جلوگیری از نفوذ صدا و حرارت با شیشه سکوریت
25 نوامبر

چگونه می‌ توان با شیشه‌ های سکوریت از نفوذ صدا و حرارت پیشگیری کرد؟ آیا شیشه سکوریت عایق خوبی برای صوت و حرارت محسوب می‌ شود؟ از ویژگی‌ های خاصی که موجب رواج استفاده از شیشه‌ های سکوریت شده است، جلوگیری از نفوذ صدا و حرارت با شیشه سکوریت می‌ باشد. چون این شیشه‌ ها عایق بسیار خوبی هستند و معمولاً میزان انتقال حرارت و صدا را به حداقل ممکن می‌ رسانند. این شیشه‌ ها به صورت دو یا چند لایه هستند، به ویژه در مکان‌ هایی که پر سر و صدا و یا بسیار گرم یا بسیار سرد هستند، گزینه‌ های ایده‌ آلی محسوب می‌ شوند. در این مقاله جلوگیری از نفوذ صدا و حرارت با شیشه سکوریت را بررسی می‌ کنیم.

تاثیر شیشه سکوریت جهت جلوگیری از نفوذ صدا

گفتیم که یکی از ویژگی‌ های خاص شیشه‌ های سکوریت این است که عایق خوب صوتی محسوب می‌ شوند. فرض کنید در یک شهر بسیار پر رفت و آمد با صداهای زیاد مواجه هستید. اگر در نزدیکی مکان‌ هایی مانند کارخانجات زندگی می‌ کنید، میزان صدایی که در نتیجه تردد وسایل نقلیه، ماشین آلات و رفت و آمد انسان‌ ها وارد ساختمان‌ ها می‌ شود چه تاثیری بر روی روحیه شما خواهد داشت؟ افزایش یافتن چنین صداهایی در داخل ساختمان‌ ها موجب خستگی، اضطراب و حتی بیماری‌ های روحی و روانی خواهد شد. موضوعی که تا چند دهه قبل به ویژه در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا مشکل آفرین بود، اما با طراحی و تولید انواع شیشه‌ های دوجداره مانند شیشه سکوریت این مشکل به حداقل خود رسیده است. چون شیشه‌ های سکوریت به صورت دوجداره هستند، لابلای دو جداره نیز با گازهایی مانند کریپتون و آرگون پر شده است یا به صورت خلا می‌ باشد. همین موضوع موجب شده است که احتمال نفوذ صدا از آنها بسیار کاهش پیدا کند. شیشه‌ هایی که به صورت عایق صوتی تولید می‌ شوند مانع از عبور کردن صدا به خارج و یا داخل ساختمان‌ ها خواهند شد که این موضوع آسایش و رفاه ساکنان منازل را رقم می‌ زند.

اما برای خرید شیشه سکوریتی که عایق صوتی خوبی باشد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، باید به موارد زیاد دقت داشته باشید، از جمله این که در تولید آن از متریال‌ های با کیفیت استفاده شده باشد، برند سازنده آن جز برندهای شناخته شده بوده و نوع بسته‌ بندی آن نیز با دقت بالایی انجام شده باشد، چون هنگام جابجایی شیشه‌ ها ممکن است دچار شکستگی شوند.

تاثیر شیشه سکوریت جهت جلوگیری از نفوذ صدا

پیشنهاد مطالعه مقاله: چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

نحوه جلوگیری از نفوذ حرارت با شیشه سکوریت

ویژگی دیگر از شیشه‌ های سکوریت این است که عایق خوب رطوبت و حرارت محسوب می‌ شوند، یعنی در فصل‌ های گرم سال، گرما به سختی از آنها نفوذ کرده و وارد ساختمان می‌ شود و در فصل‌ های سرد سال نیز نفوذ سرما به داخل به حداقل می‌ رسد. به بیانی می‌ توان گفت این دسته از شیشه‌ ها به ویژه در شهرهای بسیار گرم یا بسیار سرد اهمیت بالایی دارد و استفاده کردن از آنها از اتلاف و هدر رفت انرژی پیشگیری می‌ کند. به بیانی می‌ توان گفت که این شیشه‌ها به نوعی به اقتصاد خانواده‌ها کمک کرده و مانع از استفاده بی‌رویه از برخی وسایل سرمایشی و یا گرمایشی خواهند شد.

جهت خرید شیشه‌های سکوریتی که عایق حرارت هستند توجه داشته باشید که ضخامت بسیار اهمیت دارد، یعنی هر چه میزان ضخامت در این شیشه‌ها بالاتر و بیشتر باشد، مقاومت آنها در برابر حرارت ضربه و فشار بیشتر خواهد بود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله جلوگیری از نفوذ صدا و حرارت با شیشه سکوریت را بررسی کردیم. در واقع یکی از ویژگی‌ های خاص و شاخص شیشه‌ های سکوریت این است که در برابر نفوذ صدا و حرارت مقاومت بالایی دارند و میزان نفوذ صوت یا حرارت از آنها به حداقل کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که از این نوع شیشه‌ها در مکان‌های پر سر و صدا به عنوان عایق صوتی یا در مکان‌هایی که با دمای بسیار بالا یا بسیار پایین مواجه هستند، به عنوان عایق حرارتی استفاده می‌شود. در سایت سدید گلس بیشتر با ویژگی‌های خاص شیشه سکوریت، کاربردهای آن، نحوه تولید، طریقه نصب و استفاده و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید