شیشه سکوریت طرح دار
01 ژوئن

 مسلما هنگامی که طرح و نقش و نگاری روی شیشه ایجاد شود که آن را از حالت سادگی دربیاورد، زیبایی ظاهری آن، فضای پیرامون را هم تحت تاثیر قرار می دهد و می توان به آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو نگاه کرد. شیشه سکوریت طرح دار یکی از جذاب‌ترین ایده‌های طراحی روی شیشه است که به عنوان المانی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی هم به کار می رود.

آشنایی با شیشه سکوریت طرح‌ دار

امروزه طراحی کردن بر روی شیشه‌ ها به صورت یک دکوراتیو و المان تزیینی مطرح می‌ شود. این طراحی‌ ها می توانند به صورت مات، ساده، اشکال هندسی و هر طرح و ایده متفاوتی باشند. اما موضوع مهم کیفیت شیشه‌ ها به عنوان پایه طراحی می‌ باشد که شیشه‌ های خام طی عملیات مختلف و فرایندهای حرارتی تبدیل به شیشه‌ های سکوریت می‌ شوند. شیشه‌ های سکوریت نیز با پایه شیشه‌ های خام کلییر، فلوت، کریستال و سوپر کلییر ساخته می‌ شوند. سپس برای این شیشه‌ ها طرح‌ ها و ایده‌ های مورد نظر اجرا می‌ شود. به این ترتیب استفاده از شیشه سکوریت با تنوع بالا برای مکان‌ های متنوعی انجام می‌ شود. رایج‌ ترین موارد استفاده شیشه سکوریت طرح‌ دار عبارتند از:

  1. شیشه دور دوشی در حمام
  2. پنجره‌ های راهرو ساختمان‌ ها
  3. پارتیشن بندی ادارات و دفاتر
  4. اجرای کف شیشه ای
  5. استخرهای شیشه‌ ای
  6. بالکن‌ ها
  7. نمای بیرونی ساختمان‌ ها
  8. ویترین فروشگاه‌ ها و برخی از مراکز خرید
  9. درب‌ های اتوماتیک و هوشمند
  10. شیشه‌ های اتومبیل و غیره

مشخصات و انواع شیشه سکوریت طرح‌ دار

شیشه‌ های سکوریت را به عنوان شیشه‌ های مقاوم و مستحکم می‌ شناسیم، به همین دلیل است که امروزه در بخش‌ های مختلف پروژه‌ های ساخت و ساز از جمله دکوراسیون داخلی به وفور مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

نوع شیشه‌ های طرح‌ دار سکوریت نیز با تنوع بالای خود می توانند تغییرات قابل توجه و چشم گیری در دکوراسیون و فضای داخلی منازل، ادارات، رستوران‌ ها، نمای بیرونی ساختمان‌ ها، بالکن‌ ها، ویترین فروشگاه‌ ها و غیره به وجود بیاورند.

طرح‌ های متنوع شیشه‌ های سکوریت زیبایی و جلوه خاصی به این مکان‌ ها می‌ بخشد که این طرح‌ ها نیز بسیار متنوع هستند و یکی از پرطرفدارترین طرح‌ های شیشه سکوریت نوع طرح گل می‌ باشد. در واقع شیشه‌های سکوریت ماتی که طراحی شده‌اند، همان شیشه‌های سند بلاستی می‌باشند که ایمنی آنها با یک لایه لمینت افزایش یافته است.

طراحی‌های دیگری مانند ترکیب کردن دو شیشه آینه‌ای و مات در کنار هم و حتی طراحی کردن با نقوش طبیعی نیز در حال حاضر توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده است که از آنها به عنوان درب آشپزخانه یا درب شیشه‌ای اتاق‌ها استفاده می‌شود.

استفاده کردن از برخی اشکال هندسی و خطوط مورب نیز نوع دیگری از طرح‌های رایج و جالب توجه برای شیشه‌های سکوریت است که با ترکیب کردن خطوط و اشکال هندسی با شیشه می توان نگرشی نوین و مدرن در دکوراسیون داخلی به وجود آورد.

طراحی روی شیشه سکوریت مانند نمونه‌هایی که مشاهده می‌کنید با ایده‌پردازی برای درهای ورودی ساختمان گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد فضای مدرن است. به‌عنوان نمونه طرحی از یک گل فانتزی مشکی که روی شیشه نشکن اجراشده برای دکور سفید مشکی ایده جذابی به ‌نظر می‌رسد.

به طور کلی به چند روش مختلف می توان طرح های سلیقه ای را روی شیشه سکوریت اعمال کرد که هر کدام از این شیوه ها ویژگی های مجزایی دارند.

 طراحی روی شیشه‌های آینه‌ای و مات

شیشه‌های مات و آینه‌ای دو نمونه از محصولاتی هستند که طراحی روی آن‌ها جلوه بی‌نظیری ایجاد می‌کند. این نوع طراحی تصویری ایجاد می‌کند که درعین سادگی خیلی شیک و رسمی است و برای درهای ورودی کلینیک‌ها و شرکت‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود. در این مدل‌ها معمولاً طرح مورد نظر روی شیشه تراش می‌خورد.

پیشنهاد سدید گلس : برای اطلاع از شیشه خم و انواع آن روی صفحه مورد نظر کلیک کنید.

شیشه سکوریت طرح دار

شیشه‌های مات طرح‌ دار یا سند بلاست

 سند بلاست یا شن پاشی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن ذرات شن و ماسه تحت فشار هوا روی سطح شیشه پاشیده می شود. در اثر این فشار لایه خیلی نازک از شیشه زدوده شده و سند بلاست جایگزین آن شود. در فرایند سند بلاست لایه نازکی از شیشه تراشیده شده و به حالت مات در می آید. در این پروسه شیشه به طور سطحی مطابق طرح مورد نظر حکاکی می شود. این پدیده در ابتدا به ‌عنوان یک روش برای تمیز کردن شیشه به وجود آمد اما به‌تدریج تبدیل به پدیده هنری در صنعت شیشه‌سازی شد.

شیشه سکوریت طرح دار نوع ساتینا یکی از انواع سند بلاست است با این تفاوت که مانند سند بلاست امکان طراحی روی شیشه وجود ندارد و تنها شیشه مات یکدست ایجاد می شود.

شیشه‌های سند بلاست نسبت ‌به شیشه معمولی مقاومت بیشتری دارند و در جاهایی که نیاز به شیشه طرح دار با مقاومت بالا باشد می توان از آن بهره برد. این شیشه‌ها کاربرد گسترده‌ای برای جلوه بخشیدن به فضای منزل، ادارات و مغازه‌های تجاری پیدا کرده ‌است. در خانه معمولاً برای شیشه‌های بالکن، شیشه حمام و حتی سرویس بهداشتی می‌توان این سبک را به کار برد. در ادارات و سازمان‌ها برای جداسازی محیط می‌توان از پارتیشن‌ها و شیشه‌های سند بلاست ثابت با طرح‌های متنوع استفاده کرد.

همان گونه که در محیط‌های تجاری معمولاً از شیشه‌های طرح‌دار برای حک کردن آرم تجاری یا لوگو استفاده می‌شود. هنگامی‌که طرح سند بلاست را انتخاب می‌کنید باید دقت زیادی داشته باشید چرا که بعد از پایان این فرآیند دیگر نمی‌توانید طرح ایجاد شده را تغییر دهید.

 شیشه سکوریت طرح‌ دار و فضاسازی

این روزها شیشه‌ سکوریت طرح‌ دار به‌عنوان یک المان دکوراتیو و تزئینی در نظر گرفته می‌شود. طراحی روی شیشه به‌ خصوص برای اماکن عمومی و سازمان‌ها بسیار باب شده ‌است. بخصوص به دلیل تنوع طراحی‌ها به‌صورت مات، ساده و دارای اشکال هندسی و طرح‌های سلیقه‌ای کاربرد آن روز به ‌روز افزایش می‌یابد.

 کاربرد شیشه سکوریت طرح دار

این روزها با طراحی های جذابی که روی شیشه سکوریت اجرا می شود دست طراحان دکوراسیون برای تغییر فضا بازتر شده است. در واقع شیشه های مات طرح دار، شیشه سکوریت های سندبلاست شده ای هستند که با لایه ای از لمینت ایمن شده اند. در برخی از خانه های مدرن از درهای شیشه ای طرح دار برای در آشپزخانه و اتاق ها هم استفاده می شود.

طرح های ایجاد شده روی شیشه می تواند به صورت خطوط مورب، اشکال هندسی یا حتی طراحی نقوش اسلیمی باشد. چنین طرح هایی نگرشی مدرن به فضای پیرامون می دهد. نقوش اسلیمی غالبا در ترکیب با درهای ورودی چوبی استفاده می شود. این مدل جلوه اصیل و منحصربفردی به فضای داخلی ساختمان می دهد.

کابرد شیشه سکوریت طرح دار برای پنجره ها هم در طراحی مدرن بسیار باب شده است. به طور کلی می توان گفت کاربرد شیشه سکوریت طرح دار در انواع لاکوبل رنگی، استین گلاس و سندبلاست، شیشه ها و آینه های دکوراتیو در طراحی فضای داخلی مدرن بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید