کاربرد شیشه خم
12 آگوست

نحوه استفاده از شیشه خم در صنعت ساختمان و کاربرد شیشه خم در ساخت ساختمان‌ های مدرن چیست؟ چگونه می‌ توان بهترین و بیش ترین استفاده را از شیشه خم در ساخت ساختمان‌ های مدرن برد؟ فناوری جدیدی که در تولید شیشه خم به کار رفته است به گونه‌ ای می‌ باشد که می توان فضاهای کاملاً منحصر به فردی با استفاده از آن ها ایجاد کرد و از این فضاها استفاده بهینه داشت. در این مقاله شیشه خم در صنعت ساختمان و کاربردهای آن در ساخت ساختمان‌ های مدرن را بررسی می‌ کنیم.

کاربرد شیشه خم در صنعت  و ساختمان‌ های مدرن

نحوه تولید شیشه خم و فناوری که در این تولید آن کار رفته است به گونه‌ ای است که می توان فضاهای بسیار جالب و منحصر به فردی با استفاده از آن ها ایجاد کرد که به انحنا و قوس این شیشه‌ ها بسیار کمک می‌ کند تا بتوانیم به طور بهینه از این فضاها استفاده کنیم. تولید کردن چنین شیشه‌ هایی در کوره‌ های خاصی انجام می‌ شود که درجه حرارت خاصی دارند، علاوه بر آن که تجربه خاصی را نیز می‌ طلبند. یکی از مهم‌ ترین موارد استفاده کردن از چنین شیشه‌ هایی هنر معماری و ساخت و ساز به ویژه ساخت انواع ساختمان‌ های به روز و مدرن می‌ باشد. چون همه ما می‌ دانیم در حال حاضر معماری داخلی و بیرونی ساختمان‌ ها نقش بسیار مهمی در زیباسازی این نماها بر عهده دارند. بنابراین استفاده کردن از فناوری‌ های جدید نیز می‌ تواند یک مزیت جهت استفاده از این نوع معماری باشد. به طور معمول از انواع شیشه‌ های خم در دکوراسیون داخلی مغازه‌ ها مانند ویترین و هم چنین درب‌ های ورودی خمیده به صورت مدرن و زیبا استفاده می‌ شود. البته از انواع شیشه‌ های خم لمینت نیز برای جلوه بهتر به نمای ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود. علاوه بر نمای داخلی استفاده کردن از شیشه‌ های خم در قسمت بیرونی ساختمان‌ ها نیز ظاهری با شکوه‌ تر و زیباتر به این ساختمان‌ ها می‌ بخشد و از آن جایی که شیشه خم به علت نحوه طراحی و ساختش دارای دوام و ماندگاری بیش تری در مقایسه با انواع شیشه‌ های ساده است، مورد استقبال و توجه کارفرمایان در زمینه ساخت و ساز مدرن قرار گرفته است. به ویژه آن که به ساختمان‌ های مدرن زیبایی و جذابیت خاصی را می‌ بخشد.

در واقع شیشه‌ های منحنی که هیچ گونه زاویه‌ ای ندارند، باعث دلنشین‌ تر و زیباتر شدن نمای بیرونی ساختمان‌ ها می‌ شوند. در حال حاضر نیز برای بسیاری از ساختمان‌ ها با استفاده از شیشه‌ های منحنی طراحی و ساخته می‌ شوند. زیبایی چشمگیر، دوام و استحکام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، تنوع در رنگ طرح و ضخامت مناسب از ویژگی‌ هایی است که استفاده از این شیشه‌ ها را در صنعت ساخت و ساز افزایش داده است، یعنی علاوه بر جنبه‌ های زیبایی شناختی مزایای دیگری نیز در این شیشه‌ ها وجود دارد، مثلاً وقتی شما از آن برای نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنید علاوه بر زیبایی، شرایط نور طبیعی را نیز به داخل این ساختمان‌ ها فراهم کرده‌ اید.

علاوه بر آن که در هزینه‌ ها صرفه‌ جویی شده است، چون قطعاً نماکاری ساختمان‌ ها با استفاده از شیشه خم هزینه‌ های بسیار کم تری نسبت به مصالح ساختمانی خواهد داشت و در کنار تمام این موارد مقاومت آن در برابر حرارت و گلوله، ضربه‌ های احتمالی و غیره این گزینه را به یکی از موارد خوب و مثبت تبدیل کرده است.

در نمای داخلی ساختمان‌ ها نیز استفاده از چنین شیشه‌ هایی در ساخت آکواریوم، ساخت دکوری‌ های منحنی شکل، پایه ساعت ایستاده، ساخت پارتیشن بندی، ساخت نرده‌ ها و پله‌ های گرد، تصویری زیبا و دلنواز به وجود می‌ آورد و در واقع وجه تمایز ساختمان‌ های مدرن از ساختمان‌ های قدیمی و سنتی می‌ شود.

کاربرد شیشه خم در صنعت  و ساختمان‌ های مدرن

سخن پایانی

در این مقاله کاربرد شیشه خم در صنعت ساختمان و در ساخت ساختمان‌ های مدرن را مورد بررسی و نقد قرار دادیم. شیشه‌ های خم دنیای جدیدی را در صنعت شیشه‌ سازی به وجود آوردند و باعث تحول در زیبایی صنعت و ساخت و ساز شدند. در سایت ایمن شیشه سدید  بیش تر با شیشه خم در صنعت ساختمان و کاربردهای آن در ساخت ساختمان‌ های مدرن، نحوه استفاده کردن از این شیشه‌ ها در ساختمان‌ های مدرن در نمای داخلی و خارجی آن ها آشنایی پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید