انواع شیشه نشکن
25 ژوئن

انواع شیشه نشکن کدامند؟ این شیشه ها در چه مکان هایی و برای چه کارهایی استفاده می شوند؟ آیا با انواع مختلف شیشه نشکن آشنایی دارید؟ انواع شیشه نشکن شامل شیشه سوپر کلییر، شیشه فلوت، شیشه وین وایت، شیشه ساتینا، شیشه دودی و غیره هستند که به عنوان شیشه های نشکن موجود در بازار شناخته شده اند و از آن ها برای مکان هایی که نیاز به شیشه های مقاوم داریم استفاده می شود. در این جا انواع شیشه نشکن را برای شما معرفی می کنیم.

 

انواع شیشه نشکن

 

انواع شیشه سکوریت یا شیشه نشکن به دسته هایی تقسیم بندی می شوند که این دسته ها را می‌ توان به صورت شیشه های لمینت و شیشه حرارت دیده معرفی کرد.

شیشه حرارت دیده

شیشه ای که به عنوان شیشه حرارت دیده معرفی می شود یک مزیت خوب دارد و آن هم امنیت بالا می باشد. به طوری که اگر بشکند تکه های شکسته آن هیچ آسیبی به افراد وارد نخواهد کرد. از این شیشه ها برای فروشگاه ها، مناطق زلزله خیز، خودروها و مکان هایی که در معرض خطر هستند، استفاده می کنند.

شیشه لمینت

نحوه ساخت و تولید  شیشه لمینت به این شکل است که هنگام تولید حتماً یک لایه پلاستیکی کاملاً مقاوم در لا به لای دو قاب شیشه ای به کار می رود. پلاستیک کار شده کاملاً با شیشه ها چفت شده و باعث می شود که شیشه در برابر ضربه ها مقاومت خوبی داشته باشد.

از ویژگی های شیشه لمینت این است که در هنگام تولید آن و در صورت تمایل می توانیم لایه های حفاظتی دیگری به آن اضافه کنیم، به طوری که این شیشه ها کاملا استاندارد بوده و همانند شیشه های ضد گلوله می باشند.

شیشه سکوریت

دسته دیگری از شیشه های نشکن شیشه سکوریت است که جهت مقاومت بالای آن در برابر ضربه هنگام تولید از چندین ماده شیمیایی مختلف و گرما استفاده شده است. در واقع می‌ توان گفت که مراحل ساخت شیشه دو بار اجرا شده است و شیشه دو بار پس از تولید پخته شده است.

انواع شیشه نشکن

انواع شیشه سکوریت نیز عبارتند از:

  1. شیشه ساتینا
  2. شیشه سکوریت رفلکس
  3. شیشه سکوریت سندبلاست
  4. شیشه سکوریت مات
  5. شیشه سکوریت رنگی
  6. شیشه سکوریت سفید

 

انواع شیشه سکوریت نشکن بر اساس نحوه استفاده

 

انواع شیشه نشکن یا شیشه سکوریت را به دسته های زیر طبقه بندی می کنند:

  1. استفاده کردن در نمای تمام شیشه ای
  2. استفاده کردن در انواع پنجره های یو پی وی سی و دو جداره
  3. استفاده کردن در شیشه دودبند
  4. استفاده کردن در شیشه نرده های استیل
  5. استفاده کردن در شیشه های دور دوشی و حمام
  6. استفاده کردن در انواع لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال و مایکروفر
  7. استفاده کردن در بالکن های شیشه ای
  8. استفاده کردن در ویترین شیشه ای

در واقع شیشه سکوریت را می توان نوع مرغوب و باکیفیت انواع شیشه نشکن دانست که مقاومت و دوام بالای آن باعث شده است برای مکان های مختلف استفاده شود.

ممکن است که قیمت آن نسبت به انواع دیگر شیشه ها بالاتر باشد، اما در عوض کیفیت و مقاومت بالای آن خریدار را مجاب به پرداخت این قیمت ها می کند. چون دوام بالا و ویژگی‌ های خاص شیشه سکوریت موجب می شود تا مدت زمان طولانی بتوانیم از این شیشه ها استفاده کنیم.

حال مکانی مانند رستوران ها، بانک ها، برخی فروشگاه ها و یا مناطقی مانند مناطق زلزله خیز را در نظر بگیرید که نیاز به شیشه های مقاوم و مقاومت بالا دارند، به این ترتیب می توانید به اهمیت خرید شیشه سکوریت و انواع شیشه نشکن پی ببرید.

 

نتیجه گیری

انواع شیشه نشکن و موارد استفاده آن موضوعی بود که سعی کردیم در این مقاله برای شما معرفی کنیم. گفتیم که شیشه های نشکن مختلف هستند که از آن جمله می توان به شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه ایمنی، شیشه دوجداره و شیشه خم اشاره کرد.

البته هر کدام از مدل های شیشه های نشکن برای کارهای مختلف و مکان های مختلفی طراحی شده اند و شما باید متناسب با نوع پروژه خود شیشه نشکن مناسب را انتخاب کنید. سایت sadidglass.ir انواع شیشه ، کاربرد و نحوه استفاده هر کدام را معرفی می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید