شیشه ایمنی چه ویژگی هایی دارد؟
20 ژوئن

آیا با انواع شیشه های ایمنی آشنا هستید؟ آیا کاربرد و ویژگی های شیشه های ایمنی را می شناسید؟ شیشه ایمنی که با توجه به تکنولوژی روز دنیا و با بهره گیری از مدل های نوین تولید و عرضه شده است از دوام، کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است و در مکان های گوناگونی استفاده می شود. همانرطور که از نام آن پیداست این شیشه ها موجب ایمنی بالا در ساختمان ها می شوند. در این مقاله به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

شیشه ایمنی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. بالا بردن امنیت

شیشه ایمنی در صورت استفاده در مکان های مختلف ایمنی آن مکان را بالاتر می برد. این شیشه ها در برابر فشار و ضربه مقاومت دارند، چون هنگام ساخت تقویت شده اند و مقاومت آن ها در برابر شکستن بالاتر رفته است.

به این ترتیب امکان آسیب های مالی و جانی در مکان هایی که از این شیشه ها استفاده می شود به حداقل ممکن رسیده است و حتی اگر نیروی بیش تر از حد تحمل به این نوع شیشه ها وارد شود، به صورت بی خطر و ایمن می شکند، اما مانند شیشه های معمولی برندگی ندارند.

این شیشه ها توانسته اند در موقعیت های بحرانی مانند ضربه های شدید، انفجار، زلزله و مواردی مانند این عملکرد خوبی از خود نشان دهند. به همین دلیل استفاده از آن ها در شرایط آب و هوایی سخت و در مکان های در معرض آسیب توصیه می شود.

 

  1. شفافیت بالا

شیشه های نشکن از جمله شیشه سکوریت، شیشه ایمنی، شیشه خم، شیشه لمینت و غیره شفافیت خاصی دارند، یعنی شما هیچ گونه کدری و تیرگی در داخل این شیشه ها نمی بینید، چون از متریال ها و مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تهیه شده اند.

 

  1. عایق بالا در برابر تغییرات آب و هوا

استفاده کردن از شیشه ایمنی در حالی که ایمنی مکان مورد نظر را تضمین می کند، موجب می شود که میزان انرژی که جهت گرمایش و سرمایش ساختمان ها استفاده می شود کاهش پیدا کند.

یعنی مقدار گرمایی که در فصل زمستان از این شیشه ها خارج می شود و یا هوای گرمی که ممکن است در فصول گرم سال به داخل ساختمان نفوذ کند به حداقل ممکن خود کاهش می یابد.

پس می‌ توان آن را نوعی عایق مقاوم در برابر سرما و گرما دانست. به این ترتیب در مصرف انرژی و سوخت نیز صرفه جویی قابل توجه خواهد شد که از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه می باشد.

  1. طراحی زیبا

نکته مهم دیگری که در انواع شیشه ایمنی و دیگر شیشه های نشکن مانند شیشه لمینت، شیشه خم، شیشه سکوریت و غیره وجود دارد طراحی زیبا و جالب توجه آن ها می باشد. یعنی زیبایی که در این پنجره ها می بینید چندین برابر بیش تر از انواع شیشه های قدیمی و ساده است و از آن ها می توان در مکان های متفاوتی استفاده کرد.

چون استفاده از آن ها نما و زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان ها می بخشد و در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کارفرمایان در حوزه ساخت و ساز قرار گرفته است. به طوری که نمی توان منکر تاثیر مثبت آن بر نما و منظره ساختمان و دید مثبت افراد شد.

نکته مهم دیگر نصب راحت و آسان این نوع شیشه ها می باشد، چون این شیشه ها نشکن هستند احتمال شکستن آن ها در هنگام نصب به حداقل ممکن می رسد و به راحتی می توان آن ها را نصب کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال مهم پرداختیم که شیشه ایمنی چه ویژگی هایی دارد؟ نمونه هایی از ویژگی های آن را نیز برای شما مطرح کردیم و گفتیم که این شیشه ها با توجه به ویژگی هایی مانند دوام و مقاومت بالا، عایق بندی خوب در برابر انرژی، زیبایی، شفافیت و مواردی از این قبیل توانسته است جایگزین شیشه های قدیمی باشد.

در حال حاضر در ساختمان های مسکونی، ساختمان های تجاری، بانک ها و ادارات مختلف، رستوران ها و فروشگاه ها به جای شیشه های معمولی از این شیشه ها استفاده می شود و شما کم تر مکانی را می بینید که در آن از شیشه های ساده استفاده شده باشد. ویژگی های شیشه ایمنی را در سایت sadidglass.ir مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید