در صنعت شیشه سازی انواع مختلفی از شیشه ها وجود دارد که هرکدام در صنعتی به کار برده می شود. یکی از این نوع شیشه ها شیشه دوجداره است. شیشه دوجداره هم خود به تنهایی از انواع مختلفی تشکیل شده است و نوع های آن به ضخامت و جنس و رنگ آن تقسیم می شود. سدید گلس در این مطلب می خواهد مزایای شیشه دوجداره را به شما معرفی کند و انواع آن را نام ببرد پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزایای شیشه دو جداره چیست؟

به زبان ساده، شیشه دو جداره (همچنین به عنوان واحدهای شیشه ای عایق شناخته می شود) از دو یا چند صفحه شیشه تشکیل شده است که توسط یک حفره پر از هوا (یا گاز) جدا شده و کاملاً مهر و موم شده است و یک مانع عایق شفاف بین فضای داخلی و فضای باز شما ایجاد می کند.

هنگامی که شیشه دو جداره می شود، مزایای بی شماری را ارائه می دهد، که یک پنجره استاندارد تک جداره نمی تواند با آن رقابت کند.

پس مزایای شیشه دوجداره کدامند؟

1-  فضای خود را روشن کنید

در پنجره بزرگ این اجازه را می دهد، خانه شما را به روی نور طبیعی بیشتر و مناظر وسیعتر باز می کند.

2-  آسایش در تمام طول سال

شیشه‌های دوجداره با محدود کردن انتقال هوای سرد یا گرم از طریق پنجره‌ها، عایق‌بندی عالی را فراهم می‌کنند – خانه شما را در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر می‌کند. این به شما امکان می دهد در عین حال که همچنان به خانه ای کارآمد از انرژی دست یابید، در زندگی آسایش داشته باشید.

3- عایق صدا

در محیط های پر سر و صدا می توان از شیشه های دو جداره برای عایق صوتی اتاق استفاده کرد. به طور موثری از رسیدن نویزهای خارجی با فرکانس بالا و همچنین فرکانس پایین به داخل جلوگیری می کند.

اگر در کنار همسایگان پر سر و صدا، خیابان های شلوغ یا فرودگاه ها زندگی می کنید، وقت آن است که با صداهای مزاحم خداحافظی کنید!

4-  محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

با تابش مستقیم خورشید در خانه ممکن است که این حجم از نور شما را اذیت و یا به وسایل خانه آسیب وارد کند اما شیشه های دوجداره از این آسیب ها جلوگیری می کنند و مانند یک آفتاب گیر خوب عمل می کند و مانع ورود اشعه ماوراء بنفش می شود.

5-  افزایش امنیت

شیشه‌های دوجداره امنیت را افزایش می‌دهند – وقتی از دو صفحه شیشه‌ای روی پنجره‌ها استفاده می‌شود، از خرابکاری و سرقت محافظت می‌کنند.

این به این دلیل است که آنها یک لایه نیستند بلکه دو لایه هستند. شیشه دوجداره به دلیل ماهیت ضخیم خود، مانند شیشه معمولی در اثر نیروی خارجی به راحتی ترک نمی‌خورد یا نمی‌شکند.

از آنجایی که یک لایه وجود ندارد بلکه دو لایه وجود دارد، شیشه دو جداره از مقاومت زیادی برخوردار است. به دلیل ماهیت ضخیم آن، هنگامی که شیشه تحت فشار قرار می گیرد، مانند شیشه معمولی به راحتی ترک نمی خورد یا خرد نمی شود.

6- عایق حرارتی

شیشه دو جداره با به حداقل رساندن انتقال هوای سرد یا گرم از طریق پنجره ها یا درها عایق مقاومی را ایجاد می کند.

تعادل هوا با شیشه دوجداره به شما امکان می دهد تا 50٪ یا بیشتر در هزینه انرژی صرفه جویی کنید. به همین دلیل است که مردم در آب و هوای سرد این نوع شیشه را ترجیح می دهند – گرما را حفظ می کند.

شیشه دو جداره برای نمای ساختمان

راه حل های این شیشه به دلیل مزایای بی شمار شیشه های دوجداره مانند امنیت بهتر، حفظ حریم خصوصی در صورت تقاضا، ارزش دارایی بالاتر و مهمتر از همه، جذابیت های زیبایی، تقاضای زیادی در سراسر جهان دارند.

این توضیح می دهد که چرا ساختمان های بیشتر و بیشتری از شیشه دوجداره برای خود استفاده می کنند.

اولین چیزی که یک فرد قبل از ورود به داخل آن متوجه می شود، چهره ساختمان است، بنابراین مهم است که آن را تزئینی و جذاب کنید، نه ساده. طراحی یک نمای ساختمان خوب مهم است زیرا همچنین تعیین می کند که خریداران بالقوه چقدر مایل به پرداخت برای ملک هستند.

همه این مزایایی که در مورد آنها صحبت کردیم، زمانی دو برابر می‌شوند که به جای آن شیشه‌های دوجداره را انتخاب کنید. این یک راه حل بدون خطا است که حتی بیشتر دوام می آورد، ایمن تر است و امنیت مضاعف را ارائه می دهد – اینها فقط چند مزیت شیشه دو جداره هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید