23 دسامبر

شیشه سکوریت مغازه چیست؟ این نوع از شیشه‌ ها چه ویژگی‌ ها و مشخصاتی دارند؟ شیشه‌ های سکوریتی که معمولاً در مکان‌ هایی مانند مغازه‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند، در مقایسه با انواع شیشه‌ های ساده مقاومت بیش تری در برابر شکستگی و دیگر آسیب‌ های احتمالی دارند. این مقاومت حدود ۵ برابر بیشتر است و اگر به دلایلی شیشه دچار شکستگی شود، به قطعاتی با لبه‌ های صیقلی تبدیل خواهند شد که قدرت برش ندارند. در این مقاله شیشه سکوریت مغازه و ویژگی‌ ها مشخصات این نوع شیشه را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با شیشه سکوریت 

احتمالاً بارها نام شیشه سکوریت را شنیده باشید و یا در بیشتر مواقع از این نوع شیشه‌ ها در مکان‌ های متفاوتی مانند مغازه‌ ها استفاده کرده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه عواملی موجب تمایز شیشه‌ های معمولی با شیشه‌ های سکوریت می‌ شوند. شیشه سکوریت حدود ۵ یا ۷ برابر از انواع شیشه‌ های خام یا معمولی مقاوم‌ تر است، به همین دلیل هنگام شکستن به قطعات بسیار کوچکی تبدیل می‌ شود که کاملاً صیقلی هستند و هیچ گونه آسیبی به وجود نمی‌ آورند. تفاوت بین شیشه‌ های سکوریت با انواع شیشه‌ های خام و معمولی در نحوه تولید آنها است.

شیشه خام در داخل کوره‌ های مخصوصی قرار می‌ گیرد که دمای بالایی دارند و به سرعت بالایی نیز به وسیله فشار هوای بالا شیشه ها خنک می‌ شوند که این روند موجب تولید شیشه سکوریت خواهد شد. این شیشه‌ ها بسیار نشکن هستند، اما در برخی مواقع اگر بشکنند به حالت پودری تبدیل می‌ شوند که هیچ گونه خطری ندارند. برخلاف شیشه‌ های خام که در صورت شکستن درز برداشته و تکه‌ های آن حالت شمشیری پیدا می‌ کنند.

ویژگی‌ های مهم شیشه سکوریت 

شیشه‌ های سکوریتی که به صورت جام‌ های بزرگ درهای ورودی مغازه‌ ها و حتی گاهی به عنوان نمای ویترین‌ ها یا یخچال‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند ویژگی‌ ها و مشخصات کلی زیر را دارند:

  1. دارای آرم و نشان استاندارد
  2. عدم وجود پستی و بلندی و موج بر روی کل شیشه
  3. قابلیت تحمل دمای ۲۵ درجه سانتی گراد به طور غیر مستقیم
  4. عدم تغییر رنگ در استفاده طولانی مدت

فواید شیشه سکوریت 

شیشه‌های سکوریت به علت ویژگی‌های خاص و قابل توجه جایگزین انواع شیشه‌های معمولی شده اند، به طوری که در مکان‌هایی مانند مغازه‌ها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی از این فواید و مشخصات خاص شیشه های سکوریت عبارتند از:

  1. ایجاد ذرات کاملاً ایمن و بدون خطر بعد از شکستن شیشه
  2. مقاومت ۷ برابر بیشتر از شیشه های معمولی در برابر عوامل مختلف
  3. مقاومت خوب و بالا در برابر گرما
  4. قابلیت استفاده کردن در محیط‌های مختلف مانند مغازه‌ها

موارد استفاده از شیشه سکوریت در مغازه‌ها

شیشه‌های سکوریت را می‌توان در قسمت‌های مختلف مغازه‌ها استفاده کرد، چون این شیشه‌ها در برابر حرارت و ضربه مقاومت و ایمنی بالا داشته و حرف اول را می‌زنند. از جمله مکان‌هایی که می‌توان شیشه‌های سکوریت را در محیط مغازه استفاده کرد، موارد زیر هستند:

  • قفسه های شیشه‌ای مغازه‌ها
  • کف شیشه‌ای برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  • ایجاد نمای شیشه‌ای مغازه
  • استفاده در درب‌های اتوماتیک فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ
  • استفاده در نمای ویترین‌ها و یخچال‌های صنعتی

موارد استفاده از شیشه سکوریت در مغازه‌ها

پیشنهاد محصول: شیشه خم

روش تشخیص انواع شیشه سکوریت از شیشه خام

به چند روش ذکر شده در زیر می‌توان انواع شیشه‌های نشکن را از شیشه‌های معمولی و خام تشخیص داد:

  • با نگاه کردن به ورقه‌های شیشه که تحت زاویه ۲ تا ۵ درجه سانتی گراد می‌باشند و انعکاس پیدا کردن نور موج‌هایی که فاصله کمی از هم دارد.
  • با استفاده از کردن از یک عینک پلارید و دیدن دایره‌های بزرگ و کوچک
  • هنگام شکستن شیشه سکوریت و تبدیل شدن آن به خورده‌های بسیار ریز
  • عدم خراشیدن و برش دادن شیشه با استفاده از الماس

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شیشه سکوریت مغازه، ویژگی‌ها و مشخصات آن، نحوه تشخیص دادن شیشه‌های سکوریت از انواع شیشه‌های خام و معمولی، موارد استفاده از انواع شیشه سکوریت و غیره را بررسی کردیم. این شیشه‌ها به علت ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود در حال حاضر جایگزین شیشه‌های خام و معمولی شده‌اند و در مکان‌های مختلفی مانند مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سایت سدید گلس بیشتر با ویژگی‌های شیشه سکوریت مغازه و موارد استفاده آن در چنین مکان‌هایی آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید