تفاوت شیشه سکوریت با معمولی
18 ژوئن

مهم‌ترین تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست؟ این سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود، بهتر است بدانید جهت سکوریت کردن شیشه‌ها نیاز به انجام عملیات ویژه‌ای است و این کار می‌تواند استحکام و مقاومت آن را افزایش دهد.

شیشه‌های سکوریت به دلیل کیفیت بالاتری که نسبت به نوع معمولی دارند امروز توانسته‌اند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و بیشتر اشخاص در اکثر کشورهای جهان مخصوصاً ایران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از شیشه‌های معمولی از نوع سکوریت و مقاوم استفاده کنند.

شیشه‌های سکوریت نسبت به نوع معمولی می‌توانند تمامی شرایط نامساعد و یا ضربه‌های بالا را به خوبی تحمل کرده به همین دلیل برای استفاده در نمای داخلی یا بیرونی ساختمان مناسب هستند.

 

چگونگی تشخیص تفاوت شیشه معمولی با شیشه سکوریت

معمولاً شیشه سکوریت دارای ضخامت بیشتری نسبت به نوع معمولی بوده به طوری که افراد دارای تجربه کافی در این زمینه با یک نگاه می‌توانند نوع آن را تشخیص دهند.

علاوه بر این، قرار دادن یک تکه شیشه رنگی در پشت شیشه سکوریت سبب می‌شود تا شما آن را به صورت دایره‌های رنگی ببینید اما همین کار با یک شیشه معمولی، سبب می‌شود تا شما همان شیشه قهوه‌ای را به صورت معمولی و ساده مشاهده کنید.

برخی از روش‌ها مانند استفاده از عینک پلایدر نیز می‌تواند سبب تفکیک شیشه‌های معمولی و شیشه‌های سکوریت شود. علاوه بر موارد ذکر شده، شیشه‌های معمولی قابلیت برش خوردن دارند اما مدل سکوریت فقط قبل از انجام فرایند سکوریت قابلیت برش خوردن دارد و پس از آن نمی‌توان هیچگونه اقدامی جهت برش زدن روی آنها انجام داد.

شیشه معمولی یا سکوریت، کدام بهتر است؟

به طور معمول در مکان‌هایی که نیاز به ایمنی و استحکام زیادی می‌باشد بهتر است از شیشه سکوریت یا همان شیشه ایمنی استفاده شود، این شیشه‌ها در مقابل حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، زلزله و طوفان بسیار مقاوم بوده و باعث فرو ریختن شیشه ها نمی‌شود.

علاوه بر این، زیبایی و جذابیت ظاهری شیشه‌های سکوریت به عنوان شیشه نشکن باکیفیت، بسیار بالاتر بوده و به همین دلیل بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند از آنها استفاده کنند. اگر برای شما قیمت و هزینه ی کم مهم است می‌توانید از انواع مدل معمولی استفاده کنید ولی در صورت مهم بودن ایمنی و ماندگاری، بهتر است اقدام به تهیه شیشه سکوریت نمایید.

برخلاف باور بسیاری از افراد، خرید شیشه سکوریت می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی طی زمان شود؛ به این صورت که شما با نصب این شیشه‌ها می‌توانید تا چندین سال با خیال راحت از آنها استفاده کرده و نگرانی بابت شکستگی یا کاهش کیفیت آنها نداشته باشید.

 

تفاوت کاربرد شیشه معمولی با شیشه سکوریت

 

تفاوت کاربرد شیشه معمولی با سکوریت

برای تولید سازه‌هایی که خطر شکستگی در آنها بیشتر است و نیاز به امنیت بیشتری دارند می‌توان از شیشه‌های سکوریت استفاده کرد، در مقابل شیشه های معمولی برای مکانهایی استفاده می‌شوند که امنیت کمتری نیاز داشته و افراد تمایل به استفاده از شیشه‌های ارزان قیمت دارند.

برای تولید پارتیشن شیشه‌ای، کابین دوش شیشه‌ای، ساخت تراس شیشه‌ای، ساخت پله شیشه ای و ایجاد سقف و دیوارهای شیشه‌ای بهترین و مهمترین کار استفاده از شیشه سکوریت است. شیشه‌های معمولی برای تولید درب و پنجره‌های کوچک یا قسمت‌های تزیینی خانه مناسب‌ تر هستند.

برای مکان‌هایی که نیاز به پیشگیری از اتلاف انرژی و ورود و خروج صدا است نیز می‌توان با اطمینان بالا از شیشه سکوریت به جای شیشه‌های معمولی استفاده کرد.

 

شباهت شیشه معمولی با شیشه سکوریت

علی رغم وجود تفاوت‌های مختلف، شباهت‌هایی نیز بین شیشه سکوریت با شیشه معمولی وجود دارد، مثلاً مواد سازنده آنها شبیه به هم است و برای ساخت آنها از سنگ آهک، ماسه، سیلیس، سدیم کربنات و…. استفاده می‌شود.

علاوه بر این، از هر دو نوع شیشه به منظور محافظت از محیط داخلی و افزایش زیبایی ظاهری ساختمان استفاده می‌شود. به منظور تولید شیشه خم نیز می‌توان از انواع شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های معمولی استفاده کرد.

این محصولات کاربردهای زیادی برای ساخت تجهیزات و لوازم مختلف دارند، برای مثال به جهت ساخت شیشه اتومبیل می‌توان از هر دوی آنها استفاده کرد، علاوه بر این در صنعت ساختمان سازی، هر دو نوع شیشه‌های معمولی و شیشه‌های سکوریت دارای بالاترین استفاده هستند. داشتن شفافیت بالا و تنوع رنگ فراوان از دیگر شباهت‌های شیشه معمولی و شیشه سکوریت است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید