11 ژوئن

شیشه نشکن خودرو در مواقع خطرناک می تواند جان افراد را نجات دهد. در مورد این نوع شیشه نشکن مطالبی را به نگارش در می آوریم. مطالبی را درباره این نوع شیشه ایمنی با شما در میان می گذاریم. این اطلاعات و دیگر مطالب موجود در سایت سدید گلاس می تواند کمک زیادی به شما بکند. بالا رفتن آگاهی شما می‌توانید در شرایط حاد جان شما را نجات دهد. با ما باشید.

درباره شیشه نشکن

شیشه نشکن خودرو در مواقع خطرناک و حادثه ها می تواند سلامتی شما را تضمین کند. البته در بعضی مواقع امکان دارد همین خاصیت، شخص را به زحمت بیندازد. یعنی در شرایطی که نیاز به شکستن شیشه باشد‌، این کار بسیار سخت است. در بسیاری از خودروهای جدید از این نوع شیشه ایمنی استفاده شده است. در ماشین هایی که این نوع شیشه تعبیه شده است، باید چکش مخصوص نیز گذاشته شده باشد. این چکش با ضربه ای می تواند شیشه را شکسته و فرد قادر است خود را نجات دهد. در قسمت جلوی ماشین از شیشه های سکوریت چند لایه استفاده می شود. در بعضی از خودروها شیشه های لمینت استفاده خواهد شد و این نوع شیشه احتمال بیرون افتادن راننده و دیگران را در هنگام حادثه کاهش می دهد.

مزیت این شیشه

در این قسمت از مقاله درباره شیشه نشکن خودرو توضیحاتی ارائه می دهیم. در واقع باید مزیت های این شیشه ایمنی را عنوان کنیم‌. آشنایی شما با این نوع شیشه ها می تواند کمک زیادی به شما بکند. چرا که شیشه ها از قسمت های اصلی هر خودرو هستند. می توان گفت که ماشینی که شیشه مناسب نداشته باشد، هیچ‌ گونه امنیت جانی برای سرنشینان نخواهد داشت. یک نکته دیگر را نیز باید مد نظر داشته باشیم. در نظر بگیرید که در حین تصادف یا هر حادثه‌ای شیشه های خودرو بشکند و به سرنشینان آن آسیب بزند. از ابتدا باید جلوی این گونه حوادث گرفته شود. برای این کار باید شیشه نشکن خودرو را در اولویت قرار داد. این گونه شیشه نشکن استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. اگر از خارج چیزی به آن برخورد کند، مقاومت آن خیلی بیشتر از شیشه های معمولی است. این شیشه ها عمر طولانی تری دارند. یکی از بهترین و مهم تربن مزایای شیشه نشکن این است که در زمان شکسته شدن، قطعات آن پخش نمی شود. در واقع تکه های بسیار ریزی از شیشه در جای خود می مانند و آسیبی به افراد داخل خودرو نمی زنند. این گونه شیشه ها در واقع شیشه ایمنی هستند.

شرایط هزینه برای شیشه نشکن خودرو

برای خریداری شیشه نشکن خودرو باید بحث هزینه را فراموش کنید. چرا که با امنیت جانی شما ارتباط دارد. در واقع عواملی در قیمت این گونه شیشه ها تاثیر دارد. شیشه سکوریت یا شیشه نشکن در ضخامت های متفاوت وجود دارند. همین ضخامت و اندازه استحکام و مقاومت شیشه ایمنی، بر قیمت آن تاثیر می گذارد. این نکته را بیان کنیم که شیشه سکوریت بهترین و رایج ترین نوع شیشه ایمنی برای خودرو به حساب می آید. پس امکان دارد قیمت آن قدری بالا باشد. مرغوبیت این شیشه ها نیز بر قیمت تاثیر دارند.

فواید شیشه خودرو

در زمانی که مردم برای رفت و آمد از کالسکه استفاده می کردند، ابتدا ایمنی خاصی نداشتند‌. اما پس از مدتی همان کالسکه ها نیز با نصب شیشه ایمن شدند. البته شیشه های معمولی زیاد امنیت ندارند و با پرتاب جسم خارجی می شکنند و به سرنشینان آسیب می زنند. در خودروها از شیشه های لمینت و سکوریت به کار گرفته می شود. شیشه لمینت برای قسمت جلوی ماشین گزینه مناسبی است. شیشه سکوریت را می توان برای همه قسمت های خودرو به کار برد.

شیشه نشکن لمینت

همان گونه که گفتیم شیشه نشکن خودرو از اجزای اصلی وسیله نقلیه به شمار می رود. شیشه لمینت برای جلوی ماشین به کار خواهد رفت. این شیشه جلوی باد و باران و غبار و گرد و خاک و حتی حشرات مزاحم را می گیرد. سلامتی سرنشینان خوردرو با این گونه شیشه بیشتر حفظ خواهد شد. در مواقع خورد شدن نیز آسیبی به افراد داخل ماشین نمی زند. شیشه خورد شده پخش نمی شود و به صورت یک تکه می ماند.

شیشه سکوریت

برای قسمت های دیگر خودرو مثل شیشه عقب از نوع سکوریت استفاده می‌شود. اگر دقت کرده باشید روی شیشه عقب تمام خودروها خطوطی مشاهده می‌کنید. این خطوط در واقع برای عبور جریان برق و گرم شدن شیشه ها استفاده خواهد شد. در زمستان و‌ هوای سرد این مزیت باعث می شود از یخ زدگی شیشه عقب جلوگیری شود. شیشه های اطراف ماشین نیز از جنس سکوریت هستند. این شیشه ها وضوح خوبی دارند و به راحتی بالا و پایین می روند و سرنشینان به راحتی از آن استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه : شیشه لمینت و انواع آن در سدید گلس

سخن پایانی

در این مقاله درباره شیشه نشکن خودرو تمام نکات مهم را بیان نمودیم. شیشه سکوریت و شیشه لمینت در ماشین استفاده می شود و کاربردهای بسیار مهمی دارند. شیشه ایمنی در خودرو از جان سرنشینان محافظت خواهد کرد. پس داشتن نشکن از ملزومات مهم هر خودرو به حساب می آید. در سایت سدید گلاس می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید. این سایت را دنبال کنید و از مطالب آن استفاده ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید