مقاومت بالا در برابر ضربه با شیشه سکوریت
13 نوامبر

طبق استانداردهای بین المللی آن چه که موجب تفاوت شیشه سکوریت با بسیاری دیگر از شیشه‌ ها از جمله شیشه‌ های معمولی می‌ شود، مقاومت بالای آن ها در برابر عوامل مختلفی مانند فشار، ضربه، شکستن و غیره می‌ باشد. به طوری که می‌ توانند فشاری تا ۴۴۵۰۰ را نیوتن را تحمل کنند و تا این فشار شیشه‌ ها هرگز نمی‌ شکنند. حتی در برابر گرما، سرما و پرواز اشیا مختلف نیز مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل یکی از انواع شیشه‌ های مقاوم در مکان‌ های مختلف می‌ باشند. یکی از ویژگی‌ های خاص و منحصر به فرد شیشه سکوریت مقاومت آن ها در برابر ضربه می‌ باشد. به همین دلیل در مکان‌ هایی که معمولاً در معرض ضربه‌ های احتمالی هستند، از این نوع شیشه‌ ها استفاده می‌ شود. در این مقاله مقاومت بالا در برابر ضربه با شیشه سکوریت را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با مقاومت شیشه‌ های سکوریت در برابر ضربه

وقتی صحبت از مقاومت یک نوع شیشه می‌ شود، قطعاً این سوال برای تان تداعی خواهد شد که منظور از مقاومت در شیشه‌ ها چیست و این که شیشه‌ های مختلف به ویژه انواع شیشه‌ های نشکن تا چه اندازه مقاومت دارند و می‌ توانند ضربه یا فشارهای احتمالی را تحمل کنند. برای بررسی کردن و سنجش مقاومت در انواع شیشه‌ ها معیارهای متفاوتی وجود دارند که مقاومت شیشه با توجه به آن ها مورد محاسبه قرار می گیرد. برخی از این معیارهای رایج و مهم عبارتند از:

  1. توانایی تحمل وزن

منظور از مقاومت این است که شیشه علاوه بر تحمل در برابر فشار و ضربه، تحمل وزن را نیز داشته باشد.‌ این موضوع زمانی اهمیت دارد که شیشه‌ ها برای استفاده در سطوح مختلف انتخاب شده و یا به صورت افقی در مکان‌ های خاصی نصب می‌ شوند. بنابراین باید توانایی خوبی داشته باشند تا دچار شکستگی یا ترک خوردگی نشوند. مقاومت شیشه‌ ها جهت نصب کردن به صورت عمودی نسبت به یک دیگر متفاوت است و باید د نسبت به وزن خود دارای مقاومت‌ های متفاوتی باشند چون امکان تکیه دادن به این شیشه‌ ها در درب و پنجره‌ ها وجود دارد.

  1. مقاومت در برابر تغییرات دمایی

یکی دیگر از نکات ایمنی در خصوص تولید شیشه‌ های سکوریت افزایش توانایی آن ها نسبت به تغییرات دمایی می‌ باشد. شیشه‌ هایی که در نرده‌ های شیشه‌ ای، پنجره‌ ها، درب‌ ها و غیره استفاده می‌ شوند به طور مداوم در معرض تابش نور خورشید و دمای هوای بیرون قرار دارند، به همین دلیل دماهای مختلف را در طول شبانه روز تجربه می‌ کنند، از طرفی گاهی از این شیشه‌ ها در وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز و هود استفاده می‌ کنند که این شیشه‌ ها نیز باید مقاومت بالایی در برابر دما داشته باشند تا بر اثر حرارت آسیب ندیده و نشکنند.

  1. مقاومت در برابر ضربه

گاهی شیشه‌ ها در مکان‌ هایی مانند شیشه‌ های دو طرف اتومبیل‌ ها نصب می‌ شوند که احتمال برخورد آن ها با برخی اجسام سخت و در نتیجه ضربه خوردن و شکستن وجود دارد، بنابراین جهت بالا بردن ایمنی و امنیت چنین مکان‌ هایی باید از شیشه‌ هایی استفاده شود که مقاومت در برابر ضربه دارند. البته میزان مقاومت این دسته از شیشه‌ ها به ضربه‌ هایی با شدت مختلف و انواع متفاوت بستگی دارد. بنابراین گاهی میزان مقاومت در برخی از شیشه‌ ها بالا و برعکس در برخی دیگر از آن ها پایین است که هنگام خرید باید به این نکته مهم دقت کنید.

مقاومت شیشه های سکوریت در برابر ضربه

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مقاومت بالا در برابر ضربه با شیشه سکوریت را بررسی کردیم. شیشه‌ های سکوریت دسته ای از شیشه‌ ها هستند که در برابر عوامل مختلف از جمله فشار، ضربه، حرارت و غیره مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهند. جهت سنجش و بررسی کردن مقاومت در این نوع شیشه‌ ها معیارهای متفاوتی مطرح می‌ شود که از جمله توانایی تحمل وزن، مقاومت در برابر تغییرات دمایی، و مقاومت در برابر ضربه هستند که به توضیح جداگانه هر کدام از آن ها پرداختیم. در سایت سدید گلس بیش تر با مقاومت بالا در برابر ضربه با شیشه سکوریت، نحوه استفاده از این شیشه‌ ها، ویژگی‌ ها و مزیت‌ های شیشه سکوریت و کاربردهای آن آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید