شیشه سکوریت
19 جولای

شیشه سکوریت یکی از شیشه‌های نسل جدید محسوب می‌شود. همانگونه که مستحضرید، با پیشرفت علم، در تمامی صنایع این پیشرفت با تولید محصولات نسل جدید به چشم می‌خورد. روی کار آمدن شیشه‌های مقاوم و با کیفیتی چون شیشه سکوریت  قدرت تکنولوژی روز را به رخ می‌کشد. کاربرد شیشه سکوریت در طراحی ساختمان با توجه به مشخصات و مزایایی که دارد، گسترده است. اکنون برای آشنایی بیشتر در رابطه با این شیشه‌ها با ما همراه باشید.

شیشه سکوریت

شیشه به عنوان یکی از مصالح مهم ساختمان محسوب می‌شود. معمولاً این محصول از نظر پارامترهای بسیار زیادی تقسیم بندی شده که هر یک کاربردهای خاصی دارند. یکی از شیشه‌های بسیار پرطرفدار شیشه سکوریت در طراحی ساختمان است. به دلیل استفاده بیش از حد از این شیشه برای دکوراتیو آن را با نام شیشه دکوراتیو نیز می‌شناسد. این شیشه‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند به همین سبب آنها را برای کاربردهای بسیار زیادی استفاده می‌کنند. ویژگی‌های بسیار زیاد این شیشه‌ها باعث شده تا آنها را برای بسیاری از مکان‌ها استفاده کرد. برخی از کاربردهای این شیشه‌ها شامل سقف شیشه‌ای، کف شیشه‌ای، شیشه مغازه، بالکن شیشه‌ای، صنعت خودروسازی، پارتیشن اداری، درب شیشه‌ای و… است. این شیشه‌ها چندین برابر بیشتر از یک شیشه معمولی در برابر ضربه و حرارت مقاومت دارند. نحوه ساخت و تولید این شیشه با شیشه‌های معمولی کاملاً متفاوت است. معمولاً  این شیشه‌ها تا ۳۰۰ درجه دمایی را می‌توانند تحمل کنند.

انواع شیشه سکوریت در طراحی ساختمان ها

شیشه‌های سکوریت به عنوان یکی از انواع شیشه پرکاربرد شناخته می‌شوند. این شیشه‌ها از نظر کیفیت و ویژگی دو دسته هستند.

  • شیشه‌های سکوریت نشکن به عنوان مقاوم‌ترین شیشه‌ها در برابر ضربه هستند. نشکن بودن خود یک ویژگی بسیار شاخصی است که باعث مورد توجه قرار گرفتن شیشه می ‌شود. این شیشه با نام شیشه میرال نیز شهرت دارد که در برابر ضربه و حرارت مقاومت آن زیاد است. این مقاومت در برابر ضربه‌های بسیار سنگین نیز قابل توجه می‌باشد. از نظر فیزیکی این شیشه‌ها مقاومت بالایی دارند. حتی اگر زمانی تحت شرایط بسیار سخت‌تر شیشه سکوریت شکسته شود، هرگز تکه‌های آن پراکنده نمی‌شود. مقاومت بالای این شیشه باعث شده تا در صنعت ساختمان و همچنین خودروسازی از آن استفاده کنند. قیمت این شیشه‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی، به سبب خاصیت فیزیکی مهم آنها بیشتر است.

شیشه سکوریت لمینت به عنوان دیگر شیشه‌های مطرح شناخته می‌شود. این شیشه‌ها عایق صدا هستند و عبور صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. اگر زمانی این شیشه شکسته شود، تکه ها بع قسمت لایه پلاستیکی می‌چسبد و پراکندگی آن کمتر خواهد بود. در واقع خاصیت یکپارچگی این شیشه‌ها بسیار زیاد است. این شیشه‌ها از دو یا چندین لایه تلقی تشکیل می‌شوند. از این شیشه‌ها برای ساخت پارتیشن اداری، جان پناه شیشه‌ای یا حتی اتاق‌های آسانسوری استفاده می‌کنند. ضخامت این شیشه‌ها نیز در حد استاندارد است. البته این ویژگی‌ها تنها شامل شیشه‌هایی می شود که با رعایت استانداردها تولید شده و دارای سطح کیفیت بسیار مطلوبی هستند. با توجه به پیشرفت علم و به کارگیری مواد اولیه با کیفیت‌تر، قطعاً شرکت‌های شناخته شده شیشه‌ها را با قدرت مقاومت و کیفیت بسیار بالاتری تولید می ‌کنند.

انواع شیشه سکوریت

مزایای شیشه سکوریت در طراحی ساختمان

شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه مقاوم و با کیفیت امروزه برای بسیاری از مکان ها و محصولات استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت این شیشه به سبب ویژگی‌های ساختاری آن است.

روی این شیشه به دلیل صاف بودن هیچگونه پستی و بلندی دیده نمی‌شود.

شیشه‌های سکوریت در دماهای غیر مستقیم بسیار بالا قدرت زیادی دارند، به طوری که تا ۲۵۰ درجه دما را می‌توانند تحمل کنند.

مقاومت تحمل این شیشه در برابر فشار بسیار زیاد است. معمولاً این شیشه‌ها در ابعاد ۱۰ سانتی‌متر مربع، قابلیت تحمل ۴۰ کیلوگرم وزن را دارند.

هیچ تغییر رنگی به مرور زمان در این شیشه‌ها دیده نمی‌شود، حتی اگر در معرض شرایط آب و هوایی مختلفی قرار بگیرند، رنگ آنها ثابت است.

این شیشه‌ها برای محیط‌های بسیار مختلف با شرایط متفاوت قابل استفاده هستند.

پس از شکسته شدن هرگز تکه‌ های سکوریت پراکنده نمی ‌شوند.

نتیجه

شیشه سکوریت در طراحی ساختمان نمونه خاصی از انواع شیشه‌های کاربردی و مطرح است. این شیشه‌ها قدرت مقاومت بالایی در بسیاری از شرایط دارند. قدرت تحمل شیشه در برابر فشار و همچنین شفاف بودن آن باعث شده تا برای بسیاری از مکان‌ها از آن استفاده شود. سایت ایمن شیشه سدید  یکی از شرکت‌های موفق در زمینه توزیع انواع شیشه است. جهت مشاوره یا خرید بهترین شیشه‌های این مجموعه با قیمت مناسب، همین حالا با کارشناسان خبره آن تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: شیشه لمینت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید