شیشه سکوریت و استفاده در صنایع هواپیما سازی
06 ژوئن

شیشه های هواپیما به عنوان یکی از مقاوم ترین پنجره ها شناخته می شود. برای بررسی بیشتر در مورد شیشه سکوریت و استفاده در صنایع هواپیما سازی در این مقاله از سدید گلس با ما همراه باشید.

شاخص های مهم در ساخت پنجره هواپیما

حفظ تعادل و عایق بندی پنجره ها برای مسافرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هواپیما با سرعت بسیار بالایی در هوا حرکت می کند. اگر از مرغوب ترین تجهیزات برای ساخت شیشه های دوجداره هواپیما استفاده نشود، باعث بروز خطر های بسیاری برای مسافران می شود. پس توجه به نوع جنس شیشه هواپیما اهمیت بالایی داشته و در ادامه به دلایل کوچک بودن سایز شیشه ها در هواپیما می پردازیم.

شیشه دوجداره هواپیما

شیشه هواپیما متفاوت از از شیشه وسایل نقلیه و غیره بوده و با توجه به فشاری که وارد شیشه می شود، باید مقاومت بالایی در برابر تحمل ضربه و فشار داشته باشد. با توجه به محاسبات آیرودینامیکی، تعادل هواپیما و مشکلات تنفسی برای افراد از پنجره های دوجداره طراحی شده استفاده می ‌شود تا کنترل هواپیما آسان بوده و مسافران دچار فشار و موارد مشابه ای در زمان پرواز نشوند. در نتیجه کنترل فشار با استفاده از شیشه دوجداره انجام می شود.

شیشه های جلویی و کناری هواپیما

تحمل فشار شیشه های کناری و جلویی هواپیما اهمیت بالایی دارد و از شیشه ‌های سلیکونی و چندلایه برای جذب نور خورشید طراحی می شود. این پنجره ها فقط نور کمتر از ۳۰ درصد یو وی را جذب کرده و برای عدم ایجاد مزاحمت از پرده های کرکره ای نیز جهت جلوگیری از ورود نور استفاده شده است. شیشه های خلبان اهمیت بسیار بالایی دارد. از شیشه های سه الی پنج لایه پلاستیک، شیشه، کربن، اکریلیک و غیره ساخته می شود. در صورت برخورد پرندگان خود نشده و از ورود ضربه یا شکستگی آن جلوگیری نمایند.

در صورتی که قصد خرید انواع شیشه های نشکن، شیشه لمینت ، شیشه خم و طراحی نمای اسپایدری را دارید، بهترین گزینه مراجعه به سایت سایت سدید گلس و خرید محصولات با تخفیفات ویژه و کیفیت عالی است.

طراحی شیشه کناری هواپیما

طراحی شیشه سکوریت و استفاده در صنایع هواپیما سازی اهمیت بسیاری دارد. پنجره های کناری هواپیما را به صورت دایره ای طراحی می نماید. هدف از آن جلوگیری از ورود فشار و کنترل اختلاف فشار خارج و داخل هواپیما است. در صورتی که فشار وارد هواپیما می شود، این فشار باعث شکسته شدن شیشه ها می شود. در نظر داشته باشید شیشه های هواپیما کوچک تر از اتوبوس بوده و فشار بیشتری را تحمل می کنند. در ادامه به لایه های چند جداره شیشه هواپیما می پردازیم.

لایه های شیشه کناری هواپیما

شیشه های هواپیما دارای سه لایه است. لایه خارجی به عنوان مقاوم ترین لایه شیشه هواپیما شناخته می شود. هدف از ساخت آن تحمل فشار قسمت بیرونی و هواپیما است. لایه درونی یا داخلی فشار داخلی را تحمل کرده اما لایه میانی برای انتقال فشار از لایه درونی به لایه بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید سوراخ هایی در پنجره هواپیما تعبیه شده است که در صورت بروز اختلاف فشار ناگهانی از شکسته شدن شیشه جلوگیری کرده و باعث می شود آسیب به مسافران وارد نشود.

ویژگی های شیشه سکوریت و استفاده در صنایع هواپیما سازی

شیشه های هواپیما ویژگی های خاصی داشته که بر اساس استاندارد های جهانی طراحی می ‌شود. از شیشه های سکوریت در محیط های مختلفی استفاده می شود که می توانیم به پنجره های هواپیما اشاره نماییم. پنجره های هواپیما به صورت گرد طراحی می شود که باعث مقاومت آن در برابر ضربه می شود. مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا یکی دیگر از ویژگی های پنجره های دوجداره محسوب می شود.

نداشتن تاب و موج، عدم تغییر رنگ شیشه در زمان تابش نور خورشید، دقت در ابعاد پنجره و غیره از جمله موارد مهم در ساخت شیشه های دوجداره پنجره هواپیما محسوب می شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد شیشه سکوریت و استفاده در صنایع هواپیما سازی بود. در صورتی که قصد خرید انواع شیشه های نشکن، طراحی نمای اسپایدر، خرید شیشه ضد حرارت و شیشه لمینت را دارید، می توانید با تخفیفات ویژه برای محیط های فضای باز و فضا های داخلی و خارجی خریداری نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه بگذارید