قیمت شیشه میرال
31 آگوست

قیمت شیشه میرال: شیشه میرال نام دیگر شیشه سکوریت یا همان شیشه نشکن است که مقاومت ۷ برابری نسبت به ‌ شیشه‌های معمولی دارد. دلیل این نام‌گذاری برمی‌گردد به پیشینه کارخانه تولید شیشه سکوریت با نام کارخانه شیشه میرال که برای اولین بار این سبک شیشه ها را تولید کرد.

محاسبه قیمت شیشه میرال به عوامل گوناگونی مانند اندازه و ابعاد، جاسازی‌های روی شیشه و ضخامت آن بستگی دارد. این سبک از شیشه‌های مقاوم توسط بهترین برندهای شیشه‌ سازی در طی فرآیندهای حرارتی از شیشه خام یا معمولی به دست می‌آید. شیشه معمولی درنتیجه عملیات حرارتی و همچنین انقباض و انبساط سریع به محصول نهایی سکوریت شده تبدیل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از مزایای تولید شیشه خم کلیک کنید.

این محصول مقاوم حداقل 3 تا ۵ برابر مقاومت بیشتری در برابر ضربه و حرارت در مقایسه با شیشه معمولی دارد. مهم‌ترین مزیت کاربردی شیشه میرال گذشته از سختی و مقاومت بالا، ایمنی در هنگام شکستن است.

این شیشه‌ها در اثر شکستگی به تکه‌های کوچک مستطیلی با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که مانند شیشه معمولی برنده نیست. بنابراین این شیشه‌ها امنیت بیشتری برای ساختمان‌سازی ایجاد می‌کنند. این روزها شیشه میرال در صنعت خودروسازی و ساختمان‌سازی کاربردهای گسترده‌ای دارد. این شیشه‌ها جایگاه خود را در منازل هم به دست آورده و در بدنه هود، اجاق‌گاز، بخاری، مایکروفر و ….که نیاز به مقاومت حرارتی بالا دارد بسیار پرمصرف هستند.

شیشه میرال ( سکوریت) در رنگ‌های متفاوتی همچون شفاف ( شیشه ساده)، برنزی، مات ، مسی، دودی، آبی و سبز، برفی، طلائی و سوپر سیلور تولید می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد که شیش میرال پس‌از تولید دیگر قابلیت برشکاری ندارد. به ‌همین دلیل پیش‌از تولید ابعاد خواسته‌ شده مشتری به کارخانه داده می‌شود و محصول نهایی با همان ابعاد مورد نظر تولید می‌شود.

از آنجایی‌که نصب شیشه میرال به کمک یراق آلات خاص صورت می‌گیرد نیاز به دانش فنی افراد متخصص دارد و هر فردی از عهده آن برنمی‌آید. در عصر حاضر شیشه‌های سکوریت یا نشکن به دلیل ویژگی‌های خاص و مقاومت بسیار زیاد مصارف جدیدی در صنایع مختلف و به ‌خصوص ساختمان‌سازی پیدا کرده اند.

این شیشه‌ها در ورودی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، ویترین مغازه‌ها، درهای شیشه‌ای ورودی ساختمان‌های مسکونی، پنجره‌ها و حتی سقف و کف‌سازی بنا به کار می‌روند. برای خریداران شیشه سکوریت تخمین قیمت نهایی اهمیت زیادی دارد. با توجه به این‌که برای نصب شیشه سکوریت یراق آلات خاصی استفاده می‌شود قیمت نهایی شیشه میرال با توجه به نوع و تعداد این یراق آلات مشخص می‌شود.

 عوامل مؤثر در قیمت شیشه میرال فروشگاهی

به‌طورکلی عوامل اصلی مؤثر بر قیمت تمام ‌شده شیشه میرال فروشگاهی را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

نوع شیشه: شیشه سوپر کلیر ( فوق شفاف) یا فلوت. همان‌طور که از نامش برمی‌آید شیشه‌های سوپر کلیر شفافیت بیشتری نسبت ‌به انواع فلوت دارند. این شفافیت تا حدی است که اگر علامتی روی شیشه برچسب نشده باشد، امکان برخورد افراد با شیشه وجود دارد. بنابراین منطقی به ‌نظر می‌آید که شیشه سوپر کلیر نسبت ‌به فلوت گران‌تر باشد.

ابعاد شیشه استاندارد: درصورتی‌که ابعاد شیشه مورد استفاده برای مغازه و فروشگاه از قطعات خام استاندارد باشد، قیمت تمام ‌شده آن کمتر خواهد بود. از این‌رو بهتر است پیش ‌از آهن‌کشی ورودی مغازه ابعاد شیشه‌های استاندارد را استعلام بگیرید.

بعضی مواقع حتی اگر این ابعاد ۱ سانتی‌متر بیشتر از ابعاد استاندارد شیشه میرال باشد موجب افزایش قابل‌توجهی در قیمت شیشه سکوریت سفارشی خواهد شد.

یراق آلات شیشه سکوریت: یراق آلاتی که برای نصب شیشه‌های میرال مغازه‌ای به کار برده می‌شود از برندهای مختلف و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای تولید می‌شود. کیفیت این یراق آلات در قیمت شیشه سکوریت مغازه تاثیر گذار است.

هزینه نصب شیشه سکوریت: با توجه به شرایط نصب و هزینه‌های حمل شیشه تا محل مورد نظر دستمزد نصب این مدل از شیشه‌ها در انواع پروژه های کاری متفاوت خواهد بود.

دستمزد نصب معمولا بر اساس متراژ شیشه محاسبه می‌شود اما گاهی وجود شرایط ویژه روی هزینه نصب اثر می‌گذارد. در مواردی که ابعاد شیشه میرال درخواستی نامتعارف است و نیاز به دستگاه‌ها و ابزارهای خاصی برای نصب دارد این هزینه‌ها افزایش می یابد. در نهایت بهتر است این موارد را در نظر بگیرید که هر چه ضخامت شیشه کمتر باشد، وزن شیشه کمتر، شفافیت بیشتر و هزینه‌های نهایی کمتر می‌شود. البته قیمت شیشه میرال به عوامل دیگری هم بستگی دارد که در این مجال نمی گنجد. یکی از این فاکتورها کیفیت جنس و برند شیشه و رنگ آن است که ممکن است رنگی یا مات یا شفاف انتخاب شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید