13 ژوئن

احتمالاً تاکنون بارها نام شیشه‌های لمینت را شنیده‌اید،  شیشه‌های لمینت از پرکاربردترین شیشه در صنایع ساختمان سازی هستند و به دلیل به کار بردن بالاترین تکنولوژی روز جهان برای ساخت آنها، می‌توانند کاربردهای مختلفی در مکان‌هایی از جمله ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی داشته باشند.

این محصولات از دو یا چند لایه شیشه تولید شده‌اند که توسط نوعی طلق به هم چسبیده و تحت فشار و حرارت زیاد در کوره تولید می‌شوند.

این شیشه‌ها مقاومت زیادی در برابر وارد شدن ضربه یا آتش سوزی داشته به همین دلیل می‌توانند برای انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. در مناطق طوفانی یا مناطقی که گرد و غبار در آنها زیاد است، استفاده از شیشه لمینت بهترین گزینه برای حفظ سلامت ساکنین به حساب می‌آید.

 

مواد شیشه لمینت چیست؟

آشنایی با مواد سازنده شیشه لمینت به ما کمک می‌کند تا ماهیت آن را شناخته و بتوانیم با ویژگی ظاهری یا کیفی آن بهتر آشنا شویم، بهتر است بدانید تمامی شیشه‌ها از جمله شیشه لمینت از موادی مانند ماسه، کربنات سدیم، آهک و سیلیس یا دی اکسید سیلیکن ساخته شده‌اند که سیلیس از اصلی‌ترین آنها به حساب می‌آید.

علاوه بر این، اضافه کردن موادی مانند اکسید آلومینیوم می‌تواند باعث استحکام و ماندگاری بیشتر شیشه های لمینت شود. این مواد پس از قرار گرفتن در دماهای بسیار بالا در کوره ذوب شده و طی فرایندهای به خصوصی و با استفاده از قالب‌های مخصوص و سرد و گرم کردن پیاپی، به شیشه تبدیل می‌شوند.

انواع شیشه‌ها مانند شیشه لمینت با اضافه کردن مواد مختلف به نسبت‌های گوناگون تولید می‌شوند.

 

ویژگی های شیشه لمینت

شیشه‌های لمینت مانند شیشه دوجداره از دو یا چند لایه تشکیل شده است و می‌تواند ویژگی‌های مثبت فراوانی داشته باشد، این نوع شیشه نشکن به دلیل استحکام بالا و مقاومت زیاد در برابر وارد شدن ضربه‌های سخت، می‌تواند ماندگاری و عمر بالایی داشته باشد.

این شیشه‌ها امنیت فوق العاده بالایی داشته به همین دلیل می‌توانند برای ساخت شیشه‌های اتومبیل یا درب اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین این شیشه‌ها باعث کاهش اثر اشعه فرابنفش خورشید شده و با این کار می‌تواند نقش بسزایی در سلامت افراد داشته باشد. امروز از این شیشه‌ها به دلیل عایق بودن صدا، در محیط‌های بیمارستانی یا درمانگاه‌ها نیز استفاده می‌کنند.

شیشه‌های لمینت استحکام زیادی در برابر شکستگی دارند ولی اگر هم بشکنند یکپارچگی خود را حفظ می‌کنند و به این طریق باعث ایجاد خسارات جانی نمی‌شوند.

 

قیمت شیشه‌های لمینت در ایران

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که امروزه اکثر خریداران می‌پرسند این است که قیمت هر متر شیشه‌های لمینت چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم عواملی مانند ضخامت و جنس طلق استفاده شده در قیمت شیشه لمینت تاثیرگذار است. این شیشه‌ها نسبت به انواع شیشه سکوریت و شیشه معمولی دارای ضریب امنیتی بالاتری هستند به همین دلیل ممکن است قیمت بیشتری برای خریداران داشته باشند. همچنین برند تولیدکننده و شرکت ارائه دهنده نیز می‌تواند باعث تعیین قیمت نهایی شود، به طوری که برندهای معروف دارای شیشه‌های لمینت با قیمت بیش‌تری هستند.

نوع خرید و ابعاد و اندازه خرید نیز می‌تواند در تعیین قیمت این محصولات دخیل باشد به طوری که هر چقدر شما ابعاد بیشتری از این شیشه‌ها را خریداری کنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید. به منظور آگاهی از قیمت دقیق انواع شیشه‌های لمینت می‌توانید در هنگام خرید از فروشنده بخواهید لیست دقیق قیمت‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

 

قیمت شیشه لمینت در ایران

 

نکات مهم هنگام خرید شیشه‌های لمینت

فاکتورهای مهمی وجود دارد که اگر در هنگام خرید شیشه لمینت به آنها دقت داشته باشید، می‌توانید محصول استاندارد و مناسب خریداری کنید؛ از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید این شیشه باید به آن توجه شود، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

میزان شفافیت شیشه

هرچقدر میزان شفافیت شیشه بالا باشد، می‌تواند نمای زیبا و جذابی برای ساختمان شما به وجود بیاورد، همچنین می‌تواند نور را به خوبی در محیط پخش کرده و باعث افزایش روشنایی و بزرگتر به نظر رسیدن محیط داخلی ساختمان شود.

 

توجه به پله نبودن شیشه و کیفیت بالای ساخت آن

در برخی مواقع ممکن است شیشه‌ها به صورت فیت ساخته نشده باشند و از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، به همین دلیل نیاز است تا شما کیفیت آن را بررسی کرده و بهترین نوع آن را خریداری کنید.

 

حباب نداشتن شیشه‌های لمینت

برای داشتن خریدی بهتر شما باید شیشه‌ ای را انتخاب کنید که کاملا صاف و یکدست باشد و ظاهر خوبی نیز داشته باشد، به صورتی که حباب‌های ریز هوا در آن مشاهده نشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید