شیشه بالکن و تراس
20 دسامبر

شیشه بالکن و تراس چه ویژگی هایی دارد؟ از چه نوع شیشه‌هایی می توان در مکان‌هایی مانند بالکن و تراس استفاده کرد؟ امروزه بالکن‌ های شیشه‌ای به سازه‌هایی قابل توجه و جذاب تبدیل شده اند که در بیشتر ساختمان‌ ها آنها را می‌ بینیم. این شیشه‌ها زیبایی خیره کننده و خاصی را به بالکن و تراس ها می‌بخشند. از طرفی به علت مقاوم بودن فضای امنی را برای این مکان‌ها به وجود می‌آورند، چون معمولاً از نوع شیشه سکوریت هستند و مقاومت بالایی دارند و از ایمنی کافی برخوردار هستند. در این مقاله شیشه مناسب بالکن و تراس و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با شیشه بالکن و تراس

انواع شیشه سکوریت امروزه به عنوان بهترین نوع شیشه‌ها شناخته شده است که در مکان‌های متفاوتی از جمله بر روی بالکن و تراس‌ها استفاده می‌شود چ جایگزین شیشه‌های معمولی شده است. این شیشه‌ها نمای بسیار زیبا و جذاب را برای بالکن و تراس به وجود می‌آورند، از طرفی چون به صورت نشکن هستند و تا ۷ برابر از شیشه‌های معمولی مقاومت بیشتری دارند، بنابراین امنیت ساکنین منازل را نیز تضمین می‌کنند. بالکن‌های شیشه‌ای به دو نوع به کار برده می‌شوند، در حالت اول که از کف تا سقف است و به صورت تمام شیشه‌ای استفاده می‌شود، یک ریل بر روی قسمت کف تراس یا بالکن قرار می‌گیرد و ریل دیگر در قسمت سقف نصب می‌شود. در حالت دیگر مقداری از کف تراس یا بالکن نرده و یا سازه بتنی استفاده شده و سپس ریل شیشه سکوریت بر روی آن قرار می‌گیرد که تا قسمت سقف ادامه دارد.

ویژگی‌های شیشه نصب شده در بالکن و تراس

بالکن‌ها و تراس‌ها در واقع فضایی از منازل هستند که در ارتباط مستقیم با محیط خارج می‌باشند، بنابراین زیبایی آنها نه تنها بر روی نمای داخلی بلکه بر روی نمای خارجی ساختمان نیز تاثیرگذار است، به همین دلیل در حال حاضر شیوه‌های مختلفی به وجود آمده‌اند که این مکان را به یک مکان زیبا تبدیل کنند که از آن جمله می‌توان به استفاده شیشه سکوریت در بالکن و تراس اشاره کرد.

از طرفی چون در حال حاضر متراژ بسیاری از منازل کاهش یافته است، بنابراین می‌توان بالکن و تراس‌ها را به گونه‌ای پوشاند که بتوان از آنجا به عنوان یکی از قسمت‌های منازل استفاده کرد.

.شیشه به عنوان یک متریال زیبا و جذاب برای این مکان‌ها می‌باشد، چون نمای سازه را زیباتر کرده و علاوه بر آن می‌تواند نور را به خوبی وارد منازل کند.

شیشه بالکن را می‌توان به دو صورت متحرک و ثابت طراحی و سپس اجرا کرد. آن دسته از افرادی که تمایل دارند در کلیه فصول سال از بالکن و تراس خود استفاده کنند، معمولاً نوع متحرک شیشه سکوریت استفاده می‌شود، در این نوع از شیشه‌ها کلیه پنل‌ها در صورت لزوم باز می‌شود و اگر نیاز باشد می توان این دیوارها و سازه‌های شیشه‌ای را به راحتی در کنار یکدیگر قرار داد.

اما در نوع شیشه‌های ثابت اسلایدهایی که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، هیچگونه قابلیت تحرکی ندارند و تنها پنل آنها به عنوان درب تراس یا بالکن عمل کرده و باز و بسته می‌شود که آن را می‌توان متناسب با موقعیت تراس و بالکن به صورت کشویی یا لولایی باز و بسته کرد.

مزایای شیشه تراس و بالکن

پیشنهاد محصول: شیشه دوجداره

مزایای شیشه تراس و بالکن

از مهمترین مزیت‌های این نوع شیشه ها که در تراس نصب مشود شامل:

  • عایق بسیار خوب در برابر صوت
  • پیشگیری کردن از ورود بسیاری از حشرات موذی به داخل ساختمان‌ها
  • امکان ورود نور طبیعی به داخل منازل
  • عایق بسیار خوب در برابر گرما و سرما
  • به عنوان یک مانع در ورود برابر ورود گرد و غبار
  • پاک کردن آسان و ساده شیشه‌ها
  • نصب و اجرای بسیار آسان شیشه سکوریت
  • ایجاد محیطی کاملاً ایمن
  • موجب افزایش یافتن قیمت و بهای ملک
  • ایجاد زیبایی و جلوه جذاب برای نمای ساختمان
  • ماندگاری بسیار بالا
  • امکان جابجایی و برداشتن آسان در هنگام تخریب ساختمان

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شیشه بالکن و تراس را بررسی کردیم. امروزه از شیشه سکوریت در نمای بالکن و تراس‌ها استفاده می‌کنند که موجب زیبایی و جذابیت بیشتر این مکان‌ها می‌شود، چون بالکن‌ها قسمتی از منازل هستند که در ارتباط مستقیم با فضای بیرون می‌باشند، به همین دلیل است که ایجاد زیبایی در این قسمت اهمیت بسیار زیادی دارد. جهت آشنایی بیشتر با شیشه هایی که در بالکن و تراس نصب میشود و نحوه نصب کردن این نوع شیشه‌ها، مزایا و معایب استفاده از شیشه سکوریت در بالکن‌ها و تراس‌ها و غیره به سایت سدید گلس مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید