شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی
13 مه

آیا از شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی استفاده می شود؟ امروز قصد داریم به معرفی شیشه لمینت و کاربرد آن در تجهیزات پزشکی بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شیشه لمینت چیست

شیشه های لمینت جزء شیشه های ایمن بوده و از چندین لایه شیشه ای و همراه لایه طلق pvb یا همان پلی ونیل بوتیرات ساخته می شود. در طی ساخت شیشه لمینت از فرایند ترکیب فشار و دما استفاده می شود. طلق های مورد استفاده در شیشه لمینت دارای ضخامت های مختلفی بوده که می‌توانیم به ضخامت های ۰.۳۸ میلی متر، ۰.۷۶ میلی متر و ۱.۵۲ میلیمتر اشاره نماییم. تعداد لایه های طلق با توجه به کاربرد شیشه طراحی می شود.

چرا از طلق در ساخت پنجره لمینت استفاده می شود؟

پنجره هایی که دارای ساختار لمینتی یا طلق هستند. به همین خاطر از شکستگی و فرو ریختن آن در هنگام زلزله، آتش سوزی و حوادث مشابه جلوگیری می کند. این پنجره ها مقاومت بالایی در برابر شکستگی دارد و اگر دچار شکستگی شود، ذرات شیشه در محیط پخش نشده و باعث جذب آن توسط لایه طلق می شود.

جهت افزایش ایمنی محیط های مختلف می توانید از پنجره ‌های لمینت استفاده نمایید. در زمان ساخت این پنجره از یک یا چندین لایه شیشه و یک لایه پلیمری استفاده می شود که تحت فشار و حرارت به صورت یکپارچه نصب می شود. در ادامه به شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی می پردازیم.

هدف از ساخت شیشه های لمینت

شیشه های لمینت در ابتدا برای شیشه جلو خودرو طراحی شده که در زمان تصادفات از ضربه شدید و خرد شدن شیشه ها جلوگیری می کند  و مانند یک تار عنکبوت ایجاد می شد. امروزه کاربرد های وسیع ترین داشته و در انواع فعالیت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. می توانیم به سایر شیشه های خودرو اشاره نماییم.

برای ساخت لوازم خانگی، درب یخچال، پنجره های سقفی، قفسه هایی یخچال و فضا های داخلی حمام و سرویس بهداشتی از شیشه سکوریت و لمینت استفاده می شود.

شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی

شیشه های لمینت امروزه در صنایع پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که می توانیم به انواع تجهیزات دندانپزشکی اشاره نماییم. شیشه لمینت کاربرد بسیاری با توجه به مزیت های آن در تجهیزات پزشکی دارد و از خرد شدن یا شکستگی آن در زمان افزایش حرارت جلوگیری می نماید.

در صورتی که قصد خرید شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی، شیشه نشکن و شیشه ضد حرارت را دارید، به سایت سدید گلس مراجعه نمایید.

فاکتور های مهم در زمان خرید شیشه لمینت

شیشه های لمینت دارای ویژگی‌هایی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، کاهش آلودگی و امنیت بود. در زمان ایجاد طوفان گرد و غبار و حوادث طبیعی جلوگیری می نماید. می‌توانید از شیشه های لمینت برای پارتیشن بندی اداری و اتوماتیک استفاده نمایید که جز پرکاربرد ترین محصولات در انواع شیشه های ساختمانی است.

شیشه های بسیاری وجود دارد که می توانید با توجه به نوع نیاز خود استفاده نماید. به صورت کلی علاوه بر موارد ذکر شده باعث زیبایی دکوراسیون و فضای داخلی شده می توان برای کف شیشه ای، درب ورودی، انواع مراکز اداری، تجاری، بیمارستان ها، استخر ها بانک ها و غیره از شیشه های لمینت بی رنگ یا رنگی استفاده نمایید.

مراحل ساخت شیشه لمینت

برای ساخت شیشه لمینت ابتدا شیشه خام توسط دستگاه سی ان سی به صورت اتوماتیک برش داده شده و پس از آن توسط ربات های اتوماتیک شستشو داده می شود. در ادامه پس از خشک شدن برای طلق گذاری ارسال می شود. این شیشه ها وارد اتاق تمیز شده و به وسیله جک های پنوماتیک باعث پرس طلق بر روی شیشه می شود. در ادامه به مرحله اتوکلاو ارسال می شود

سپس به صورت عمودی یا افقی داخل دستگاه حرکت کرده و با توجه به درجه حرارت در نظر گرفته شده باعث چسبیدن طلق به شیشه می شود. زمان خنک سازی اهمیت بسیار بالایی دارد که چند ساعت باید در استراحت کامل باشد تا آماده ارسال به بازار باشد.

سخن آخر

در این قصد به بررسی شیشه لمینت در تجهیزات پزشکی پرداختیم. در ابتدا به معرفی شیشه لمینت و هدف از ساخت آن اشاره کردیم. در ادامه فاکتور های مهم در زمان خرید شیشه لمینت و استفاده آن در تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد خرید شیشه لمینت، شیشه دوجداره و شیشه خم دارید، به سایت سدید گلس مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید