اندازه گیری شیشه خم
30 اکتبر

در سالهای اخیر در صنعت تولید شیشه تحولات عظیمی رخ داده است و تولیدات کاربردی در این زمینه به بازار عرضه شده اند. شیشه خم یکی از این تولیدات است که کاربرد و کارایی آن در جامعه کنونی کاملا مشهود است. در این مطلب نحوه اندازه گیری شیشه خم را بررسی می کنیم تا شما با این شیشه و روش اندازه گیری آن آشنا شوید. با سدیدگلس همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

شیشه خم چیست؟

زمانی که شیشه مرحله پایانی تولید را طی می کند به صورت یک صفحه یا ورق صاف و تخت از دستگاه خارج می شود، می توان آن را خم کرد اما خم شدن شیشه در صورتی امکان پذیر است که شیشه گرم باشد. گرم بودن شیشه نباید به حالتی باشد که ذوب شود و به همین دلیل برای خم کردن شیشه از یک نمونه فلزی با منحنی دلخواه استفاده شده و شیشه را بر روی آن قرار می دهند. پس از آن شیشه و فلز را به داخل کوره فرستاده تا به شکل فلز خم شود. بدین شکل پس از اتمام این مرحله شیشه به صورت خم تولید و آماده می شود.

شیشه خم چه کاربردی دارد؟

شیشه خم از جمله شیشه های کاربردی برای اتومبیل می باشد. از این شیشه در چراغ های اتومبیل و شیشه جلو استفاده می شود. در ساختمان سازی و طراحی گنبدهای شیشه ای، ویترین ها، درب های گردان و نرده ها نیز شیشه خم به کار می رود. این شیشه های زیبا و کاربردی برای طراحی نمای ساختمان ها نیز پر استفاده هستند و امکان بهره مندی از حداکثر نور را فراهم می کنند.
اگرچه هدف ما از این مطلب نحوه اندازه گیری شیشه خم است اما باید گفت که استحکام شیشه خم از دیگر شیشه های معمولی بیشتر می باشد و نیمه سکوریت (شیشه سکوریت) است. آسانسورها، پارتیشن های خانگی و اداری و شیشه های حمام نیز می توانند از نوع خم باشند.

چگونگی اندازه گیری شیشه خم

بررسی نحوه اندازه گیری شیشه خم

شیشه خم روند تولید خاصی دارد و از آنجایی که باید بر روی منحنی فلزی قرار گیرد پس بحث اندازه گیری آن بسیار مهم می باشد. برای اندازه گیری شیشه خم به نرم افزارهای بسیار پیشرفته نیاز است تا بر اساس محاسبات، اندازه ها کاملا دقیق باشند. دقیق بودن محاسبات اهمیت زیادی دارد و کوچکترین اشتباه ضررهای مالی بسیاری را به همراه خواهد داشت. ابتدا باید اندازه گیری ها به وسیله نرم افزارها انجام شده و سپس قالب فلزی بر اساس این اندازه ها طراحی شود.
پس از ساخت قالب فلزی بخش مهمی از کار انجام شده و تنها نیاز است که شیشه خم در کوره مطابق با این اندازه ها ساخته شود. اگر اندازه ها دقیق نباشند، شیشه تولید شده نیز با همین اندازه ها ساخته شده و در نهایت نمی توان کاری انجام داد. این موضوع به این دلیل است که بیشتر شیشه خم ها پس از خروج از کوره و سرد شدن دیگر قابل برش خوردن نیستند. البته بعضی از شیشه خم ها مانند شیشه لمینت خم پس از سرد شدن نیز قابلیت برش خوردن دارد و این موضوع به عنوان مزیتی برای این شیشه ها مطرح می گردد.

مزایای استفاده از شیشه خم

در مورد نحوه اندازه گیری شیشه خم صحبت کردیم و اکنون به سراغ بررسی مزایای آن می رویم. شیشه خم یک شیشه بی خطر است زیرا مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار و ضربه دارد. حال اگر این شیشه بشکند هیچ آسیبی به مردم نمی رساند و این موضوع باعث شده تا در مکان های عمومی از این نوع شیشه به وفور استفاده گردد. این شیشه دوام بسیار زیادی دارد و ماندگاری آن بلندمدت است. قیمت شیشه خم زیاد گران نیست و این یک امتیاز مثبت برای آن محسوب می شود. تنوع شیشه خم بسیار زیاد است و تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار می دهد.
کلام پایانی
در این مطلب به بررسی شیشه خم و اندازه گیری آن پرداختیم. این شیشه ها به دلیل روند تولید خود محکم و مقاوم هستند و به همین دلیل به طور گسترده ای در سطح جامعه به کار می روند. اندازه گیری این شیشه ها بسیار مهم است زیرا در بعضی از مدل های شیشه خم امکان برش دادن پس از سرد شدن شیشه وجود ندارد. نحوه اندازه گیری شیشه خم و نکات آن را در این مطلب ارائه داده ایم و با مطالعه آن می توانید اطلاعات خوبی را کسب کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید