شیشه دوجداره طرح‌ دار
02 سپتامبر

شیشه دو جداره طرح‌ دار چیست؟ آیا با انواع شیشه‌ های دوجداره طرح‌ دار، مزایا و ویژگی‌ های آن آشنا هستید؟ در چه مکان‌ هایی از شیشه دو جداره طرح‌ دار استفاده می‌ شود؟ استفاده کردن از انواع شیشه دو جداره روشی کاملاً مطمئن و مناسب جهت پیشگیری کردن از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی به ویژه در فضاهای مسکونی است. البته این نوع از شیشه‌ ها عایق صوتی خوبی نیز محسوب می‌ شوند و اگر به درستی طراحی شوند، حتی می‌ توانند عایق نور نیز باشند. یکی از انواع شیشه‌ ها نوع شیشه دوجداره طرح‌ دار است که در این مقاله به آن معرفی آن می‌ پردازیم.

انواع شیشه دوجداره طرح دار

همان طور که از نام این نوع شیشه‌ ها پیداست به صورت دو جداره و طرح‌ دار تولید می‌ شوند و برای مکان‌ های خاصی قابلیت استفاده دارند. این شیشه‌ ها قابلیت تولید در انواع مختلفی را دارند و شامل موارد زیر هستند:

  • شیشه دکوراتیو چاپی

شیشه‌ های چاپی و شیشه‌ های رنگی جز پرمصرف‌ ترین نوع شیشه‌ های دکوراتیو محسوب می‌ شوند. علت محبوبیت این نوع از شیشه‌ ها انعطاف و قابلیت بالای آن ها در طرح و هم چنین نقش پذیری است. یعنی هر طرح و نقش مورد نظری قابلیت چاپ بر روی این نوع شیشه‌ ها را دارد، به همین دلیل است که افراد زیادی طرح‌ های مورد نظر خودشان را بر روی این گونه شیشه‌ ها چاپ می‌ کنند. بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی، کارخانه‌ ها، سازمان‌ ها و غیره برند مورد نظرشان را به صورت چاپی بر روی شیشه دوجداره چاپ می‌ کنند و سپس آن را بر روی قسمت‌ های مختلف محل کار خود نصب می‌ کنند. حتی می‌ توان از آن به صورت پارتیشن نیز استفاده کرد. در دکوراسیون‌ های داخلی منازل شیشه‌ های طرح‌ دار دوجداره در بخش‌ های مختلفی مانند نشیمن، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره نصب می‌ شود.

برخی از فروشگاه‌ ها نیز شیشه‌ های چاپی را جهت نمایش دادن برند مورد نظرشان استفاده می‌ کنند.

  • شیشه طرح‌ دار سنتی

آینه رنگی یا همان شیشه طرح‌ دار سنتی در واقع همان آینه معمولی اما با رنگ خاص می‌ باشد و یکی از انواع شیشه‌ های دکوراتیو محسوب می‌ شود. از این شیشه‌ ها در گذشته به عنوان تزیینات و معماری برخی خانه‌ های قدیمی و دکوراسیون داخلی استفاده می‌ شد. در حال حاضر نیز مجدداً این شیشه‌ ها به صورت تزیینات سنتی توجه بسیاری از افراد را به خودشان جلب کرده اند طوری که در منازل نیز به عنوان نوع شیشه تزیینی استفاده می‌ شوند.

تولید شیشه دو جداره به دو صورت دکوراتیو و طرح‌ دار مطابق با استاندارد انجام می‌ شود و از کیفیت‌ های خوبی نیز برخوردار هستند.

مزایای شیشه دوجداره طرح‌ دار

  • ذخیره انرژی

در شیشه دو جداره ساختار متفاوتی وجود دارد، به همین دلیل از میزان گرمای ورودی در فصول گرم سال و خروج گرما در برخی دیگر از فصول پیشگیری می‌ کند. به این ترتیب مصرف انرژی نیز در صورت استفاده از این گونه شیشه‌ ها کاهش پیدا می‌ کند.

  • کاهش میزان صدا

این شیشه ها از ورود صداهای مزاحم پیشگیری می‌ کنند، چون در بین دو لایه آن نوعی عایق صوتی است و می‌ تواند صدا را جذب کند. این ویژگی موجب شده است که از این شیشه‌ ها در مکان‌ های خاصی نیز مانند اتوبان، فروشگاه و مدارس استفاده کنند.

  • افزایش امنیت

امنیت در شیشه‌ های دو جداره در مقایسه با شیشه‌ های تک جداره بیش تر است. این شیشه‌ ها به سختی شکسته می‌ شوند و در صورت استفاده امنیت خانه‌ ها با آن بالاتر خواهد رفت و احتمال سرقت کاهش پیدا می‌ کند. از طرف دیگر بیش تر مدل شیشه‌ های دو جداره قفل‌ هایی دارند که در نقاط مختلف آن تعبیه شده است. به این ترتیب ایمنی پنجره در مقایسه با مدل‌ های قدیمی افزایش پیدا می‌ کند.

  • عمر بالا

شیشه دو جداره عمر مفید بیش تری نسبت به شیشه‌ های معمولی دارد و پس از سالیان استفاده و در صورت تعویض کردن قابلیت بازیافت را دارند، بنابراین ضایعات آن ها زیانی برای محیط زیست ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله شیشه دو جداره طرح‌ دار را بررسی کردیم. این شیشه‌ ها دسته‌ ای از شیشه‌ های مدرن و جدید هستند که به صورت دو جداره و به دو صورت شیشه دکوراتیو چاپی و شیشه طرح‌ دار سنتی طراحی و تولید می‌ شوند. شیشه دو جداره طرح‌ دار قابلیت استفاده در مکان‌ های مختلف را دارد و ویژگی‌ های خاص آن موجب شده است که جایگزین انواع شیشه‌ های تک جداره و ساده شود. در سایت ایمن شیشه سدید  با شیشه دو جداره طرح‌ دار، ویژگی‌ ها، مشخصات، انواع و مزایای آن آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید