شیشه ضد سرقت
28 آگوست

همانطور که از نامش پیداست شیشه ضد سرقت شیشه هایی چند لایه و بسیار مقاوم در برابر ضربه هستند. برای اینکه استحکام شیشه کاملا حفظ شود و برای چسبندگی بین شیشه ها از لایه ای از PVB در جداره میانی آن استفاده می شود. جالب اینجاست که در ضربات خیلی شدید و در صورت شکستگی احتمالی شیشه تکه های خرد شده در جای خود ثابت می مانند و پراکنش ندارند.

با این حساب شیشه ضد سرقت به هیچ شکلی شکسته نمی شود چون اجزای آن از هم جدا نمی شوند. شیشه ضد سرقت که یکی از انواع شیشه لمینت است در مکانهایی که نیاز به امنیت بالا دارد استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن درها و ویترین های فروشگاهی است.

این سبک شیشه ها در برابر ضربات سنگین و متوالی بسیار مقاوم هستند و برای جلوگیری از نفوذ سارقان به داخل فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آشنایی با شیشه های نشکن با ما همراه باشید.

شیشه های ضد سرقت در انواع و مدل های متفاوت تولید می شود که هر کدام تحمل بار و میزان ضربه مشخصی دارد. در صورتی که تعداد ضربات شدید و معینی به این شیشه ها وارد شود احتمال شکستن آنها بسیار بالا می رود.

شیشه ضد سرقت فروشگاهی

یکی از بهترین روشهای حفظ امنیت فروشگاه و جلوگیری از سرقت به کار بردن شیشه هایی است که سارقان توانایی شکستن آن را ندارند. در صورتی که با ابزارهای خاصی بتوانند مانع شیشه را بشکنند و به فروشگاه نفوذ پیدا کنند مدت زیادی زمان می برد و در این فرصت امکان رسیدن پلیس وجود دارد.

شیشه ضد سرقت مغازه

مغازه های ساده ای که در سطح شهر برپا هستند نیز از خطر سرقت در امان نخواهند بود. پس بهتر است پیش از آنکه اتفاقی بیفتند از حادثه جلوگیری کنند. مغازه ها حتی در مواقعی احتمال سرقت بیشتری نسبت به فروشگاه ها دارند چرا که به دلیل پایین بودن سطح امنیت و حفاظ ها بیشتر سارقان را وسوسه می کنند.

از آنجایی که شکستن شیشه های سکوریت کار چندان پر زحمتی نیست و در مدت زمان اندکی قابل نفوذ است، پس باید به فکر تمهیدات دیگری بود. شیشه های سرقت می توانند مانع بسیار خوب و مقاومی برای ویترین و در ورودی مغازه ها باشند.

شیشه نشکن ضد سرقت

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه سازی متخصصان به فکر راه چاره ای افتادند تا شیشه هایی با مقاومت بسیار زیاد یا به اصطلاح نشکن تولید کنند. در حال حاضر با تولید نسل جدید شیشه نشکن ضد سرقت ویترین مغازه ها، صرافی ها، بانکها، طلا و جواهر فروشی ها از گزند آسیب به دور هستند.

از این رو با ایجاد ترکیبات خاصی در فرآیندهای تحت حرارت، شیشه های سکوریت با ضخامت های متفاوت ایجاد کردند و با بکارگیری یک لایه محافظتی PVB در جداره داخلی شیشه موفق به تولید شیشه نشکن ضد سرقت شدند.

این شیشه ها در عین مقاومت فوق العاده قابلیتی دارند که اگر جسمی مانند گلوله با شدت به آن برخورد کند به دلیل وجود لایه چسبنده داخلی، در هنگام اصابت گلوله، فشار ضربه را می گیرد. در نتیجه شدت خسارات و احتمال شکستن بسیار کاهش یافته و تلاش سارقان برای نفوذ به داخل بی ثمر می ماند.

چرا شیشه های ضد سرقت نمی شکنند؟

دلیل اصلی این مقاومت عالی این است که شیشه ضد سرقت از چند لایه شیشه تشکیل شده که با لایه ای از PVB به هم متصل شده اند. در نتیجه هنگامی که ضربه اساسی به آن وارد می شود تکه های شیشه به جای متلاشی شدن در جای خود می چسبند و به هیچ عنوان جدا نخواهند شد.

عوامل موثر بر قیمت شیشه ضد سرقت

عواملی مانند تعداد لایه های شیشه، ضخامت هر لایه و میزان تحمل فشار و ضربه دریافتی در تخمین قیمت این شیشه ها موثر است. برای تولید شیشه سکوریت ضد سرقت حداقل 10 روز کاری زمان لازم است. مجموعه این عوامل باعث می شود قیمت این مدل شیشه ها نسبت به انواع دیگر شیشه نشکن یا سکوریت بالاتر باشد.

قیمت نهایی شیشه ضد سرقت بر مبنای تعداد لایه ها و ضخامت و در ضمن متراژ سفارشی مشتری برآورد می شود. با وجود اینکه قیمت شیشه هایی از این نوع در مقایسه با انواع دیگر گران تر است اما با میزان ایمنی و امنیتی که برای صاحبان مشاغل ایجاد می کند، نصب آن کاملا منطقی و معقولانه به نظر می رسد.

در شرایط حاضر جبران خسارات ناشی از سرقت بسیار سنگین تمام می شود پس چه بهتر که پیش از هر اتفاقی جلوی ضرر را بگیریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه بگذارید