شیشه خم و استفاده در صنایع خودرو سازی
07 مه

شیشه های خم جزء شیشه های کاربردی در خودروسازی و غیره بوده که در ابتدا با توجه به شکل ساخت توسط تجهیزات تخصصی به اشکال مختلفی تبدیل می شود. برای بررسی شیشه خم و استفاده در صنایع خودرو سازی با ما همراه باشید.

تولید شیشه منحنی یا خم

جهت تولید شیشه خم باید مراحل آن را طی نمایید. در مرحله اولیه تولید شیشه خم شیشه معمولی با توجه به حرارت به شکل خمیری طراحی می شود. در ادامه آن را به شکل شیشه سکوریت تبدیل کرده و سپس با توجه به طرح مورد نظر به شیشه خم تبدیل می شود. پس پس تنها راه ساخت شیشه خم، ساخت شیشه سکوریت یا لمینت بوده و با حرارت تبدیل به شیشه خم می شود.

در نظر داشته باشید تبدیل شیشه سکوریت خم باعث افزایش کیفیت و دوام شیشه می شود. برای انجام فرایند خم کاری شیشه لمینت و سکوریت نیاز به حرارت استاندارد بوده و پس از خم شدن شیشه، سرما برای سرد شدن محصول و افزایش کیفیت آن منتقل می شود.

انواع شیشه خم

شیشه های خم انواع مختلفی دارد که می توانیم به شیشه سکوریت، شیشه های لمینت و غیره اشاره نماییم. در شیشه لمینت بین دو شیشه یک لایه طلقی شکل استفاده می شود که سبب اتصال شیشه ها به همدیگر می شود. فرایند ساخت شیشه لمینت به شکلی است که لایه میانی قابل مشاهده نیست و سبب زیبای بیشتر شیشه می شود. در نظر داشته باشید شیشه های لمینت و سکوریت خم را می ‌توانید در ابعاد گوناگون با توجه به نوع خودروی خود طراحی نمایید.

کاربرد شیشه خم

  • شیشه خم در صنعت

بیشترین کاربرد شیشه خم در صنعت بود که می توانیم به ساخت شیشه انواع خودرو و تجهیزات صنعتی اشاره نماییم. شیشه های جلوی خودرو از خمکاری بیشتری برخوردار بوده و در برخی خودرو ها شیشه های بغل و شیشه صندوق عقب نیز به صورت خم طراحی می شود. در ادامه به سایر شیشه خم و استفاده در صنایع خودرو سازی می پردازیم.

  • شیشه خم در مراکز تجاری

امروزه برای وضوح دید و شفاف ‌تر شدن مشاهده انواع محصولات از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده می شود. در بسیاری از مواقع نیاز به خمکاری شیشه های بوده که می توانید با توجه به نوع سفارش و ابعاد خود استفاده نمایید. شیشه های خم باعث افزایش دید مشتری می شود. همچنین در داخل انواع مراکز خرید ورودی مراکز خرید پارتیشن بندی بخش های اداره شرکت ها و ساختمان های تجاری می توانید از شیشه های خم استفاده نمایید.

پیشنهاد : شیشه دوجداره

  • طراحی لوازم تزیینی

شیشه های خم باعث زیبایی شیشه های آکواریوم می شود. می توانید از انواع شیشه های منحنی جهت ساخت آکواریوم استفاده نمایید. همچنین امکان ساخت تونل های دریایی داخل شیشه آکواریوم وجود دارد. بهتر است برای آکواریوم از شیشه لمینتی استفاده نمایید. همچنین برای سایر تجهیزات که نیاز به خمکاری دارد، می توانید از شیشه های منحنی استفاده کنید.

  • طراحی معماری داخلی منازل

یکی از اصلی ترین کاربرد های شیشه خم در معماری های داخلی است. امروزه دیگر از دیوار های دلگیر برای جداسازی قسمت های مختلف منازل استفاده نمی شود. در صورتی که قصد ساخت سرویس بهداشتی یا حمام جداگانه‌ای دارید می توانید از پارتیشن های شیشه ای هم استفاده نمایید. همچنین برای طراحی فضای تراس، فضای حیاط یا انواع پله ها و دیواره های نگهدارنده می توانید از شیشه خم استفاده نمایید.

ویژگی های شیشه خم و استفاده در صنایع خودرو سازی

انواع شیشه های خم به عنوان عایق در خودرو ها عمل می کند که می توان از شیشه های سکوریت یا لمینت خم استفاده نمایید. این شیشه ها عایق صوتی و حرارتی بوده و با بسته شدن شیشه ها صدای داخل خودرو از خارج شنیده نمی شود. همچنین می توانیم به کاهش صدای آزار دهنده موتور خودرو نیز اشاره نمایم که از داخل خودرو امکان انتقال صوت وجود ندارد. می توانید در فصل تابستان از کولر خودرو و فصل زمستان از بخاری بدون هدر رفت انرژی استفاده نمایید.

در صورتی که قصد خرید شیشه نشکن، شیشه ضد حرارت، شیشه لمینت برای بالکن و سایر قسمت های فضای داخلی یا فضای باز را دارید، به سایت سدید گلس مراجعه نمایید. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای بررسی بیشتر در مورد شیشه خم و استفاده در صنایع خودرو سازی با مقالات سایت همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید