کاربرد شیشه لمینت در درب و پنجره ساختمانی
22 نوامبر

کاربرد شیشه لمینت در درب و پنجره ساختمانی چیست؟ از موارد استفاده از شیشه‌ های لمینت استفاده در درب و پنجره‌ های ساختمان‌ ها می‌ باشد که موجب می‌ شود با وارد شدن هر گونه ضربه‌ای به پنجره این شیشه‌ ها خرد نشوند. به این ترتیب می‌ توانند امنیت خوبی را برای ساکنان ساختمان‌ ها فراهم کنند. استفاده از این شیشه‌ ها جهت ساخت پنجره‌ های دوجداره به ویژه در ساختمان‌ های اداری و تجاری توصیه می‌ شود، چون دارای ویژگی‌ های خاص و منحصر به فردی هستند. در این مقاله کاربرد شیشه لمینت در درب و پنجره ساختمانی را بررسی می‌ کنیم.

کاربرد و موارد استفاده از شیشه‌ های لمینت در درب و پنجره ساختمان‌ ها

یکی از موارد و کاربردهای گسترده شیشه لمینت استفاده در درب و پنجره ساختمان‌ هاست، چون شیشه‌ های لمینت جزو شیشه‌ های خاص با ویژگی‌ های منحصر به فرد هستند، استفاده از آنها در درب و پنجره ساختمان‌ ها مزیت‌ های زیادی دارد. از جمله دلایلی که استفاده از شیشه‌ های لمینت در درب و پنجره ساختمان‌ ها را موجب افزایش داده است، موارد زیر هستند:

  1. عایق صوتی و حرارتی بالا

قطعاً در داخل بسیاری از ساختمان‌ ها که به شیشه‌ های دوجداره مجهز نیستند، ما با مشکلاتی مانند سر و صداهای بیرون از ساختمان مواجه هستیم. که گاهی موجب استرس و سلب آسایش از ساکنان می‌ شود. به همین دلیل است که سازندگان شیشه‌ های درب و پنجره به دنبال انواع شیشه‌ ها هستند که از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنند. شیشه لمینت یکی از انواع آنها می‌ باشد که عایق صوتی بسیار خوب محسوب می‌ شود. علاوه بر آن این شیشه‌ ها از هدر رفته انرژی پیشگیری کرده و در فصل‌ های سرد از ورود سرما به داخل ساختمان و در فصل تابستان از ورود گرما به داخل ساختمان پیشگیری می‌ کنند.

  1. مقاوم در برابر ضربه و ضد سرقت بودن

ویژگی دیگر شیشه لمینت این است که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارد و ضد سرقت است. یعنی استفاده کردن از چنین شیشه‌ هایی امنیت ساختمان‌ ها را نیز رقم می‌ زند.

  1. عدم ریزش در هنگام شکستن

دلیل دیگری که شیشه لمینت برای درب و پنجره ساختمان‌ ها استفاده می‌ کند، این است که اگر به هر دلیلی این شیشه‌ ها بشکنند، هرگز به محیط اطراف پخش نشده و هیچ خطری برای ساکنین به وجود نمی‌ آورند، چون در بین این شیشه‌ ها لایه دیگری قرار گرفته است که مانع از پخش شدن آنها می‌ شود.

  1. پیشگیری از ورود اشعه خورشید

یکی از اشعه‌ های مضری که بر روی سلامت افراد تاثیر منفی دارد، اشعه ماورای بنفش خورشید است. این اشعه از شیشه‌ های معمولی به راحتی عبور می‌ کند، اما امکان عبور کردن آن از شیشه‌ های لمینت و دیگر شیشه‌ های دوجداره به حداقل ممکن می‌ رسد، به همین دلیل است افرادی که به سلامت خود و اعضای خانواده‌ شان اهمیت می‌ دهند، قطعاً انتخاب اول آنها شیشه‌ های دوجداره مانند لمینت است. علاوه بر سلامت این اشعه موجب می‌ شود تا رنگ پرده‌ ها یا فرش‌ ها نیز از بین برود.

  1. ضد گلوله و ضد ضربه بودن

موضوع مهم دیگری که کاربرد شیشه لمینت در ساختمان را توجیه می‌ کند ضد گلوله و ضد ضربه بودن آنها می‌ باشد، یعنی در اثر هر گونه ضربه و یا فشاری به آسانی نمی‌ شکنند و مقاومت بالایی را از خود نشان می‌ دهند. بنابراین جهت استفاده در ساختمان‌ هایی مناسب‌ تر هستند که همواره در معرض فشار و آسیب دیدگی قرار دارند. به ویژه در مناطقی که با طوفان‌ های شدید و مکرر مواجه هستند یا جز مناطق زلزله خیز محسوب می‌ شوند.

کاربرد و موارد استفاده از شیشه‌ های لمینت در ساختمان

محصول مرتبط: شیشه نشکن

جمع‌ بندی

در این مقاله کاربرد شیشه لمینت در درب و پنجره ساختمانی و دلایل رایجی که استفاده از چنین شیشه‌هایی را در درب و پنجره ساختمان‌ها توجیه می‌دهد، مورد بررسی قرار دادیم. دلایل متعددی از جمله عایق خوب صوتی و حرارتی، مقاوم بودن در برابر ضربه و فشار، عدم ریزش هنگام شکستن و غیره موجب می‌شوند که شیشه‌های لمینت یکی از بهترین گزینه‌ها جهت استفاده در درب و پنجره ساختمان‌ها باشند. در سایت سدید گلس با کاربرد شیشه لمینت در درب و پنجره ساختمانی بیشتر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید