودشان قرار دارند و به محیط اطراف پخش نمی‌ شوند، اما تفاوت آن ها در نحوه کاربردشان می‌ باشد. به این صورت در محیط‌ هایی که شیشه‌ ها با ابعاد بسیار بزرگ و با موقعیت‌ های حساس با شکنندگی بالا قرار می‌ گیرند شیشه سکوریت استفاده می‌ شود، اما در مکان‌ هایی که ایمنی در برابر عوامل مختلف از جمله اشعه یو وی مطرح است، شیشه لمینت بسیار مناسب است. در سایت شیشه ایمنی سدید با شیشه لمینت، ویژگی‌ ها، مشخصات ساختاری و کاربرد آن بیش تر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید