طریقه نصب شیشه لمینت
09 نوامبر

آیا با کاربرد، ویژگی‌ ها و طریقه نصب شیشه لمینت آشنایی دارید؟ شیشه لمینت دسته‌ ای از شیشه‌ های پرکاربرد است که تفاوت‌ های چشمگیری با شیشه‌ های ساده دارد و دارای ویژگی‌ ها و مزیت‌ های فراوانی است. به همین دلیل سازندگان ساختمان‌ های مختلف به ویژه ساختمان‌ های مسکونی این نوع شیشه‌ ها را به انواع دیگر شیشه‌ ها ترجیح می‌ دهند. در این مقاله ویژگی‌ ها و طریقه نصب شیشه لمینت را بررسی می‌ کنیم.

 

محصولات مرتبط

شیشه نشکن

شیشه خم 

ویژگی‌ های شیشه لمینت

گفتیم که شیشه‌ های لمینت دارای ویژگی‌ ها و مزیت‌ های خاصی هستند که موجب تمایز و تفاوت آنها از انواع شیشه‌ ها به ویژه شیشه‌ های معمولی می‌ شود. این شیشه‌ها به صورت دوجداره هستند که دارای ضخامت مشخصی می باشند. لابلای دو شیشه نیز از گازی مانند کریپتون یا آرگون پر شده یا به صورت کاملاً خلع می‌باشد. از ویژگی‌ های رایج انواع شیشه‌ های لمینت گزینه‌های زیر هستند:

  1. عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی بسیار خوب و بالا
  2. مقاومت در برابر فشار و ضربه‌ های احتمالی
  3. ایمن و ضد سرقت بودن
  4. عدم ریزش تکه‌ های شیشه در هنگام شکستن
  5. مانع خوب در برابر ورود اشعه ماورا بنفش
  6. ضد گلوله بودن
  7. پیشگیری کردن از مصرف بی‌ رویه انرژی

ویژگی‌ های شیشه لمینت

نصب شیشه‌ های لمینت

امروزه به جای بیشتر شیشه‌ ها از جمله شیشه‌های ساده از شیشه‌های لمینت استفاده می‌کنند که در مقایسه با شیشه‌های سکوریت نیز دوام بیشتر و بهتری دارند، در نتیجه استفاده کردن از آنها در مکان‌هایی مانند پنجره‌ها افزایش یافته است. نصب کردن شیشه لمینت برای پنجره‌هایی که به صورت یک تیکه هستند یا نمای کرتین وال یونیتایز انجام می‌شود. بیشتر شیشه‌ های لمینت مقاومت بالایی دارند و در برابر عواملی مانند زلزله ضربه یا فشار پایدار هستند. به همان نسبت نیز قیمت آنها در بازار بیشتر است و حتی قیمت نصب کردن آنها نیز در مقابل شیشه‌های معمولی افزایش پیدا می‌کند. هزینه‌های نصب و همچنین نحوه نصب کردن بستگی به نوع شیشه دارد. به طور معمول آن دسته از شیشه‌هایی که ضخامت شان بیشتر است نیاز به ابزار آلات گرانتر و تکنسین بیشتر و ماهرتر دارند، بنابراین قیمت نصب شان نیز بیشتر است، یعنی شما نمی‌توانید با استفاده از ابزار یراق‌های ساده این کار را انجام دهید.

طریقه نصب و اجرای شیشه لمینت

با توجه به نوع سازه مورد نظر و شیشه‌هایی که در داخل پنجره‌ها استفاده شده است، طریقه نصب شیشه لمینت نیز کاملاً متفاوت می‌باشد. آن دسته از شیشه‌هایی که به طور یکپارچه جهت نماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لمینت‌های بسیار سنگینی هستند. بنابراین نصب کردن آنها دشوارتر می‌باشد و هزینه‌های بالاتری نیز در بر خواهد داشت. شیشه لمینت‌هایی که در پنجره‌های کوچک و یا جهت پارتیشن بندی استفاده می‌شوند، ضخامت زیادی ندارند و یک تکنسین واحد به راحتی می‌تواند آنها را نصب کند. شیشه‌های اسپایدر که نمونه‌های رایج از شیشه‌های یکپارچه و بزرگ در طراحی کراتین وال می‌باشند، پیش از نصب کردن باید از مکان مورد نظر نقشه کاملی تهیه شود. ضخامت بیشتر شیشه‌ های لمینت که در بازار موجود هستند به صورت ۳، ۴ یا ۵ میلی متر می‌ باشد که شیشه‌ های با مقاومت‌ هاو ضخامت‌ های متفاوت ابزار آلات متفاوتی جهت نصب نیاز دارند. وقتی انواع شیشه لمینت با ضخامت‌ های متوسط را نصب می‌ کنیم، باید بین شیشه‌ها یک لایه طلق میانی استفاده شود. ضخامت شیشه‌ها در افزایش مقاومت آنها تاثیر بسزایی دارد و لایه‌ای که بین دو جداره قرار می‌گیرد، نوعی طلق پلیمری محسوب می‌شود که ضربه و فشار را کاهش داده و مانع از پخش شدن شیشه در هنگام شکستن می‌شود.

شیشه‌های ضد گلوله نیز دسته خاصی از شیشه لمینت‌ها هستند که مقاومت آنها نسبت به شیشه لمینت‌های معمولی در زمان تولید بسیار بیشتر شده است، بنابراین نوع نصب آنها نیز با انواع شیشه ها متفاوت است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ویژگی ها و طریقه نصب شیشه لمینت را بررسی کردیم. همانطور که شیشه‌های لمینت دارای ویژگی‌ های خاص و منحصر به فردی هستند، طریقه نصب کردن آنها نیز با انواع شیشه‌های ساده متفاوت است و نیاز به یراق آلات مخصوص و مهارت و تجربه بالای تکنسین دارد تا بتوانند آنها را به درستی در جای خود قرار دهند. حتی هزینه‌های نصب شیشه لمینت در مقایسه با هزینه‌های نصب شیشه‌های ساده نیز بیشتر است. در سایت سدید گلس بیشتر با ویژگی‌ها و طریقه نصب شیشه لمینت آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید