چه کسی باید از شیشه سکوریت استفاده کند؟

همه ما میدانیم که پنجره ها یکی از نقطه ضعف های یک خانه یا محیط های اداری هستند و به راحتی می‌توان آنها را شکست. قفل کردن پنجره ها در شب راه حل قابل قبولی نیست، اگر نداشتن ایمنی یک نگرانی برای شما باشد. در واقع، شما باید شیشه های سکوریت را انتخاب کنید تا مطمئن شوید هیچ کسی نتواند از پنجره ها عبور کند و امنیت به خطر بیوفتد.

این روزها بیشتر خانه ها با پنجره های بزرگ ساخته می شوند، که قسمت بزرگی از دیوارها را اشغال می‌کند. درحالی که این عالی بنظر میرسد، درواقع باید نگران این موضوع شد، به خصوص وقتی در طبقات پایین زندگی کنید. یک راه عالی در این مواقع استفاده از شیشه های سکوریت است.

قبل از اینکه شیشه سکوریت را تهیه کنید، نیاز است مدل های آن را نیز بشناسید و باتوجه به نیاز اقدام به تهیه این شیشه ها کنید. همچنین اینکار باعث می‌شود تا هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی شود.

در این مقاله قصد داریم به برخی از این کاربردها و مزایای کلیدی شیشه سکوریت بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با سدید گلس همراه باشید.

انواع شیشه سکوریت چیست؟

به طور کلی شیشه های سکوریت به دو نوع تقسیم میشود:

  • شیشه ی حرارت دیده
  • شیشه لمینت

استفاده از شیشه سکوریت

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت نوعی شیشه امنیتی است که برای افزایش استحکام کلی آن تحت فرایند حرارتی قرار گرفته شده است. به طوری که اکثر مصرف کنندگان معتقد هستند که شیشه سکوریت 5 برابر بهتر و قوی تر از شیشه های معمولی است. از این رو شکستن آن و نفوذ به خانه یا ساختمان اداری، امری بسیار سخت و حتی غیرممکن می‌شود.

شیشه سکوریت جدا از اینکه از شیشه های نوع فلوت قوی تر است، بسیار ایمن تر نیز می‌باشد. این شیشه اگر شکسته شود، به جای تکه های دندانه دار، به قطعات ریز و با لبه های مات تبدیل می‌شود. بنابراین کمتر احتمال آسیب وجود دارد.

شیشه لمینت

شیشه لمینت نیز نوعی دیگر از شیشه های امنیتی است، که می‌تواند به بهبود عملکرد امنیتی و ایمنی شما کمک شایانی کند. این نوع شیشه با قرار دادن یک لایه PVB بین دولایه شیشه تقویت شده، ساخته می‌شود. سپس شیشه و لایه پلاستیکی به طور شیمیایی تحت فرایندی قرار می‌گیرند، تا اطمینان حاصل شود که آنها به هم چسبیده اند؛ این عمل شکستن ورق نهایی را نیز سخت تر می‌کند. البته جالب است بدانید، حتی می‌توانید یک لایه دیگر نیز در این بین اضافه کنید تا شیشه محکم تر شود. شیشه لمینت هنگامی که به ضخامت 5 سانتی متر برسد، ضد گلوله می‌شود و آن را به انتخاب مناسبی برای منازل و یا محل کار افراد ویژه تبدیل می‌کند.

مزایای شیشه سکوریت!

شیشه های سکوریت و یا سفت شده مزایای زیادی دارند، که بسته به اینکه در خانه استفاده می‌شود یا محل کار، متفاوت است.

برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • محافظت در برابر اشعه فرابنفش: برخی از شیشه های لمینت، محافظت در برابر اشتعه ماورا بنفش را ارائه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید فریم هایی را برروی این شیشه نصب کنید تا میزان نور خورشید که وارد می‌شود محدود شود!
  • امنیت بالا: شیشه های سکوریت بسیار بیشتر از شیشه های فلوت قوی و مقاوم تر است. این می‌تواند اطمینان حاصل کند تا خانه یا محل کار شما در برابر مزاحمان و سارقین کاملا محافظت می‌شود.
  • عایق صدا: شیشه های لمینت برای ارائه مقدار مشخصی صدا شناخته شده اند. این شیشه ها برای کسانی که در نزدیکی فرودگاه و یا در محله های پر سروصدا زندگی می‌کنند مناسب است. این مزیت به حفظ آرامش حداکثری شما کمک شایانی می‌کند.
  • ضد گلوله: شیشه های امنیتی وقتی بیش از 5 سانتی متر ضخامت داشته باشند ضدگلوله می شوند. این یک مزیت بسیار بزرگ برای کسانی است که مسئولیت محافظت از چهره هارا دارند.

سخن آخر

شیشه های سکوریت نوعی شیشه خاص است که بسیار قوی تر از شیشه معمولی می باشد. در نتیجه شکستن آن تقریبا نا ممکن خواهد بود.

در برخی از مناطق جهان، استفاده از شیشه های محافظ در ساختمان ها اجباری است. با این حال به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از آن در ساختمان مسکونی برای محافظت از خانه خود استفاده کنید.

در این مقاله به کاربرد و مزایای استفاده از شیشه های سکوریت پرداختیم. این مطلب به شما کمک می‌کند، که با مطالعه آن به نتایج موردنظر خود، در تهیه شیشه سکوریت برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید