بهترین نوع شیشه برای پنجره های دوجداره
20 نوامبر

بهترین نوع شیشه برای پنجره های دوجداره کدام است؟ کدام یک از شیشه‌ ها برای این نوع پنجره‌ ها مناسب‌ تر هستند؟ امروزه شیشه‌ های بسیار زیادی با قابلیت‌ ها و ویژگی‌ ها و مشخصات متفاوتی تولید می‌ شوند که از آنها در مکان‌ هایی مانند پنجره‌ های دوجداره استفاده می‌ شود. معمولا شیشه‌ های نشکن یا سکوریت گزینه‌ های خوبی برای پنجره‌ ها هستند، اما شیشه‌ های دیگر نیز وجود دارند که برای استفاده در پنجره‌ های دوجداره مناسب می‌ باشند. در این مقاله بهترین نوع شیشه برای پنجره های دوجداره را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با بهترین نوع شیشه برای پنجره‌ های دوجداره

یکی از پنجره‌ هایی که در ساختمان‌ ها استفاده می‌ شوند، پنجره‌ هایی با نوع شیشه‌ های دوجداره هستند که موجب افزایش امنیت، راحتی و همچنین کاهش یافتن اتلاف انرژی در ساختمان‌ ها می‌ شوند. بنابراین جهت انتخاب کردن بهترین نوع شیشه برای پنجره‌ های دوجداره شیشه‌ هایی می‌ باشد که آزمایش‌ های متفاوت بر روی آنها صورت گرفته و توانسته‌ اند استانداردهای لازم را کسب کنند. یعنی این شیشه‌ ها باید دارای ویژگی‌ های زیر باشند:

  1. مانع از هدر رفت انرژی از داخل ساختمان‌ ها
  2. عایق خوب رطوبتی و حرارتی
  3. استحکام و مقاومت قابل قبول در برابر ضربه‌ های احتمالی
  4. استحکام در برابر فشار

شیشه‌ های دوجداره دو لایه شیشه هستند که اسپیسر یا فاصله انداز قاب این دو لایه را از یکدیگر جدا می‌ کند. اسپیسرها از جنس آلومینیوم می‌ باشند. فاصله‌ ای که بین جدار دو لایه شیشه وجود دارد با گازی مانند کریپتون یا آرگوم پر می‌ شود. این گاز به عنوان یک عایق خوب حرارتی عمل می‌ کند. البته نوع شیشه‌ های دوجداره بدون گاز نیز وجود دارند که یک لایه خلا بین شیشه‌ ها قرار گرفته است. عملکرد آنها مشابه با شیشه‌ های دوجداره با گاز می‌ باشد. علاوه بر شیشه‌ ها اسپیسرها نیز مواد ضد رطوبتی دارند و موجب می‌ شوند که رطوبت ایجاد شده بین دو شیشه کاملاً از بین برود. درزها و منافذی که در پنجره وجود دارد نیز با استفاده از درزگیر و چسب‌ های مخصوص عایق‌ بندی می‌ شوند. که البته نحوه چسب زدن به شیشه‌های دوجداره نیز بسیار مهم است. پس بهترین شیشه دوجداره به شیشه‌ای می‌گویند که موارد بالا در آن رعایت شده باشد، علاوه بر آن کاملاً آب‌بندی شده و میزان اتلاف انرژی در آن به حداقل ممکن برسد.

  • ضخامت شیشه

مورد دیگری که در خصوص شیشه‌های دوجداره مطرح می‌شود، ضخامت آنهاست که معمولاً بین ۶ تا ۱۶ میلی‌متر می‌باشد. این ضخامت در انواع شیشه‌های لمینت، رفلکس و سکوریت با یکدیگر متفاوت است و بسته به نوع استفاده از شیشه ضخامت آن نیز تغییر پیدا می‌کند. بنابراین شیشه‌هایی که جهت استفاده در ساختمان‌ها و پنجره‌های دوجداره به کار می‌روند باید از ضخامت مناسبی برخوردار باشند.

  • میزان ایمنی بالا

شیشه‌هایی که از مواد خام اولیه تولید می‌شوند، معمولاً به صورت شکننده هستند، اما طی فرایندهای مختلفی از جمله فرایند حرارتی تبدیل به شیشه‌های نشکن و سکوریت می‌شوند که ایمنی و امنیت بسیار بالایی دارند.‌ بنابراین وقتی صحبت از بهترین نوع شیشه برای پنجره‌های دوجداره می‌شود این شیشه‌ها باید از استحکام خوبی برخوردار باشند، مقاومت خوبی در برابر اشعه خورشید داشته باشند، از هدر رفت سرما و گرما در داخل ساختمان‌ها پیشگیری کنند و ایمنی و امنیت ساختمان رو رقم بزند.

علاوه بر آنکه هنگام به وجود آمدن برخی از مخاطرات طبیعی از جمله زلزله، طوفان و یا اصابت برف و باران بتوانند مقاومت خوبی از خودشان نشان دهند و نشکنند و یا در مواقع بسیار حاد در صورت شکسته شدن تکیه‌ های آن به اطراف پخش نشده و خطری برای ساکنان ساختمان‌ ها نداشته باشند.

شیشه دوجداره و جلوگیری از هدر رفت انرژی

پیشنهاد مطالعه مقاله: چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

جمع‌ بندی

در این مقاله بهترین نوع شیشه برای پنجره های دوجداره را بررسی کردیم. شیشه‌ هایی که در پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شوند به صورت مقاوم و کاملاً نشکن هستند و در انواع مختلف لمینت، سکوریت، رفلکس و غیره تولید می‌ شوند. مقاومت و استحکام شیشه‌های نشکن با یکدیگر متفاوت است و زمانی یک شیشه را می‌توان به عنوان بهترین نوع شیشه برای پنجره‌های دوجداره معرفی کرد که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد که در این بخش چند نمونه از این ویژگی‌ها را توضیح دادیم. در سایت سدید گلس بیشتر با بهترین نوع شیشه برای پنجره‌های دوجداره، ویژگی‌ها و خصوصیات آنها و غیره آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید