ویژگی‌ های شیشه‌ خم
16 آگوست

در درمورد ویژگی‌ های شیشه‌ خم و مقایسه شیشه خم با سایر نوع شیشه‌ ها به عنوان یک مواد ساختمانی و دکوراسیونی چه مواردی وجود دارد؟ چگونه و بر اساس چه ویژگی‌هایی می‌ توان شیشه خم را جایگزین دیگر شیشه‌ ها در صنعت ساخت و ساز کرد؟ از مهم‌ ترین ویژگی هایی که شیشه‌ های خم از آن برخوردار هستند، مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر ضربه‌ های احتمالی است که این مورد آن را برای استفاده در ساخت و ساز و صنعت ساختمانی مناسب کرده است. در این مقاله مقایسه شیشه خم با سایر نوع شیشه‌ ها به عنوان یک مواد ساختمانی و دکوراسیونی را بررسی می‌ کنیم.

ویژگی‌ های شیشه‌ خم

ویژگی‌ های خاصی که در شیشه‌ های خم وجود دارد در حال حاضر آن ها را به عنوان بهترین و مرغوب‌ ترین نوع شیشه در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است. نمونه‌ هایی از این ویژگی‌ ها را در زیر مطرح می‌ کنیم.

  • دارا بودن جنبه‌ های زیبایی شناختی

از مهم‌ ترین ویژگی‌ های شیشه‌ خم این است که موجب زیبایی شناختی بیش تر و بهتر در صنعت ساخت و ساز می‌ شوند. به طوری که وقتی در نمای بیرونی یک ساختمان به جای دیگر مصالح ساختمانی از شیشه خم استفاده شده باشد، زیبایی آن را صد چندان می‌ کند، همین موضوع یکی از تفاوت‌ هایی است که در نمای ساختمان‌ های مدرن و پیشرفته در مقایسه با نمای ساختمان‌ های کلاسیک و سنتی وجود دارد و زیبایی این شیشه‌ ها کاملاً به چشم می‌ آید. در واقع استفاده از شیشه خم در ساختمان‌ های مدرن وجه تمایز این نوع از شیشه ساختمان‌ ها با ساختمان‌ های کلاسیک می‌ شود که البته طرفداران بسیار زیادی نیز دارد و روز به روز استفاده از این شیشه‌ ها رو به گسترش می‌ رود.

  • مقاومت و دوام بالا 

مقاومت شیشه‌ های خم ۴ تا ۵ برابر در مقایسه با شیشه‌ های خام بیش تر است، بنابراین تحمل ضربه‌ های احتمالی را دارند. این موضوع موجب شده است که در قسمت‌ های مختلف ساختمان به ویژه بخش‌ های حساس مانند پنجره‌ ها از این نوع شیشه‌ ها استفاده کنند.

  • کاهش دادن شکست نور

چون شیشه‌ های خم فرم خاصی دارند، بنابراین شکست نور را تا حد ممکن کاهش می‌ دهند که جزو ویژگی‌ های شیشه‌ میباشد.

  • ویژگی‌ های شیشه‌ خم و مقاومت در برابر تغییرات دما 

از ویژگی مهم دیگر در شیشه‌ های خم مقاومت بالای آن ها در برابر تغییرات دما و شوک‌ های حرارتی می‌ باشد. این گزینه یکی از مهم‌ ترین گزینه‌ ها در خصوص استفاده کردن از شیشه‌ های خم در صنعت ساخت و ساز می‌ باشد.

به طوری که وقتی از این شیشه‌ ها در نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌ شود، در صورت بروز هر گونه سانحه یا آتش سوزی تا حد ممکن از ورود آتش به داخل ساختمان پیشگیری می‌ کند.

  • جلوگیری از هدر رفت انرژی یکی از ویژگی‌ های شیشه‌ خم 

چون این شیشه‌ ها به صورت چند جداره و کاملاً مقاوم در برابر هستند، بنابراین در طول فصول سرد سال از ورود سرما به داخل ساختمان و در فصول گرم سال از ورود گرما به داخل ساختمان پیشگیری می‌ کنند، به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌ جویی چشم گیری خواهد شد.

در واقع یکی از نکات قابل توجه کارفرمایان در حوزه ساخت و ساز همین موضوع است تا از مصالح ساختمانی در ساخت و ساز استفاده کنند که کم ترین هدررفت انرژی را داشته باشند.

شیشه خم و کاربرد آن

سخن پایانی

در این مقاله مقایسه شیشه خم با سایر نوع شیشه‌ ها به عنوان یک مواد ساختمانی و دکوراسیونی را بررسی کردیم. ویژگی‌ های شیشه‌ خم متنوع و متفاوت هستند و همین ویژگی‌ های شاخص موجب شده است که شیشه خم جایگزین انواع دیگر شیشه‌ ها در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساخت و ساز شوند. از جمله موارد مهمی که شیشه خم مورد استفاده قرار می‌ گیرد، ساخت و ساز ساختمان‌ های مدرن و پیشرفته است و یکی از تفاوت این ساختمان‌ ها با ساختمان‌ های کلاسیک و سنتی استفاده از چنین مصالح ساختمانی جذاب و زیبا می‌ باشد.

در سایت ایمن شیشه سدید با مقایسه شیشه خم با سایر نوع شیشه‌ ها به عنوان یک مواد ساختمانی و دکوراسیونی، نحوه استفاده کردن و موارد استفاده از شیشه خم، نکات مهم در خصوص نگه داری و مراقبت از شیشه خم و غیره آشنا شوید.

محصولات مرتبط: شیشه سکوریت ، شیشه دوجداره

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید