حمام مستر شیشه‌ای
18 دسامبر

ویژگی‌ های حمام مستر شیشه‌ای چیست؟ از چه نوع شیشه‌ای در این گونه حمام‌ها استفاده می‌کنند؟ به بزرگترین اتاق ساختمان که در داخل آن حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است، اتاق مستر گفته می‌شود. امروزه جهت استفاده بیشتر و بهتر از فضاها و همچنین مدرن کردن قسمت داخلی اتاق مستر، اقدامات مختلفی از جمله ایجاد حمام شیشه‌ای در نظر گرفته می‌شود. این حمام‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوت و متناسب با ابعاد اتاق با شیشه سکوریت ساخته می‌شوند. در این مقاله حمام مستر شیشه‌ای، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از شیشه در حمام مستر و غیره را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه مقاله: چگونه شیشه های دور از دسترسی را تمیز کنیم

آشنایی با حمام مستر شیشه‌ای

حمام مستر شیشه‌ای با استفاده از شیشه سکوریت جهت جدا کردن قسمت های خیس حمام از قسمت‌های خشک انجام می‌شود. ساخت چنین فضایی برای حمام موجب می‌شود که آب و بخار داخل آن به دیگر قسمت‌های اتاق و حتی سرویس بهداشتی نفوذ نکند، به این ترتیب این فضاها خیس یا کثیف نمی‌شوند. از طرفی شیشه‌ای بودن حمام مستر جلوه بسیار زیبا و جذابی به اتاق می‌بخشد. شیشه سکوریت مناسب برای حمام مستر را می‌توان به صورت مات، رنگی، شفاف یا نیمه مات انتخاب کرد که البته این موضوع کاملاً بستگی به نظر کارفرما، نحوه طراحی کردن اتاق و حتی سلیقه شما دارد.

این شیشه باید استحکام و مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه داشته باشد و بتواند ایمنی افراد را در هنگام استفاده از حمام تامین کند، به همین دلیل است که برای این کار از شیشه لمینت یا شیشه سکوریت استفاده می‌کنند، چون مقاومت آنها بالا است و اگر مشکلی به وجود بیاید، هیچگونه آسیبی به افراد وارد نخواهد شد.

مزایا و ویژگی حمام شیشه‌ای

ساخت یک حمام Master شیشه‌ای از آن جهت مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته است، چون مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد که از جمله مزایای قابل ذکر گزینه‌های زیر هستند:

  1. ایجاد نمایی زیبا و مدرن
  2. ایجاد محیط اتاق خواب به حالت منحصر به فرد و خاص
  3. سبک بودن دیوارها در مقایسه با دیوارهای سیمانی و قدیمی
  4. استحکام خوب و بالا به علت داشتن ریل و قاب
  5. مقاومت خوب و بالای شیشه سکوریت در برابر ضربه‌های احتمالی، رطوبت و شکستن
  6. تنوع بسیار بالای شیشه‌های استفاده شده در حمام شیشه‌ای از جمله شیشه سکوریت مات، نیمه مات، رنگی، طرح‌دار و ساده
  7. هماهنگی شیشه حمام با دیگر قسمت‌ها و دکوراسیون داخلی منازل
  8. ورود هوا و نور به داخل حمام
  9. ایجاد لک پذیری بسیار کمتر
  10. شستشوی بسیار راحت و آسان
  11. جداسازی فضای خشک و فضای خیس از یکدیگر

مزایا و ویژگی حمام شیشه‌ای

انواع درب شیشه‌ای برای حمام

درب‌هایی که برای حمام مستر استفاده می‌شوند، ممکن است به صورت شیشه‌ای باشند که این شیشه از نوع شیشه سکوریت یا شیشه لمینت است، از طرفی قاب و یراق آلاتی که جهت استفاده در این نوع درب‌ها به کار می‌رود کاملاً ضد زنگ هستند. بنابراین رطوبت هیچگونه آسیبی به آنها وارد نمی‌کند. از درب‌های شیشه‌ای امکان استفاده کردن به عنوان درب کابین دوش و یا درب ورودی حمام وجود دارد که این درب‌ها متناسب با فضا و نوع کاربری به دو دسته لولایی و ریلی تقسیم می‌شوند:

  • درب شیشه‌ای ریلی

این نوع از درب‌های شیشه‌ای که به آنها ریلی یا کشویی گفته می‌شود، به صورت فریم لس و فریم‌دار قابل طراحی و اجرا هستند. درب‌های شیشه‌ای ریلی فضای کمی اشغال می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها در حمام‌های کوچک مناسب‌تر است.

  • درب شیشه‌ای لولایی

نوع درب شیشه‌ای لولایی بر خلاف انواع درب‌های ریلی برای حمام‌هایی مناسب است که بزرگ هستند و فضای کافی برای باز یا بسته کردن درب وجود دارد. در ساخت چنین درب‌هایی نیز از یراق آلات و قاب‌های کاملا ضد زنگ استفاده شده است که از جنس آلومینیوم یا استیل هستند. ویژگی خاص این نوع قاب‌ها این است که می‌توان آنها را متناسب با رنگ و دکوراسیون منزل تغییر داد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله حمام شیشه‌ای، انواع درب شیشه‌ای حمام‌های مستر، ویژگی‌ها و مشخصات حمام و غیره را بررسی کردیم. حمام‌های مستر به صورت شیشه‌ای در حال حاضر جهت ایجاد نمای مدرن و زیبا در منازل اجرا می‌شوند که ویژگی‌ها و مشخصات خاص خودشان را دارند و در ساخت آنها از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت استفاده می‌شود. در سایت سدید گلس بیشتر با حمام شیشه‌ای، تفاوت آن با حمام‌های دیگر، شیشه‌های قابل استفاده در این نوع حمام‌ها و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید