شیشه سکوریت دکوراتیو
09 اکتبر

شیشه سکوریت دکوراتیو نوعی از شیشه دوجداره برای مصارف ساختمان‌سازی است و برای ساخت دکوراسیون فضای داخلی مانند راه پله، کف و سقف، دیواره های جدا کننده و… و نمای بیرونی ساختمان و در و پنجره ها به کار برده می‌شود. این سبک شیشه ها معمولاً در کارخانه‌های تولید شیشه مقاوم دوجداره تولید شده و سپس در پروسه ای با فرآیندهای طرح دار کردن، مات کردن و رنگ‌آمیزی و… تزیین می‌شوند.

شیشه سکوریت دکوراتیو

در حقیقت هدف از کاربرد شیشه دکوراتیو به وجود آوردن زیبایی با طرح و فرم‌های مات و شفاف و رنگی شیشه است. این نوع طراحی شیشه های تزئینی روی انواع شیشه دوجداره، لمینت و سکوریت قابل اجراست. بکارگیری انواع شیشه‌ها در معماری داخلی ساختمان از دیرباز رواج داشته ‌است و امروزه با ظهور نسل جدیدی از شیشه‌های مقاوم ضد حرارت و ضد ضربه کاربرد شیشه‌های دکوراتیو و تزیینی در ساختمان‌ها و بناها گسترده تر شده است. اگر کمی دقت کنید در نمای ساختمان‌های مدرن و فضاسازی داخلی شکل جدیدی از معماری با شیشه مرسوم است.

 شیوه‌های گوناگون دکوراتیو شیشه

 دکوراتیو کردن شیشه به روش‌های مختلفی مانند سند بلاست، اسید کاری، رنگ کردن فیوز گلاس و استین گلاس و … انجام می‌شود. انواع متفاوت دکوراتیو شیشه را می‌توان به‌ صورت زیر معرفی کرد:

شاید برایتان سوال ایجاد شده که شیشه‌های مات به کار رفته در نمای ظاهری منازل لوکس چطور تولید می‌شوند؟ در پاسخ باید گفت مات شدن شیشه و با کاربردی نوعی از اسید انجام شود. شیشه‌های مدل متلوکس مات مقاومت زیادی دربرابر ایجاد لکه دارند و در ضمن نور از خود عبور نمی‌دهند. در این شیشه‌ها برای تقویت ایمنی شیشه از لایه ای لمینت و چسب پلی سولفاید استفاده می‌شود.

شیشه سکوریت دکوراتیو در نوع شیشه مات در رنگ‌های گوناگون قابل طراحی است. شما می‌توانید شیشه‌های متلوکس مات را به شیشه‌بری ببرید و طرح دلخواهتان را سفارش دهید.

 شیشه‌هایی با چاپ دکوراتیو

شیشه‌های چاپ‌دار یا اسپندرال مدل دیگری از شیشه های سکوریت غیرشفاف است که رنگ‌های بسیار متنوعی دارد. این شیشه‌ها در فرآیند پخت سرامیکی مرکب تولید می‌شوند و در نهایت شیشه دکوراتیو دو جداره یا تک جداره تولید می شود.. در این مدل چاپ روی شیشه، برای این‌که شیشه ها مقاومت بیشتری در برابر حرارت و ضربه داشته باشند، بهتر است از شیشه سکوریت و میرال برای چاپ استفاده شود.

 شیشه سندپلاست

همانگونه که از نام آن برمی‌آید سند بلاست  sandblast  کردن نوعی پروسه پاشیدن ماسه مخصوص بر سطح شیشه است. بدیهی است که شیشه‌هایی که در این فرآیند تولید می‌شوند مات هستند و از آن‌ها برای دیوارهای تزئینی جداکننده در اتاق‌ها و حمام استفاده می‌شود. شیشه‌های سند بلاست خیلی راحت‌تر طرح می‌پذیرند و در مواردی که نیاز است لوگوی شرکت یا حتی هر ساختار پیچیده یا ساده دیگر روی شیشه نقش ببندد از این شیشه‌ها استفاده می‌شود.

 دکوراتیو شیشه لمینت

شیشه‌های لمینیت رنگی که مقاومت ویژه‌ای در برابر ضربه و پرتوی UV دارند به‌ خاطر ظاهر زیبا کاربرد گسترده‌ای در ساختمان‌سازی دارند. برای تولید این نوع شیشه‌ها چند لایه شیشه تخت به کمک لایه‌ای از PVC به ‌هم اتصال پیدا می‌کند. در دکوراتیو شیشه لمینت ویژگی‌های دیگری مانند عایق صوتی و حرارتی بودن هم همچنان حفظ می‌شود.

این شیشه‌های دکوراتیو را می‌توان در طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف ساختمان به کار گرفت. شیشه‌های لمینت می‌توانند در طیف رنگ‌های متفاوتی به ‌صورت شفاف یا مات تولید شوند.

 دکوراتیو طرح شیشه شکسته

در عملیات تولید  این مدل از شیشه ها تزئین و زیباسازی به گونه‌ای انجام می‌شود که انگار شیشه ظاهر شکسته‌ای دارد در حالی‌که این تنها نمایی برای ایجاد زیبایی منحصر بفرد در شیشه است. برخلاف ظاهرشان این شیشه‌ها مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه از خود نشان می دهند. این سبک از شیشه‌های دکوراسیون مدرن اغلب در ساخت پله‌ها و کف‌های شیشه‌ای به کار می‌رود و زیبایی محسور کننده‌ای ایجاد می‌کند.

کاربرد شیشه سکوریت دکوراتیو این روزها به طور گسترده ای در پارتیشن بندی داخل ساختمان، سرویس های بهداشتی، حمام، گلخانه ها و حیاط خلوت ها، در و پنجره ها، ورودی های ساختمان، لابی ها، میزهای شیشه ای و… به چشم می خورد. به دلیل تاثیر فوق العاده ای که این شیشه ها در انعکاس نور دارند فضایی شیک و جذاب و لوکس را به نمایش می گذارند.

شیشه دکوراتیو به خصوص در زمان تابش آفتاب جلوه بی نظیری ایجاد می کند. جالب است بدانید که در ساخت شاهکارهای معماری دنیا یکی از متریال اصلی شیشه های دکوراتیو است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید