شیشه خم برای نمای ساختمان
19 جولای

شیشه خم یک شیشه مناسب با مزایای قابل توجه است. در تمامی صنایع به ویژه صنعت شیشه، شاهد تولید محصولاتی با کیفیت‌تر و کاربردی‌تر هستیم. شیشه‌ها نیز برای استفاده برای هر مجموعه و هر کاربردی باید دارای مشخصات خاصی باشند تا با شرایط موجود سازگاری کنند. شیشه خم برای  نمای ساختمان های مدرن نیز از در نظر قرار دادن شرایط بسیار زیادی با ویژگی‌های منحصر به فردی تولید شده است. اکنون شما کاربران عزیز اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا، کاربرد و اهمیت استفاده از این شیشه هستید، با سایت سدید گلس همراه شوید.

شیشه خم برای نمای ساختمان های مدرن

وقتی صحبت از شیشه می‌شود همه ما به یک سطح شفاف، صاف و تخت فکر می‌کنیم. اما برای بسیاری از کاربردها و شرایط نیاز به شیشه‌های منحنی با طراحی خاص هستیم. این شیشه‌ها را معمولاً برای ساختمان‌هایی با طراحی مدور و به شکل گنبدی استفاده می‌کنند. حتی امروزه برای ویترین نیز این شیشه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند. زیبایی شیشه خم برای نمای ساختمان های مدرن بخاطر حالت منحنی آنها است. پس از اینکه شیشه خام به تولید برسد آن را به شیشه سکوریت تبدیل در نتیجه در مرحله حرارت دهی این شیشه را تا حد استاندارد و دلخواه خم می‌کنند. برای معماری‌های مختلف منحنی شکل این شیشه‌ها کاربرد زیادی دارند به ویژه برای فضاهایی که نور زیاد مورد نیاز است باید این طراحی انجام شده و این شیشه‌ها استفاده شوند. این شیشه‌ها تنها از نظر شکل طراحی با دیگر شیشه‌ها تفاوت دارند اما از نظر مقاومت در برابر شرایط محیطی کاملاً استاندارد بوده و شفاف هستند

مزایای شیشه خم برای نمای ساختمان

از مهمترین مزایای شیشه خم برای نمای  ساختمان های مدرن می‌توان به زیبایی اشاره کرد. اگرچه کاربرد این شیشه در سطح بسیار بالا یکی از مزایای مهم آن است اما مزایای مهمتر دیگری نیز دارد. حتی داشتن کیفیت مطلوب و مقاومت بالا نیز در نظر گرفته می‌شود. اما زیبایی به عنوان یک المان مهمی است که برای طراحی بسیاری از قسمت‌ها اهمیت دارد.

این شیشه‌ها دوام و مقاومت بسیار بالایی در مقایسه با شیشه‌های معمولی دارند. مقاومت این شیشه‌ها در برابر حرارت و ضربه بسیار زیاد است. حتی قابلیت تحمل وزن بالا را نیز دارند در واقع مشابه شیشه سکوریت عمل می‌کنند.

شفافیت به عنوان یکی از مزایای شناخته شده و قابل توجه شیشه‌ها به ویژه شیشه خم محسوب می شود. این شفافیت به طراحی شیشه و کیفیت مواد اولیه و همچنین روش تولید آن بستگی دارد.

مقاومت در برابر حرارت و همچنین ضربه به عنوان مهمترین مزایای این شیشه است.

شیشه خم برای نمای ساختمان های مدرن

 

انواع شیشه خمیده

شیشه خمیده سکوریت یکی از انواع شیشه‌های مطرح است. برای تولید شیشه سکوریت خم پس از تولید سکوریت مجدداً آن را برای حالت دهی داخل کوره می‌کنند. معمولا شیشه‌های خمیده سکوریت در مقایسه با شیشه‌های سکوریت معمولی قیمت بالاتری دارند.

شیشه دوجداره خمیده یکی دیگر از شیشه‌های خمیده محسوب می‌شود. این شیشه‌ها نیز مشابه شیشه دوجداره به تولید می رسند، اما برای تولید نوع خمیده نیاز به زمان بیشتری است.

شیشه لمینت خمیده نیز یکی از کاربردی‌ترین شیشه‌های مطرح می باشد. مقاومت این شیشه در برابر شکستگی تحت شرایط مختلف بسیار زیاد است. معمولا هم این مقاومت در برابر گرما و ضربه بیشتر می‌باشد. اما برای تولید این شیشه‌ها از لایه‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که در زمان شکسته شدن شیشه مانع از پخش شدن ذرات آن می‌شود. قیمت شیشه خمیده لمینت در مقایسه با شیشه لمینت ساده بیشتر است. قیمت متفاوت و بالا به سبب مدت زمان بیشتری می باشد که برای ساخت این مدل صرف می‌کند.

شیشه خمیده رنگی از پر طرفدارترین شیشه‌های زیبا محسوب می‌شود. شیشه‌های رنگی می‌تواند شامل شیشه دوجداره خمیده، شیشه خمیده سکوریت یا هر نوع شیشه با مشخصات دیگر باشد. در این نوع شیشه‌ها مقاومت در برابر حرارت و ضربه همچنان پایدار است اما با این تفاوت که با تنوع رنگی بسیار بالایی روانه بازار می‌شوند. معمولاً چنین شیشه‌هایی از نظر زیبایی بسیار قابل توجه هستند.

نتیجه

همانگونه که مستحضرید، شیشه‌ها با تنوع بسیار زیادی تولید می شوند. هر یک از شیشه‌ها نیز مطابق شرایطی که استفاده می‌شوند، مزایایی دارند و چه بسا اینکه متناسب با نوع کاربرد دارای مقاومت هستند. شیشه خم برای نمای ساختمان های مدرن به عنوان یکی از شیشه‌های نسل جدید بسیار کاربردی و مطرح است. این شیشه‌ها با حالت انحنا برای کاربردهای مختلفی طراحی می‌شوند‌. مزایای این شیشه باعث شده تا بیشتر مورد توجه باشد به ویژه اینکه شکل ظاهری آن باعث زیبا جلوه دادن شیشه شده است. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید بهترین شیشه‌های خم با کارشناسان سایت سدید گلس تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید