شیشه دوجداره
06 نوامبر

آیا با مزایای استفاده از شیشه دوجداره آشنایی دارید؟ شیشه‌ های دوجداره طی فرایند خاصی تولید می‌ شوند و کیفیت و دوام بالایی به دست می‌ آورند، به همین دلیل مزیت‌ های خاصی پیدا می‌ کنند از جمله اینکه عایق بسیار خوب رطوبت و حرارت هستند. مزیت‌ های متفاوت شیشه دوجداره موجب شده است در حال حاضر در پروژه‌ های مختلف ساخت و ساز گزینه انتخابی کارفرمایان باشند. در این مقاله مزایای استفاده از شیشه دوجداره را بررسی می‌ کنیم.

 

محصولات مرتبط

شیشه خم

شیشه ایمنی

آشنایی با برخی از مزیت‌ های شیشه دوجداره

استفاده روزافزون از انواع شیشه‌ های دوجداره معمولاً به علت مزیت‌ های خاص آنها می‌ باشد که برخی از این مزیت‌ ها و ویژگی‌ های خوب عبارتند از:

  1. کاهش مصرف انرژی

چون این شیشه‌ ها به صورت دوجداره تولید می‌ شوند، بنابراین امکان تبادل گرما و سرما از آنها به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌ کنند. به این ترتیب وقتی از آنها در ساختمان‌ های مختلف به ویژه ساختمان‌ های مسکونی استفاده شود، در طول فصول گرم از نفوذ گرما به داخل و طی فصول سرد سال از نفوذ سرما به داخل و هم چنین هدر رفت انرژی به خارج از ساختمان پیشگیری خواهند کرد و نیاز به استفاده بی‌ رویه از سیستم‌ های سرمایشی یا گرمایشی نیست. به این ترتیب می‌ توان گفت که اولین ویژگی و مزیت خاص این شیشه‌ ها کاهش مصرف انرژی می‌ باشد.

  1. کاهش حجم صداهای ورودی

از موضوعاتی که در ساختمان‌ ها به ویژه ساختمان‌ های مسکونی هم واژه همواره به عنوان یک چالش مطرح می‌ شود ایجاد سر و صداهای خاص مانند صدای وسایل نقلیه و نفوذ آنها به داخل ساختمان‌ ها می‌ باشد که ممکن است مشکلاتی مانند بی‌ خوابی و استرس را به وجود بیاورند. به همین دلیل سازندگان مجتمع‌ ها به دنبال راه حل‌ های مختلف جهت کاهش دادن حجم این صداها هستند که یکی از این راه‌ ها نیز استفاده از شیشه‌ های دوجداره درب و پنجره‌ ها می‌ باشد.

به طوری که استفاده از این شیشه‌ ها مقدار قابل توجهی از حجم صداهای بیرون کاسته شده و آرامش بیشتر ساکنان ساختمان‌ ها را رقم می‌ زند.

  1. مقاومت در برابر مخاطرات طبیعی

شیشه‌ های دوجداره از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند، به طوری که مقاومت آنها در برابر برخی از مخاطرات طبیعی از جمله طوفان، سیل، زلزله و غیره بسیار بیشتر از انواع شیشه‌ های معمولی است. تحمل این شیشه‌ ها در برابر ضربه و فشار نیز قابل توجه است، به این ترتیب ایمنی ساکنان را در برابر عواملی مانند زلزله و خرد شدن شیشه تضمین می‌ کند.

  1. افزایش امنیت یکی از مزایای استفاده از شیشه دوجداره

چون شیشه‌ های دوجداره در برابر فشار و شکسته شدن مقاوم هستند، بنابراین امنیت خانه‌ها را در برابر سرقت تضمین خواهند کرد، چون به آسانی قابل شکسته شدن نیستند.

  1. تنوع در رنگ و طرح

مزیت دیگری که انواع شیشه‌ های دوجداره را مورد توجه سازندگان قرار داده است، تنوع در رنگ و طرح آنها می‌ باشد. یعنی شما می‌ توانید رنگ و طرح آنها را مطابق با نما و دکوراسیون داخلی و یا نمای خارجی ساختمان خودتان انتخاب کنید. به این ترتیب یک ترکیب زیبا به وجود آورده‌ اید.

پنجره‌ های آلومینیومی که در آنها شیشه‌ های دوجداره استفاده می‌ شود به اشکال مختلف منحنی، پیچیده و زاویه‌ دار هستند و با طرح‌ های مختلف کلاسیک و مدرن سازگاری دارند.‌ در عین حال که امکان تولید آنها به صورت سفارشی و در رنگ‌ های دلخواه نیز وجود دارد.

  1. قیمت‌ های اقتصادی و مقرون به صرفه

شیشه‌ های دوجداره قیمت‌ های اقتصادی و مقرون به صرفه دارند، چون دوام و استحکام آنها بالاست و با توجه به عمر مفید بالا می‌ توان در مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد. از طرفی چون عایق بسیار خوب حرارت، رطوبت، سرما و گرما هستند و از اتلاف انرژی پیشگیری می‌ کنند به نوعی موجب کاهش یافتن هزینه‌ های مصرفی برای خانوارها خواهند شد.

 

مزیت‌ های شیشه دوجداره

جمع‌ بندی

در این مقاله مزیت شیشه دوجداره را بررسی کردیم. ویژگی‌ ها و مزیت‌ های خاص شیشه دوجداره از جمله تنوع در طرح و رنگ، بالا بودن امنیت، مقاومت و استحکام بالا در برابر شرایط گوناگون و غیره موجب شده است که این شیشه‌ ها استفاده‌های گسترده‌ای داشته باشند و در پروژه‌های مختلف ساخت و ساز جایگزین شیشه‌های معمولی شوند. در سایت سدید گلس با دیگر مزیت‌ های شیشه‌ های دوجداره، ویژگی‌ها و مشخصات آنها و غیره بیشتر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید